• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Bell
    joråsåatt skrev 2011-10-24 08:57:47 följande:
    Fin! Ett tips är också att kolla på kaplans.se och lauritz.com där det finns auktioner :)
    Men den är fin :)
    Det var ett bra tips! Speciellt lauritz hade väldigt fina ringar. Men det verkar nästan lite konstigt, hur kan de vara så billiga? Brilliantringar för runt 500 kr? Åker de upp flerfalt i pris timmen innan auktionen är klar månne? De billigare var visserligen lite kantstötta men diamanter är ju diamanter...:) Har du testat handla via lauritz nån gång?

Nu blev du lite bombaderad med frågor, ursäkta det...:)
  • Fröken Sassa
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

För det första så tror jag inte ringen i sig kommer spela den minsta roll överhuvudtaget vid ditt frieri, det är själva frågan som är grejen! Så var det iaf för mig, han hade kunnat ha med sig ett gammalt gummiband vad mig berör, hade blivit ett tok-JA iallfall :) Det är valet du gjort om att du vill fråga din flicka om hon vill gifta sig med dig som är det som är det viktigaste. De "riktiga" ringarna kan du isåfall, precis som du säger, ordna vid ett senare tillfälle men tänk på att det inte är ett måste med guld & äkta stenar.  Tror att det "blingar" rejält om din vitguldsring med CZ med faktiskt , den är superfin  :)

Kram och lycka till!
  • water lily
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

Men om det är vitguld måste den väl ändå kosta några tusen även om det inte är riktiga diamanter? Isåfall hade jag hellre köpt en silverring så länge och sparat mellanskillnaden till en äkta ring som hon är med och väljer när ekonomin finns. Hon kanske inte ens vill ha diamanter, eller är du säker på det? Personligen hade jag i alla fall blivit gladare för en tjock, slät, äkta silverring och senare kunna köpa den ring jag vill ha, än en fejkring. Folk har nämligen en tendens att vara nyfikna och fråga om det är äkta (särskilt om man är student, är själv det) och då hade jag tyckts det känts fel att ljuga och säga att det är diamanter, men samtidigt lite pinsamt att vara ärlig och säga att det är fejkbling. Hellre silver då utan bling. Men jag tycker absolut att ringen ser fin ut på bilden, det är mest känslan av att veta att det är man har är äkta som jag hade tyckt var viktig.
  • TheD

Jag tror inte hon kommer bry sig, säger jag som inte känner tjejen..., kör på!

Lycka till!
  • Jane

Jag och min man valde att ha likadana ringar när vi gifte oss borgligt. Denna ovanför, vilket totalt för båda ringarna kostade ca 4500:- vad jag minns. Vi var båda fattiga studenter då och hade kanske velat ha något exklusivare, men vi är jättenöjda med ringarna nu. När vi gifter oss kyrkligt i sommar kommer vi kanske köpa lite finare ringar.
  • Chicita
    Jättefin ring. Perfekt för ett överraskningsfrieri.
    Men jag håller med vissa att du kanske skulle nöja dig med en silverring med cubic zirkon. 
    Utseendemässigt är det ingen större skillnad, men prismässigt så är det en enorm skillnad.
    Om det är viktigt för dig och henne att ha guldringar (man kan ju vara allergisk eller nåt) och du har råd med denna - så kör på det.
    Du hade nog kunnat fria utan ring eller med en kapsyl eller vad som helst egentligen.
    Hon hade nog blivit överlycklig över det ändå
    Kör hårt!
    Lycka till Glad 
  • petitemoi

Här är bild med förlovningsringen, lyckades inte lägga upp två bilder på en gång, är inte så tekniskt haha:)
  • Bell

Vad roligt med alla svar och kommentarer och tack för allt pepp! :)

