• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Tårtsmula

Snyggt!

Blushingbride skrev 2011-05-25 03:41:37 följande:

Här kommer mina 3 ringar som alla har en histora. Den yttersta ringen är min förlovningsring som är en Schalins passion om jag inte minns fel. Den blev jag friad till med ;) .Ringen i mitten är en Stjärnringen Galaxia 0,43 ct som är ett arv från en avliden släkting som dog efter att jag o maken förlovat oss. Min man fick ringen i hemlighet av mina föräldrar för tydligen hade denna släkting alltid önskat att jag skulle bära den som förlovningsring. Så jag blev friad till igen, 3 månader innan bröllopet! Jag har inte uppgraderat den och kommer aldrig att göra heller, den är stor nog som den är och dessutom blir det ju inte samma ring om jag byter upp den. Den inre och tredje ringen är vigselringen som är en specialgjord Schalinsring gjord för att matcha förlovningsring nr1. Schalins var mycket medgörliga och även Hallbergs guld som hjälpte oss. Vigselringen har 0,50 ct diamanter och samtliga ringar är i 18 k vitt guld. Jag älskar mina ringar jag blir glad varje gång jag ser på dem! Men jag kan inte använda dem alltid, det är TUNGT på fingret och dessutom är stjärnringen vass i kanterna. Det var min historia, lycka till alla brudar!
  • Pymsan

Så här ser min vigselring ut - ska hämta den på fredag, såååå spänd!
  • Pymsan

Å här är förlovningsringarna
  • Pingyy
    Pymsan skrev 2011-05-25 13:59:47 följande:

Så här ser min vigselring ut - ska hämta den på fredag, såååå spänd!
    Om det Aura ( shalins ringar)  så är den helt underbar! Har min som förlovnings ring och bara älskar den! Glad
  • MrsT2011

Mina ringar! Vigselringen är en specialbeställning ur schalins sortiment för att passa exakt med förlovningsringen. Rekommenderar alla att göra detta! Vigselbutiken i Ängelholm och Nordstans Guld i Göteborg har bra priser och bra service.
  • Pinkgrape
    T e s s skrev 2011-05-24 20:13:51 följande:
    Såååå fint och enkelt, precis i min smak!!! Vad häftigt att ni har valt att ha ringarna i silver!!!
    Tack :) Ja, vi hittade dessa ringar och gillade dom jättemycket, att de sedan är i silver och bara kostade ca 850kr för alla tre, inklusive gravyr, är ju ett plus i kanten :) Vi är båda förtjusta i silver och jag skiter fullständigt i att det inte är äkta diamanter för det. Vår kärlek blir inte mindre värd eller mindre äkta för den saken :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • T e s s
    Pinkgrape skrev 2011-05-25 16:01:39 följande:
    Tack :) Ja, vi hittade dessa ringar och gillade dom jättemycket, att de sedan är i silver och bara kostade ca 850kr för alla tre, inklusive gravyr, är ju ett plus i kanten :) Vi är båda förtjusta i silver och jag skiter fullständigt i att det inte är äkta diamanter för det. Vår kärlek blir inte mindre värd eller mindre äkta för den saken :P
    Helt rätt
  • Pinkgrape
    T e s s skrev 2011-05-25 16:05:33 följande:
    Helt rätt
    Haha och dessutom skulle jag aldrig våga använda en ring till vardags som kostar flera flera tusentalskronor :P Jag skulle känna mig så otroligt obekväm med det.
  • cookieandkermit
    daydreamer skrev 2011-05-25 19:17:07 följande:

Hade alltid önskat mig en ring i vitt guld och med en safir. :)
    Har graverat ett hjärta och 18/6-2011 i ringen.
    Den kommer från kaplans safir i Stockholm www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx
    Shit vilken snygg ring!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011