• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • TheD

Av så många ringar som finns har jag fortfarande inte hittat min ring. Jag ska designa en själv med guldsemeden men jag kommer ändå inte bli nöjd. Mycket för att jag inte kommer kunna prova den innan och se hur den ser ut....lite kräsen lilla jag ;)

• T e s s
    Debe skrev 2011-05-29 20:32:07 följande:
    Jag letar vigselring och har nu tre kandidater och har jättesvårt att välja! Jag har lagt upp bilder på min blogg, berätta vilken ni gillar bäst! Jag måste ha bestämt mig imorgon redan...
    mittvinterbrollop.blogg.se
    Jag röstar på den översta! Tycker den passar bäst med din förlovningsring som också har briljantslipade diamanter i klofattning Lycka till med ditt val!
  • Debe

Ja den första får det nog bli! Eller den sista... Den mellersta har jag "sållat bort" nu efter mycket ältande, haha
    Tack så mycket för era åsikter. Mitt i allt planerande behöver man likasinnades hjälp med dessa svåra beslut som ska fattas hela tiden

• Hirsu
    Gwennie skrev 2011-05-29 16:25:57 följande:
    Så mycket härligt bling i den här tråden! :)

Vår "blingbudget" är väldigt begränsad, men tyckte vigselringen blev fin ändå. Behövde ha en riktigt smal titanring för att slippa problem med handeksem och var lite orolig att den skulle bli så smal att den inte märktes, men stenarna glittrar fint trots sin ringa storlek och jag är nöjd :)

Jättefint! Tittar själv på något liknande. Hur många karat är stenarna på och hur många är de? Hur smala är ringarna?
  • Miu

Detta är min förlovningsring. Schalins passion på 0,49ct.

Och här kommer min underbara vigselring. den är på 0,51ct.

• mannekusin

Hittade denna härom dagen och tänker nog åka å prova.

Har egentligen absolut ingen brådska att hitta ring men har haft klart för mig lääänge hur min drömring ser ut. För mig är det viktigt att kunna ha ringen på mig jämt, vill inte behöva plocka av den vid vissa aktiviteter osv. Dessutom är jag och m2b helt eninga om att våra gamla förlovningsringar ska fortsätta sitta på våra fingrar trots att de är av en anspråkslös modell och nu efter 7 års daglig användning även är något slitna. Dessutom är de av gult guld fast jag numera föredrar vitt. Symbolvärdet känns ändå viktigare än skönhetsvärdet..

Med den här ringen som just nu säljs med 30% rabatt på albrekts skulle jag inte behöva kompromissa med det gula och vita guldet samt att jag kombinera hur som helst med övriga smycken.

Sen är det ju ingen nackdel att priset är mkt passande i vår ganska slimmade budget..

Fast nu har jag ju då alltså inte provat ännu.. allt kan ju lätt förändras

• RiNa

Förlovningsring till vänster och vigselring till höger
  • RiNa
    GabbiW skrev 2011-05-29 13:36:13 följande:
    Min vigselring består av en totalkarat på 1.00. 7 stycken lite större briljantlsipade i mittenn. På sidorna är det 3 rader med diamanter som blir mindre utåt. De yttersta raderna består av briljantslipade och den innersta av baguetteslipade. 
    Förlovningsringen är enkel i bara vitguld :) Ser framemot att få bära vigselringen också!!! :)

Så himla fint!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011