• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

Viniglot - jag är absolut inte villig att betala någon som får betalt av kyrkan för att göra sitt jobb. Sen är det så klart så att det ofta är brukligt att man kanske ger kantorn extra för jobbet men denne vikarie har varit så neg hela tiden så jag vill bara slippa å hitta en ny.

operfekt - nej inteså svårspelade men nya för honom å jag kan tänka mig att det tar lite tid att lära sig - tid man inte får betalt för som vik kantor då man nog bara får en klumpsumma som ersättning per bröllop. Vi har flera kontakter, behöver bara vänta ut var och en på att ge besked... Kanske ska man efter vi väntat in första svaret, om det blir nej, fråga flera samtidigt å sen ta den vi vill om vi får flera ja... Nervigt men så roligt..

Har massa påminnelser som piper i min iphone, vet inte omd et är det som drar ur batteriet för den e typ nästan död redan vid 16 nu tre dagar i streck.

L

• askungen

Hej Hej jag ska också gifta mig den 7 Juli :)

• Vingilot
    Dazzle skrev 2012-06-13 17:53:09 följande:

Viniglot - jag är absolut inte villig att betala någon som får betalt av kyrkan för att göra sitt jobb. Sen är det så klart så att det ofta är brukligt att man kanske ger kantorn extra för jobbet men denne vikarie har varit så neg hela tiden så jag vill bara slippa å hitta en ny.

I vårt fall fick vi tydlig (även om den kom väldigt sent...) information om att just solokomp inte ingår i kantorns arbetsuppgifter. Jag har antagit att det är för att styra upp deras arbete. Gissar att det annars kan bli väldigt olika mängd jobb för samma peng.  (Även om jag i ärlighetens namn undrar lite över hur det där med ersättningen ska skötas...Obestämd).
    Men om er kantor bara tycker att låtarna är för svåra för att alls vilja försöka, då förstår jag att det känns trist. Hoppas ni hittar nån som kan spela åt er! Håller tummarna för det.
  • Lilla My 76
    askungen skrev 2012-06-13 20:51:32 följande:

Hej Hej jag ska också gifta mig den 7 Juli :)

Jag med!:) Var ska ni gifta er och hur kommer ert schema se ut för dagen?
  • Vingilot

Ikväll blev jag bjuden på restaurang och café av några av mina vänner. Jag visste på förhand att en kompis skulle bjuda mig på mat ikväll men inte vart eller om det bara var hon o jag eller fler inblandade. När vi kom ut från huset stod tre andra kompisar där, uppklädda och glada o väntade. Det blev en jättemysig kväll o jag är så glad över firandet! Trodde inte det skulle bli någon hippa alls eftersom mina vänner är så utspridda över landet så detta var helt perfekt!Skrattande

• askungen
    Lilla My 76 skrev 2012-06-14 10:35:44 följande:
    Jag med!:) Var ska ni gifta er och hur kommer ert schema se ut för dagen?

Hej Hej , Vi ska gifta oss på restaurang Ruckmans i nya varvet, Jag har aldrig arit på bröllop så detta är helt nytt för mig :) vi har inte gjort någon planering ännu bara en grov planering vigsel ute, fotografering, tre rättermiddag o fest.

försöker läsa så mycket som möjligt är lite sent ute men men det ska nog gå :)

Hur ser eran dag ut?

kram askungen

• 7juli

Nu är äntligen alla kläder klara för oss, förutom sonens kostym som skall inhandlas än. Känns så otroligt skönt och även underhållningen till festen har löst sig nu! =)

Just nu sitter jag och gör iordning organzapåsarna, vilket pyssel och tid det tar. Beställde vita organzapåsar från Tradera och när de kom visade sig det att påsarna var vita men banden var guldfärgade! Suck och vi har ju inget guld i vårat färgtema, så nu måste jag sitta och byta ut banden till vita ist. Sedan syr jag på två pärlhjärtan på varje påse och fyller dem med lila och silvriga godisar. Tid tar det, men resultatet blir jättebra! =)

