Rose skrev 2011-07-01 19:48:27 följande:
Nu har vi hämtat våra förlovningsringar. Är supernöjd med utseendet på den, men tyvärr tror jag att den är för liten. Är så himla svårt att veta hur en ring egentligen ska sitta. Den är ganska svår att få på och av, men det är inte ett så stort problem eftersom jag vill att den sitter ordentligt på fingret utan att den ska vara nära att ramla av. Men på insidan av ringen så kanterna lite mer upphöjda vilket gör att den känns liten på fingret och det gör att det blir två röda märken när jag tar av den, samt att det ser ut som att den är för liten när man ser på fingret (huden "korvar" sig på sidorna om ringen). Affären sa att det blir svårt att ändra storleken när det är så många små diamanter. :( Men jag hoppas att jag hittar en lösning. Någon som har erfarenhet av att förstora en ring liknande min. Hur mycket kostade det? Som jag har läääängtar efter ringen, och nu kan jag inte låta bli att bli lite besviken.

Hade själv jättesvårt att hitta rätt storlek på ringen pga fingrarna är så olika tjocka nu på sommaren när det är varmt/kallt men NU tror jag att jag äntligen fick rätt storlek. Min har också stenar och när jag skulle byta storlek så fick de göra om ringen helt, en ny ring varje gång för att det var bäst, sa dem. Varfifrån beställde du? Vad jag förstått så är det svårt att ändra storleken när ringen har stenar. Varje gång jag skickade efter en ny storlek så kostade det 500-600 kr tror jag men det var det värt, för ringen skall ju sitta bra i alla väder!