• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Lisa201109

Den undre, min förlovningsring, är i rött gud, med tretton diamanter, 2mm bred. Jag älsar de små "prickarna" i skenan där diamanterna sitter. Den övre är min blivande förlovningsring, i vitt guld med sex diamanter, 4mm bred. Jag är mycket nöjd med mina ringarGlad

• Jenny P

Den smalare varianten är min vigselring, 7 diamanter och rött guld. Finns i Smyckas sortiment. Har en slät guldring som förlovningsring sedan tidigare.

• Pinkgrape
    Vi kör på silver vi :D

Min blivandes är en 6mm slät med gravyr :)

Mina är en slät 4mm med gravyr och en 2mm med stenar :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • niamh

Här är mina ringar; förlovningsringen är en solitär i vitguld (till vänster) & vigselringen alliansen till höger. Har båda hemma och kan inte låta bli att smygprova vigselringen ibland ;)

Förlovningsringen glömde jag förövrigt på toaletten på Ikea häromdagen. Höll på att dö när jag på bussen hem insåg att mitt finger var väldigt naket... Som tur var hade VÄRLDENS SNÄLLASTE tjej lämnat in ringen till kundtjänst! TACK till dig! Höll på att göra samma tabbe igår när jag bytte blöja på lilltjejen i stan, men kom på det precis innan vi gick. Hur ska detta gå?! 

• tigerlily

Så här ser mina ringar ut. Den släta guldringen är förlovningsringen och alliansringen är vigselringen.

Förlovningsringen är köpt i Egypten och alliansringen är skapad av en Schalinsring som modifierats för att matcha den andra och sedan har den dekorerats med en S-vinge med fem diamanter. S-vingen är gjord av Christian på Nordstans Guld i Göteborg och är hans egna design, så den ingår inte i Schalins sortiment.

• Melóra
    niamh skrev 2011-05-24 09:49:33 följande:
    Här är mina ringar; förlovningsringen är en solitär i vitguld (till vänster) & vigselringen alliansen till höger. Har båda hemma och kan inte låta bli att smygprova vigselringen ibland ;)

Förlovningsringen glömde jag förövrigt på toaletten på Ikea häromdagen. Höll på att dö när jag på bussen hem insåg att mitt finger var väldigt naket... Som tur var hade VÄRLDENS SNÄLLASTE tjej lämnat in ringen till kundtjänst! TACK till dig! Höll på att göra samma tabbe igår när jag bytte blöja på lilltjejen i stan, men kom på det precis innan vi gick. Hur ska detta gå?! 

Wow, dom var verkligen superfina! Glad Får man fråga vart du köpt dem?
  • AnnaAK

Har precis hämtat ut min fina vigselring!

Den enda ringen som jag tyckte passade bra till min underbara förlovningsring Sarek.
  • Humlan66
    AnnaAK skrev 2011-05-24 10:59:45 följande:
    Har precis hämtat ut min fina vigselring!

Den enda ringen som jag tyckte passade bra till min underbara förlovningsring Sarek.
    Den ringen funderar på med. dom har ju bra priser just nu på guldfynd.Får jag fråga vart du köpt din och vad du fick ge ?
  • Emmilie87
    Humlan66 skrev 2011-05-23 21:25:54 följande:
    Jag bara ääälskar den där ringen :-d
    Åh tack!! Dock är det inte en Schalins-ring, som den på bilden, för den va så kantig till min förlovningsring. SÅ jag gick till en guldsmed som gjort en liknande ring från grunden men så att den passar mig :D Det känns skitkul att få ha en unik ring :D :D
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011