Så¨nu har jag maten att inhandla lite närmare bröllopet och alkoholen och beställa brudbuketten. Sedan är allt klart! =)

• Dazzle

Vingilot> Ja surt när han inte vill alls, men lika bra att få någon man gillar då. Kan förstå det inte ingår i vikariers, men det borde ingå i ordinarie kantors... Det måste väl vara orsaken att den kantor vi ville ha inte kan spela på vårat eftersom hon har ett bröllop innan på dagen - att hon ska öva med solister å så där, annars kunde hon ju övat med våra solister, åkt å spelat, kommit tbx till oss... Splittrat kanske men inte omöjligt.

7 juli> har du bytt banden? Annars kanske vi kunde bytt? Jag har oxå köpt på tradera, helvita, men har guld i temat så jag skulle inte bry mig. Säg till om du är intresserad. Mina är dock en liten storlek av typ 5x8 cm. Skicka bild och storlek om du är intresserad till lissandra@live.se (allt som görlivet lite enklare lixom =).

Askungen och Lilla My> Så här ser vårt schema ut för dagen: (just nu)

Tidsschema

Fotografen kommer

Smink:7.00

Frisören: Klar 12

Lunch hos frisören: Brudgummen ordnar

Fotografering: Apladalen, Forslyckan 4

15.00 Vigsel

ca 16.00-16.45 Riskastning och mingel med Mormor Magdas glass utanför kyrkan

17.15 Anländer till Segerstad, får välkomstdrink med ev. påfyllning

Brudskål och välkommen in

17.45 Buffé, brudparets tal till varandra, föräldrarnas tal, två allsånger

(ca 19.10) Bensträckare, säg till om återsamling vid ett visst klockslag 20 min senare.

Ca 19.30 Kaffe och dessert, tal och ev. lekar, allsång

20.15 Tipspromenad och mingel

21.00 Den första dansen + danssvep 1

21.45 Bröllopstårta och kaffe (ev. sent anmälda tal)

22.15 Dansen fortsätter /mingel / godisbord

Alla> ikväll sitter sambon och jag och gör en lååååång lista på allt som är kvar! Att det kan va så mycket!!! Vi har passerat två sidor med uppgifter nu... Sen ska vi flytta in dem i en kalender så vi vet att allt blir gjort.

Kämpa på i helgen

• Dazzle

Listan vi gjort över vad vi har kvar att göra är Sååååååå lååååååååååång!!! 2 sidor i word!! My good!! Jag är så glad över att jag ska gå på semester på onsdag och kunna jobba massor med pyssel och sånt. På onsdag kommer oxå en kär vän hem som ska hjälpa till lite med pysslet, framförallt med arbetsmoralen kan jag tänka mig.. =).

Tre veckor kvar idag!!!

• sofi 88

Har pågående möhippa, klockan 8 stod min syster och tre andra av mina närmsta vänner utanför mitt fönster och tutade. Sen bjöds jag på lyxfrukost med mousserande, hembakade frallor, crossianter med choklad och naturella, jordgubbar, kaffe och juice. Sen fick jag borsta tänderna och när jag kom ut hade en makeup artist kommet in i köket så då fick jag en jättefin sminkning. Därefter åkte vi ut till okänd plats, där mötte en till vän upp och väl där var vi i en fotostudio i en privat stuga och jag fick posa men massa fina kläder som m2b valt, sen tog vi gruppbild i finkläder och sen gruppbild i snickarkläder fast topless :D därefter fick jag grilla korv och servera alla. Sen kom mostrarna och körde oss till ny okänd plats då jag fick ögonbindel, väl framme väntade frukfat, drink, öl, privat bastu med bassäng och solig uteplats. Nu väntar enligt programmet middag på fint sätt med mera. Plats okänt :) återkommer med uppdatering imorgon!

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!