Vad roligt med alla svar och kommentarer och tack för allt pepp! :)
Jag vet att den ring hon vill ha i framtiden ska vara i vitt guld med nedsänkta diamanter, en alliansring. Känner jag henne rätt kommer den att inköpas utomlands på någon resa när den rätta ringen dyker upp. Jag vet också att hon vill ha äkta vara på de ringar hon ska bära resten av livet och de ska "kännas" rätt. Samtidigt vet jag att hon längtar efter att vi ska förlova oss, och jag tror att hon hellre förlovar sig nu än väntar på ringen. Det stämmer att en ring i endast vitguld också hade varit bra men det verkar vara mycket svårare att hitta till ett vettigt pris konstigt nog! Kanske det bara är så på nätet. Denna kostar iallafall 1.010 kr på Chanti, det känns som ett bra pris och den har många likheter med ringen hon vill ha. Man kunde välja mellan 7 och 14 ct på själva guldet, det kanske är för att jag valde 7 ct som den är billigare än vitguldringar vanligtvis är? Frågan är om den då kommer se/kännas billig. Hmm.
Fröken Sassa skrev 2011-10-24 12:50:36 följande:
För det första så tror jag inte ringen i sig kommer spela den minsta roll överhuvudtaget vid ditt frieri, det är själva frågan som är grejen! Så var det iaf för mig, han hade kunnat ha med sig ett gammalt gummiband vad mig berör, hade blivit ett tok-JA iallfall :) Det är valet du gjort om att du vill fråga din flicka om hon vill gifta sig med dig som är det som är det viktigaste. De "riktiga" ringarna kan du isåfall, precis som du säger, ordna vid ett senare tillfälle men tänk på att det inte är ett måste med guld & äkta stenar. Tror att det "blingar" rejält om din vitguldsring med CZ med faktiskt , den är superfin :)
Kram och lycka till!
Tack så mycket! :D Jag hoppas och tror min fina också kommer att känna så :)
water lily skrev 2011-10-24 13:27:32 följande:
Men om det är vitguld måste den väl ändå kosta några tusen även om det inte är riktiga diamanter? Isåfall hade jag hellre köpt en silverring så länge och sparat mellanskillnaden till en äkta ring som hon är med och väljer när ekonomin finns. Hon kanske inte ens vill ha diamanter, eller är du säker på det? Personligen hade jag i alla fall blivit gladare för en tjock, slät, äkta silverring och senare kunna köpa den ring jag vill ha, än en fejkring. Folk har nämligen en tendens att vara nyfikna och fråga om det är äkta (särskilt om man är student, är själv det) och då hade jag tyckts det känts fel att ljuga och säga att det är diamanter, men samtidigt lite pinsamt att vara ärlig och säga att det är fejkbling. Hellre silver då utan bling. Men jag tycker absolut att ringen ser fin ut på bilden, det är mest känslan av att veta att det är man har är äkta som jag hade tyckt var viktig.
Så dyr var den tack och lov inte :) Ja det kan faktiskt stämma det du skriver, knepigt. Det är ett val mellan en slät ring som kanske är lite tråkigare men äkta helt igenom, och ringen som liknar den hon vill ha men inte är äkta. Jag får ta mig en funderare :) Men hon är inte typen som skäms i första taget så jag hoppas inte det. Jag tror att jag hellre köper vitt guld än silver eftersom det är det hon vill bära i slutändan.