• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • 2011

Ringar i platina, 0.83C diamant (H, VS1, Hearts and Arrows Ideal Cut) samt 23st 1mm diamanter och 23 1mm aquamarine (De blå stenarna)

• saxomanix
    2011 skrev 2011-05-28 20:42:38 följande:
    Ringar i platina, 0.83C diamant (H, VS1, Hearts and Arrows Ideal Cut) samt 23st 1mm diamanter och 23 1mm aquamarine (De blå stenarna)

what the f.... HUR mycket kostar såna???
  • Fishkiss

Min fölovningsring, Engelbert i vitt guld och 9 stenar:

Vigselring ännu ej bestämd men det blir nog den här i vitt guld:

• Wintercandles

den här funderar jag på fast med rosa safirer. Jag har en slät förlovningsring i palladium, så jag hoppas det kan funka ihop. Ska åka och prova dom ihop nästa vecka.  
  • KhiraLii

Den här hoppas jag någon svensk guldsmed vill tillverka åt mig. (Originalet är från en amerikansk, känd guldsmed).  Diamanterna har i alla fall hittat hit och in i bankfacket så jag har kommit en bra bit på vägen mot drömringen.

• 2011
    saxomanix skrev 2011-05-28 21:12:45 följande:
    what the f.... HUR mycket kostar såna???
    Diamanten ser större ut på bilden, den är 6mm i diameter. Ringarna har kostat ca $8000 (köpta i USA när dollarn var en del dyrare än nu), de har värderats till mer än dubbelt så mycket i Sverige dock. 
  • pocahontas76
    Godis skrev 2011-05-23 12:20:42 följande:

Får man fråga vart ringarna kommer ifrån? Superfina!
  • bruden i skogen

Här är min ring, blå safirer, vitt guld. Den ligger över den andra ringen när den är på
  • GabbiW

Min vigselring består av en totalkarat på 1.00. 7 stycken lite större briljantlsipade i mittenn. På sidorna är det 3 rader med diamanter som blir mindre utåt. De yttersta raderna består av briljantslipade och den innersta av baguetteslipade. 
    Förlovningsringen är enkel i bara vitguld :) Ser framemot att få bära vigselringen också!!! :)

• Gwennie

Så mycket härligt bling i den här tråden! :)

Vår "blingbudget" är väldigt begränsad, men tyckte vigselringen blev fin ändå. Behövde ha en riktigt smal titanring för att slippa problem med handeksem och var lite orolig att den skulle bli så smal att den inte märktes, men stenarna glittrar fint trots sin ringa storlek och jag är nöjd :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011