• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Dez

Min vigselring - Vitguld med en safir på 0,20 ct
    Dez
  • Mrs S 2012
    niamh skrev 2011-05-24 18:11:22 följande:
    Tack snälla! Jag är jättenöjd :) Sen är de såklart mycket finare i verkligheten, det brukar ju vara så :) Vi specialbeställde dem från Skottland (där M2B är från) där det blev rätt så mycket billigare :)
    Varifrån köpte ni ringarna? Jättefina! Jag gillar stilen och tror jag vill ha en solitär med sidostenar. Vi ska till Skottland i sommar och kolla upp grejer inför vårt bröllop. Vi gifter oss där nästa sommar!
  • T e s s
    Pinkgrape skrev 2011-05-23 23:11:41 följande:
    Vi kör på silver vi :D

Min blivandes är en 6mm slät med gravyr :)

Mina är en slät 4mm med gravyr och en 2mm med stenar :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Såååå fint och enkelt, precis i min smak!!! Vad häftigt att ni har valt att ha ringarna i silver!!!
  • Skumboll
    Tårtsmula skrev 2011-05-24 17:48:34 följande:
    Din enstensring liknar min förlovningsring. Se första sidan. Jag är toknöjd med min.
    Roligt att höra att du är nöjd!  
    Jag är ingen smyckesmänniska och har aldrig ring annars (förlovningsringen är för liten) men denna känns alldeles lagom!
  • Lisa201109
    elinneanna skrev 2011-05-24 14:32:16 följande:
    I like förlovningsringen! (ja, v-ringen också men f-ringen var verkligen helt i min smak:))
    Tack! Jag är oxå mycket förtjust i förlovningsringen.

Såg nu att jag skrivit förlovningsring två gånger. Men den blivande (den övre) är så klart min vigeselring,
    TerrorMorsan skrev 2011-05-24 14:58:46 följande:

Så snygga!!!!!!! är det shalins????
    Åh, kul att hör! Ingen annan än jag och min fästman har fått se vigselringen än så det är kul att få någon annan åsikt oxå. Framför allt när de är positivaGlad
    Den övre, vigselringen, är Schalins, och den undre, förlovningsringen, är från albrektsguld, men inte ur deras förlovning/vigsel/allians-sortiment.

Superkul att få se så många olika ringar och stilar! Det finns så mycket snyggt där ute i världen.
  • blomster

Här är min förlovningsring! Det är en Schalins med lite Donau (fattningen) och lite Seine (skenan). Diamanten är en naturfärgad diamant (kallas coffee)

• Kaattoo

Min förlovningsring!

Min vigselring!

• Pingyy
    Kaattoo skrev 2011-05-25 00:07:22 följande:
    Min förlovningsring!

Min vigselring!

Detta är mina ringar.. haha bytte bara profil namn Skäms
  • Blushingbride

Här kommer mina 3 ringar som alla har en histora. Den yttersta ringen är min förlovningsring som är en Schalins passion om jag inte minns fel. Den blev jag friad till med ;) .Ringen i mitten är en Stjärnringen Galaxia 0,43 ct som är ett arv från en avliden släkting som dog efter att jag o maken förlovat oss. Min man fick ringen i hemlighet av mina föräldrar för tydligen hade denna släkting alltid önskat att jag skulle bära den som förlovningsring. Så jag blev friad till igen, 3 månader innan bröllopet! Jag har inte uppgraderat den och kommer aldrig att göra heller, den är stor nog som den är och dessutom blir det ju inte samma ring om jag byter upp den. Den inre och tredje ringen är vigselringen som är en specialgjord Schalinsring gjord för att matcha förlovningsring nr1. Schalins var mycket medgörliga och även Hallbergs guld som hjälpte oss. Vigselringen har 0,50 ct diamanter och samtliga ringar är i 18 k vitt guld. Jag älskar mina ringar jag blir glad varje gång jag ser på dem! Men jag kan inte använda dem alltid, det är TUNGT på fingret och dessutom är stjärnringen vass i kanterna. Det var min historia, lycka till alla brudar!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011