• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • LovisaB
    djst skrev 2011-08-25 12:24:03 följande:
    Våra ringar i 950-ir platina - hennes med en twistad fattning, min slät med en baguettdiamant:

Vilkan vacker ring med den twistade fattningen! Var hittade ni ringen? Är lite sugen på nåt liknande.
  • Längtan

Här är mina ringar, fast jag kommer ha dom lite smalare. Mannen kommer ha en matchande men utan krusiduller på ;)
    Vi ville ha väldigt enkla och stilrena ringar och jag älskar grejen att förlovningsring och vigselring är gjorda för att sitta tillsammans :)

• JoDe
    SnowBride skrev 2011-09-17 11:21:58 följande:

Nu är min förlovningsring ändrad och hemkommen. Vigselringen fick jag förra veckan. Jag gillart i alla fall :) super nöjd. Enkelt och tidlöst snyggt tycker jag.
    Jättesnyggt! Jag kommer att ha en liknande kombination. Hur breda är dina ringar?
  • SnowBride

Jag har 5mm på båda ringarna. Allians ringen är från Schalins och heter mist. Längtar tills jag får ha dem på mig hela tiden inte långt kvar nu :)

• djst
    LovisaB skrev 2011-09-18 08:06:27 följande:
    Vilkan vacker ring med den twistade fattningen! Var hittade ni ringen? Är lite sugen på nåt liknande.
    Vi hittade den i Engelberts kollektion: www.engelbertstockholm.se/produkter/kollektioner/solitaire-co/5813

Fast vi gjorde några ändringar. Ringen vi smidde i USA har 0.5 carat sten men skenan är ändå bara 2.5mm bred då min fru inte ville ha en kraftfull ring eftersom hennes fingrar är väldigt smala och nätta. Sen valde vi platina som material istället för vitt guld.

När jag talade med svenska smeder var de ovilliga att göra en kopia av Engelbert då de ansåg det vara att plagiera den "unika designen", men smeden i USA sa att den här fattningen var vanlig och hade inga problem att göra den. :)

Det finns även en variant på den här fattningen med mindre stenar i allians på skenan: www.engelbertstockholm.se/produkter/kollektioner/solitaire-co/5813-faden. Vi funderar på att sätta in stenar senare i livet, t ex när vi får barn. :)
  • Lanin

Mina :) Titanringar och vigselringe är en helallians.
    Sen har vi graverat för evigt din på utsidan av förlovningsringen :)
  • Ms Ida

Martin på Smyckestudion i Degerfors som gjorde de här ringarna. Så otroligt nöjd :)
  • Liten
    Lanin skrev 2011-09-19 19:10:36 följande:

Mina :) Titanringar och vigselringe är en helallians.
    Sen har vi graverat för evigt din på utsidan av förlovningsringen :)
    Vad kostade de och vart köpte ni dom? :) 
    Hur breda är de på bredden? :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011