• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • djst
    KhiraLii skrev 2011-08-26 09:22:13 följande:
    Riktigt trevliga ringar! Är platinan svensk eftersom du skriver att den är med iridium? Vet att det finns flera olika legeringar att välja på utomlands men har inte riktigt koll på vilket utbud det finns här i landet.
    Ringarna köpte jag i USA för att det blev så mycket billigare där och för att jag ändå reser dit ofta med jobbet. 95% platina och 5% iridium är en ganska vanlig legering har jag förstått, men vet inte vad som är vanligast i Sverige. I Eskilstuna där jag bor använde smederna nästan kostnaden som skrämselpropaganda för att få mig att välja vitt guld istället då de var mer bekväma att arbeta i det materialet, så det var inte så enkelt att få några vettiga svar. Dessa ringar jag köpte i USA kostade i slutänden mindre än vad de hade kostat i vitt guld i Sverige, så det var helt klart värt mödan att prata med en smed i USA över telefon ett antal gånger för att få allt rätt. :)
  • djst
    raring skrev 2011-08-29 12:54:39 följande:
    riktigt coola ringar! dessutom tycker jag det är jättesnyggt med lite bling även i mannens ring - behöver inte alls vara feminint. Ni har verkligen lyckats!
    Tack! :) Vi känner oss jättenöjda och jag ville ha lite bling också men valde baguett just för "manlighetens" skull. :P
  • MysticCc

Äntligen klar och hämtad, är så nöjd =) Förlovningsringen ska såklart putsas lite också...

• brollop6aug

Så här ser mina ut och jag fullkomligt älskar dem.
    Det tog mig en evighet att hitta min vigselring för jag hade ingen aning om vad jag ville ha. Men det blev helt rätt!

• almostasmile

Här är våra förlovningsringar.

Min från schalins, Skina 0,30 ct.
    Har tänkt att ha en alliansring till sen.

Killens är från Elin design. En smidd stål och guldring.
  • K och M

Tjejer, vilken underbar tråd för oss som letar med ljus och lykta efter den perfekta vigselringen!

Jag har Schalins Glaciär 6 mm som förlovningsring:

glaciar2106.jpg

Och funderar på att ha något sånt här som vigselring, fast i vitguld:

237_33_12_1101_big.jpg

Men nu till frågan, är det bäst (och billigast) att köpa den färdig från Schalins (om den passar till förlovningsringen vill säga) eller specialbeställa från en guldsmed?
  • Niini
    Niini skrev 2011-06-26 18:57:06 följande:
    Våra vigselringar a´la 2011

Och förlovningsringar a´la 2006

Här kommer mina ringar på fingret också :)

• SnowBride

Nu är min förlovningsring ändrad och hemkommen. Vigselringen fick jag förra veckan. Jag gillart i alla fall :) super nöjd. Enkelt och tidlöst snyggt tycker jag.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011