• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • kaffeälskaren
    Invincible skrev 2011-07-08 16:48:22 följande:
    Vi hämtade min vigselring på Artinians Juveler igår! Han har fått slita med den som bara tusan, men OJ vad nöjd jag är! Solitären är min förlovningsring, alliansen får jag ha på mig från och med 10 september! :)

http://www.brollopstorget.se/hem/invincible/gallery/phppywheu.jpg
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Vilka vackra ringar!! Förlåt om jag verkar ofin nu men får jag fråga hur stor din sten är på solitären?
  • Invincible
    kaffeälskaren skrev 2011-07-09 11:38:39 följande:
    Vilka vackra ringar!! Förlåt om jag verkar ofin nu men får jag fråga hur stor din sten är på solitären?
    Haha, inte ofint alls. Jag älskar min ring, den är både praktisk och vacker, tycker jag!
    Min skena är bara 2,5 mm ungefär, och väldigt rundad, så ringen är väldigt nätt. Stenen är en tw/vs på 0.32 ct. :)
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Niini
    Niini skrev 2011-06-26 18:57:06 följande:
    Våra vigselringar a´la 2011

Och förlovningsringar a´la 2006

Här kommer våra ringar på och tillsammans :)

• blivandefru

Här är en bild på våra ringar. Vi har använt våra förlovningsringar som bas och sedan lagt till ringar på båda sidor. 
    På min ring (den till vänster) är det förlovningsringen i mitten, sen är det en slät ring under och en med 12 diamanter överst. Ringarna är ihoplödade så att det är en ring, men ser ut som tre om man tittar nära. Guldet i ringarna som tillverkats nu är från min farmors förlovnings- och vigselring samt min studentring. 
    Min blivande mans ring: Förlovningsringen är den i rödguld, sen har vi lagt till 1 mm vitguld på varje sida. Ringen var blank innan, men nu är den matt. 

Här är en bild på min ring ;=) Längtar till den 27 augusti när jag får använda den!

Vi är såååå nöjda med resultatet!
  • Linn89
    marimekko86 skrev 2011-07-07 20:29:59 följande:

Min vigselring kom för två dagar sedan Den är sagolik.! Har visat en bild tidigare på en likadan ring, men här är min riktiga ring.!!! Den tindrar och glittrar och jisses vad jag längtar tills jag får bära den varje dag.!

Vad fick du betala för denna underbara ring?
  • Linn89
    http://www.anna-boutique.ee/userfiles/catalog/4bf1ada0059b0.jpg
    Detta är min ring, den minsta till vänster. Jag kan dock inte säga att jag är super nöjd :( Jag var så inne på en flerstensring. Åt detta hållet:

• Linn89
    Linn89 skrev 2011-07-12 09:49:33 följande:
    http://www.anna-boutique.ee/userfiles/catalog/4bf1ada0059b0.jpg
    Detta är min ring, den minsta till vänster. Jag kan dock inte säga att jag är super nöjd :( Jag var så inne på en flerstensring. Åt detta hållet:
    Skumt, bara halva inlägget kom med...
  • Linn89

Nehepp, skiter i bilden då för den vill visst inte komma med.
    Hur som helst försöker jag få fram min fråga som inte kommer med... Jag vill i efterhand fästa 6-10 pyttesmå stenar på sidorna om den "stora", har hittat stenarna för ca 1000kr men vad kan jobbet gå på att fästa dem?

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011