• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Vingilot
    Dazzle skrev 2012-06-11 17:55:20 följande:
    IDag ringde vår kantor och sa han inte kunde spela våra solosånger och att vi antingen får byta sånger till några han kan eller betala någon annan för att göra det... suck...
    Åh nej, precis som vi, trodde vi, men det löste sig för oss. Kantorn gick med på att spela våra sololåtar också, mot ersättning, en sån lättnad så jag vet inte hur jag ska beskriva den.
    Har ni någon bekants bekant som kan ställa upp? Det egna kontaktnätet är ibland större än man tror. När jag började gräva insåg jag att det fanns fler musiker i min omgivnign än jag trott. Och när det gäller ett bröllop och det är ersättning inblandad behöver man ju inte känna att man måste vara god vän med personen för att våga fråga heller.
    Eller gör som vi: fråga prästen! Han gav oss direkt telnr till en av hans egna vänner som spelade piano bra och som han trodde skulle ställa upp mot en mindre ersättning.
    Hoppas det löser sig för er också!
  • mjeanettek

Vi skall också gifta oss i Bohuslän, fast på fredagen. Vilken fotograf skall ni ha? Vår fotograf har också sin fru som assistent nämligen... Kanske samma? :) Fick också ett väldigt gott intryck!

Kanske ni kan hyra städtjänst? Eller kanske din familj har några tonåringar som har lust på extra veckopeng? :)

Vingilot skrev 2012-06-09 00:03:29 följande:
    Skrattande Fotografen är jättetrevlig o har hittat ett fantastiskt fotoställe alldeles nära vigselplatsen, provfotningen gick jättebra!
  • lovingyou

Idga har vi köpt kostym och tillbehör till min blivande! Ett steg närmare! Barnen fick prova sina klänningar med:) Mysigt!

Dazzle: Ush vad tråkigt! Har ni kommit fram till vad ni ska göra?

Sofi88 : känner igen det där med klänningen, har stora problem med att låta blir godis nu, lugnar mig när jag äter det, men vill gärna med få plats i klänningen :) Vad roligt att ni får flytta snart! Mycket som händer! :)

Kaffeälskaren: Lät som en riktigt mysig hippa! :)

• Vingilot
    mjeanettek skrev 2012-06-12 09:43:33 följande:

Vi skall också gifta oss i Bohuslän, fast på fredagen. Vilken fotograf skall ni ha? Vår fotograf har också sin fru som assistent nämligen... Kanske samma? :) Fick också ett väldigt gott intryck!

Kanske ni kan hyra städtjänst? Eller kanske din familj har några tonåringar som har lust på extra veckopeng? :)

Stéphane Maréchal heter vår fotograf. Har vi samma?Glad

Det löste sig med städningen. Våra underbara gäster tyckte att det var väl inget problem för dem att städa o diska lite efter maten och att vi skulle åka hem och ta igen oss.HjärtaSkrattande
  • mjeanettek

Nej, vi har en som heter Ulf Michal: http://www.michal.se/wordpress/brollopsfoton

Så bra att det löste sig med stäningen! Inte långt kvar nu! :))

Vingilot skrev 2012-06-12 22:11:54 följande:
    Stéphane Maréchal heter vår fotograf. Har vi samma?Glad

Det löste sig med städningen. Våra underbara gäster tyckte att det var väl inget problem för dem att städa o diska lite efter maten och att vi skulle åka hem och ta igen oss.HjärtaSkrattande
  • operfekt

Har så mycket att göra, så hinner knappt hänga här längre!
    Mindre än 4 veckor kvar nu, tiden flyger!
    Just nu håller jag på att fixa iordning morgongåvebilderna så att jag kan göra en fotobok.

I måndags hade vi vårt vigselsamtal, klarade inte ens av det utan att få tårar i ögonen,
    kan bara tänka mig hur det kommer bli under bröllopet, haha!
    Prästen verkade väldigt bra iaf, han har tydligen vigselgaranti :D
    Så om det börjar gå dåligt för oss eller så, så kunde man ringa honom för att prata,
    istället för att vänta flera månader på familjeterapi.
    Han tar då fram de vigselbrev vi ska skriva inför vigseln, så får vi läsa varandras brev
    & minnas vår dag, samtidigt som man får prata med honom om varför det blivit fel osv..
    Präster läser ju trots allt mycket psykologi, så tycker det är bra om de erbjuder sånt =)

Har ni andra mycket kvar att fixa?

• sweet

operfekt: Det låter verkligen kanon att kunna ha någon att prata med om det skulle behövas.

Vad har du kvar på listan som ska göras? Checklistor är aldrig fel, jag tycker det hjälper mot stressen när man ser exakt vad som ska göras och även att man ser att saker blir gjorda när man kan bocka av också.

Här är nästan allt klart, inväntar det sista som ska komma nu i dagarna på posten.
    Lite små planering är ju kvar, men tror att det mesta faller på plats rätt bra, man kan ju hoppas det åtminstonde Skrattande

• operfekt

sweet: Ja, tycker det är bra av dem! =)

Skönt att det mesta är klart för dig!
    Jag har listor, är inte så stressad, det som det är mest bråttom med är ju morgongåvebilderna,
    de måste ju hinna framkallas osv.. Annars har jag ganska bra koll, är inte så mkt stora saker kvar iaf =)

• Dazzle

Vigselgaranti låter härligt.. skulle jag vilja ha...

Ingen uppdatering på kantorssidan förutom att jag är så irriterad att jaginte ens vill att deras kantor ska spela psalmerna och har tillfrågat en pianist och en elev på skolan jag går på som spelar orgel men hon var nog bortrest. Väntar och hoppas på positiva svar därifrån!!

L

• operfekt

Dazzle: Helt kan de ju såklart inte garantera det, men de kan iaf försöka ;D

Hmm, konstigt, varför kan kantorn inte spela låtarna? Är de såå svårspelade?
    För man tycker ju att de borde kunna följa noter..
    Håller tummen för att det löser sig för dig!

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!