Jag vet att den ring hon vill ha i framtiden ska vara i vitt guld med nedsänkta diamanter, en alliansring. Känner jag henne rätt kommer den att inköpas utomlands på någon resa när den rätta ringen dyker upp. Jag vet också att hon vill ha äkta vara på de ringar hon ska bära resten av livet och de ska "kännas" rätt. Samtidigt vet jag att hon längtar efter att vi ska förlova oss, och jag tror att hon hellre förlovar sig nu än väntar på ringen. Det stämmer att en ring i endast vitguld också hade varit bra men det verkar vara mycket svårare att hitta till ett vettigt pris konstigt nog! Kanske det bara är så på nätet. Denna kostar iallafall 1.010 kr på Chanti, det känns som ett bra pris och den har många likheter med ringen hon vill ha. Man kunde välja mellan 7 och 14 ct på själva guldet, det kanske är för att jag valde 7 ct som den är billigare än vitguldringar vanligtvis är? Frågan är om den då kommer se/kännas billig. Hmm.

Fröken Sassa skrev 2011-10-24 12:50:36 följande:
    För det första så tror jag inte ringen i sig kommer spela den minsta roll överhuvudtaget vid ditt frieri, det är själva frågan som är grejen! Så var det iaf för mig, han hade kunnat ha med sig ett gammalt gummiband vad mig berör, hade blivit ett tok-JA iallfall :) Det är valet du gjort om att du vill fråga din flicka om hon vill gifta sig med dig som är det som är det viktigaste. De "riktiga" ringarna kan du isåfall, precis som du säger, ordna vid ett senare tillfälle men tänk på att det inte är ett måste med guld & äkta stenar.  Tror att det "blingar" rejält om din vitguldsring med CZ med faktiskt , den är superfin  :)

Kram och lycka till!
    Tack så mycket! :D Jag hoppas och tror min fina också kommer att känna så :)
    water lily skrev 2011-10-24 13:27:32 följande:
    Men om det är vitguld måste den väl ändå kosta några tusen även om det inte är riktiga diamanter? Isåfall hade jag hellre köpt en silverring så länge och sparat mellanskillnaden till en äkta ring som hon är med och väljer när ekonomin finns. Hon kanske inte ens vill ha diamanter, eller är du säker på det? Personligen hade jag i alla fall blivit gladare för en tjock, slät, äkta silverring och senare kunna köpa den ring jag vill ha, än en fejkring. Folk har nämligen en tendens att vara nyfikna och fråga om det är äkta (särskilt om man är student, är själv det) och då hade jag tyckts det känts fel att ljuga och säga att det är diamanter, men samtidigt lite pinsamt att vara ärlig och säga att det är fejkbling. Hellre silver då utan bling. Men jag tycker absolut att ringen ser fin ut på bilden, det är mest känslan av att veta att det är man har är äkta som jag hade tyckt var viktig.
    Så dyr var den tack och lov inte :) Ja det kan faktiskt stämma det du skriver, knepigt. Det är ett val mellan en slät ring som kanske är lite tråkigare men äkta helt igenom, och ringen som liknar den hon vill ha men inte är äkta. Jag får ta mig en funderare :) Men hon är inte typen som skäms i första taget så jag hoppas inte det. Jag tror att jag hellre köper vitt guld än silver eftersom det är det hon vill bära i slutändan.
  • sofi 88
    Bell skrev 2011-10-24 18:26:07 följande:
     Man kunde välja mellan 7 och 14 ct på själva guldet, det kanske är för att jag valde 7 ct som den är billigare än vitguldringar vanligtvis är? Frågan är om den då kommer se/kännas billig. Hmm.
    Hm, de guldringar man använder sig mest av i Sverige är ju 18 karat, 7 karat är alltså mest bara legeringar i form av silver mm. Så när man köper en ring med så pass lågt karattal så tycker jag att man lika gärna kan köpa en silverring. Det känns som att det blir "renare", är i alla fall min åsikt. Detta är också anledningen till att de släta guldringar du tittat på varit så dyra, för de var antagligen 18 karat vilket är väldigt mycket mer guld och därmed dyrare.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011