• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • elinneanna
    Lisa201109 skrev 2011-05-23 22:20:24 följande:
    Den undre, min förlovningsring, är i rött gud, med tretton diamanter, 2mm bred. Jag älsar de små "prickarna" i skenan där diamanterna sitter. Den övre är min blivande förlovningsring, i vitt guld med sex diamanter, 4mm bred. Jag är mycket nöjd med mina ringarGlad

I like förlovningsringen! (ja, v-ringen också men f-ringen var verkligen helt i min smak:))
  • Anna Maria

Mina ringar kom idag! Ringen med sten är min förlovningsring, den enkla ringen blir vigselring, men jag kommer nog att bära dem såhär då jag tycker det är snyggast/bekvämast. Fästmannen är inte svensk så jag skyller på att jag kan välja det bästa av alla traditioner! ;) De är gjorda av Jennifer Surine på Bend The Fish.

Jag är så nöjd och lycklig, kan inte sluta titta på den!

A & S
  • Sackhina

Vigselringarna är Schalins ouvertyr.

Detta är våra förlovningsringar.
  • TerrorMorsan
    Lisa201109 skrev 2011-05-23 22:20:24 följande:
    Den undre, min förlovningsring, är i rött gud, med tretton diamanter, 2mm bred. Jag älsar de små "prickarna" i skenan där diamanterna sitter. Den övre är min blivande förlovningsring, i vitt guld med sex diamanter, 4mm bred. Jag är mycket nöjd med mina ringarGlad

Så snygga!!!!!!! är det shalins????

• AnnaAK
    Humlan66 skrev 2011-05-24 11:26:45 följande:
    Den ringen funderar på med. dom har ju bra priser just nu på guldfynd.Får jag fråga vart du köpt din och vad du fick ge ?
    Båda köptes på guldfynd. Vigselringen är en scharlinsring och finns överallt och tror de kostar lika. köpte nyss när det var klubberbjudande med 30% rabatt tror det blev 5700. Förlovningsringen är den äldre sortens Sarek.. smalare med djupare skåror. den köptes när det var 20% rabatt och blev nåt liknande i pris.
  • Lillskoj

Nu hamnde dom i fel ordning... Förlovningsringen är den undre bilden med två stenar, och vigselringen är den andra  

• Tove Och Anders

Vi har en överenskommelse jag och m2b. Han ska välja vigselringen helt utan att jag får veta, eller se den. Det ska bli spännande. Dock hoppas jag att han tänker efter, då jag ska ha den 4-ever på mitt finger

Jag ska överraska honom med klänningen, den ska han absolut inte få se innan jag står i altargången !

• Tårtsmula

Din enstensring liknar min förlovningsring. Se första sidan. Jag är toknöjd med min.

Skumboll skrev 2011-05-24 11:27:26 följande:
    Här är våra

• Mia4
    tigerlily skrev 2011-05-24 10:19:01 följande:
    Så här ser mina ringar ut. Den släta guldringen är förlovningsringen och alliansringen är vigselringen.

Förlovningsringen är köpt i Egypten och alliansringen är skapad av en Schalinsring som modifierats för att matcha den andra och sedan har den dekorerats med en S-vinge med fem diamanter. S-vingen är gjord av Christian på Nordstans Guld i Göteborg och är hans egna design, så den ingår inte i Schalins sortiment.
    Vad fina de var!

Visst är de duktiga! Vi har också köpt alla ringar där, varav två blev specialdesignade. Vi har varit mycket nöjda med Nordstans guld, både med service och resultatet.

Vi har tyvärr inte tagit någon bild på våra ringar ännu. 
  • niamh
    Melóra skrev 2011-05-24 10:20:35 följande:
    Wow, dom var verkligen superfina! Glad Får man fråga vart du köpt dem?
    Tack snälla! Jag är jättenöjd :) Sen är de såklart mycket finare i verkligheten, det brukar ju vara så :) Vi specialbeställde dem från Skottland (där M2B är från) där det blev rätt så mycket billigare :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011