• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • väktarbrud
    Lovingyou: Jag är nervös för att folk ska gå hungriga, att alkoholen ska ta slut och att folk inte ska ha kul.

Det sista är egentligen onödigt att oroa sig över för kul är jag nästan säker på att folk kommer ha! Och maten lär väl räcka, vi ska ha förrätt plus buffé och sen tårta och kaffe.

Däremot det andra är jag inte ett dugg nervös över :) Säga ja inför alla 90 (!!) gäster och lova min man det ena och det andra, det ser jag bara framemot!

Var på Ikea med svärmor idag och handlade dekorationer m.m. :) Hon vill att vi ska ha brudöverlämning (där dom kommer ifrån är det tradition), jag höll på att gå i taket!! Haha! Det är inte lätt när man har så olika åsikter ibland :) 
    Hon är världens bästa men med starka åsikter, men det har jag också :) 
  • lovingyou
    väktarbrud skrev 2012-06-19 21:39:11 följande:
    Lovingyou: Jag är nervös för att folk ska gå hungriga, att alkoholen ska ta slut och att folk inte ska ha kul.

Det sista är egentligen onödigt att oroa sig över för kul är jag nästan säker på att folk kommer ha! Och maten lär väl räcka, vi ska ha förrätt plus buffé och sen tårta och kaffe.

Däremot det andra är jag inte ett dugg nervös över :) Säga ja inför alla 90 (!!) gäster och lova min man det ena och det andra, det ser jag bara framemot!

Var på Ikea med svärmor idag och handlade dekorationer m.m. :) Hon vill att vi ska ha brudöverlämning (där dom kommer ifrån är det tradition), jag höll på att gå i taket!! Haha! Det är inte lätt när man har så olika åsikter ibland :)
    Hon är världens bästa men med starka åsikter, men det har jag också :)

Ja inte vill man att folk är hungriga, det kommer dom nog inte vara!

Jag är nervös för kyrkan men på ett bra sätt, ser framemot att stå där:) Men är nervös för att barne kommer springa runt och riva stället :D

Nej det är inte enkelt att ha starka villjor!! Det har jag med, haha ! Så det blir ingen brudöverlämning då , hihi!

• Vingilot

Igår hämtade vi ringarna.Skrattande De var jättefina och satt perfekt.
    Kvinnan i butiken var jättetrevlig och hjälpsam och t.o.m. ....hm..., ja vad gjorde hon...? Hur går en rhodinering till? Hon tog våra gamla ringar och satte dem i nån slags apparat med nåt medel och där var de en stund medan vi fixade med allt det andra. Sambon tyckte hon sa att nu var de rhodinerade men jag trodde de bara putsades lite, för rhodinering skulle ju kosta flera hundra. Fast hon har putsat dem med en trasa förut, när jag var där och hörde mig för bara. Detta var ju nåt annat och nu är de otroligt blanka jämfört med innan.
    Vad hon än gjorde tog hon inget för det. Och priset för ringarna var ändå under deras smärtgräns (de ville veta vad jag skulle få ge på nätet och sedan matcha det priset.)

Så skönt med trevligt bemötande!Skrattande Och tyvärr ingen självklarhet. Råkade ut för ett riktigt monster i en annan butik.

• lovingyou

Vingilot: Ja visst är det så att man inte alltid får det bemötandet man tror!! Väldigt dåligt, man tappar suget att handla något från den affären då!

Idag har jag bokat bord till oss som är med på vårt bröllop, det var förrätt,huvudrätt,efterrätt, kaffe/the 220kr/pers. Det tyckte jag var billigt :) Och helt lagom för oss :)

• Dazzle

lovingyou> verkligen bra pris för sittande middag!

Här pysslas det för fullt!!

• kaffeälskaren

Jisses det känns som att vi ligger år efter er tjejer hihihi men det är kanske bara jag själv som upplever det så. Imorgon är det en resa söder ut för att förhoppningsvis hämta hem min klänning (håll tummarna för jag inte har gått upp eller gått ner i vikt). Tiden för en andra ändring finns inte. Och på lördag blir det en sväng till grannlandet för att inhandla dryck.

Oj vad det är tomt på det vänstra fingret, har nog aldrig saknat ett smycke som jag saknar min förlovningsring. Nu är det mer eller mindre bara 2 veckor kvar!!

Lovingyou- Det tyckte jag lät som ett kanon pris för en middag

En liten fundering till alla goa tjejer i denna tråd (frågan har säkert tagits upp tidigare). Men vad skulle ni tycka om att vi lägger upp åtminstone en bild var på oss och våran andra äkta hälft när vi alla är vigda??

• lovingyou

Dazzle: Ja verkligen, trodde det skulle bli så mycket mer!

Vad pysslar du för något? :)

Kaffeälskaren: Ja hade verkligen tur med middagen:) Jag vill också se bild sen på er alla :):) Får lägga upp en bild när vi har tillgång till dator så vi är på semester :D

Förstår att det är tomt, så kommer jag också känna när jag lämnar in min på måndag.

Hoppas att du inte gått upp eller ner i vikt, kände själv sån nervositet inför att hämta min egen klänning.. hoppas det går bra! :)

Inatt drömde jag om vår vigsel, inte direkt perfekt.. Vi hade glömt att papper man ska ge prästen, vi kom försent, min dotter hade inga strumpebyxor och såg jätte konstigt ut! min pappa, faster och kusin var där fast vi inte kommer ha gäster, mer än vittnen och barn. Min pappa sprang i gången och var dålig i magen och dansade samtidigt, hahaha sjuk dröm. vaknade och hade lite panik faktiskt!!! ush tänk om man glömmer något av det viktiga! Känner snart att jag packar allt i samma påse som klänningen hänger i :D:D

• operfekt

Det närmar sig, iiih!
    Men har nog ganska bra koll & pysslar för fullt hela tiden (när jag inte jobbar, haha) Listor är bra att ha!
    Men tillkommer ju alltid småsaker som man kanske tänkt ha, men inte tänkt på att fixa, men tror fullt & fast på att allt löser sig.
    De stora sakerna är fixade, så gifta blir vi ju!
    Blev inte ens stressad igår när hon som skulle fixa vår tårta ställde in pga att hennes barn är sjuk & de inte riktigt vet vad felet är på sjukhuset. =( (hoppas verkligen att det löser sig för henne)
    Kände mer att:"Jaja, det löser sig, i värsta fall är det inte försent för ica maxi-tårta eller liknande." Men det verkar ha löst sig med hjälp av en facebook-bekant så vi får det som vi tänkt det ändå =)

Jag håller med om att fingret känns tomt, skickade iväg ringen igår =) Det känns ju inte alls likadant som när man tar av ringen för att diska eller träna osv..

Jag röstar också för att vi visar bilder på oss alla sen, ska bli så kul att se! :D
    Jag fick hem våra prewedding-bilder idag, ni kan få kika på en sån också om ni vill, de fick mig att längta ännu mer efter bröllopet!

16 dagar, inte mycket alls! :D

• Mrs S 2012

Nu har jag gått på semester och imorgon flyger vi till Skottland! TROR att jag har fixat allt jag måste ha med mig härifrån. Ring, klänning + allt som hör dit. De kommande två veckorna blir det bröllopsplanering på heltid. Mitt största orosmoln nu är att vi inte vet vilken vigselförrättare vi får. Har faktiskt inte hört något alls, hoppas att alla papper är i ordning. Går till kommunkontoret first thing på måndag och hoppas på svar.

• operfekt

Mrs S 2012: Oh, förstår att det är ett orosmoln, men hoppas allt löser sig på bästa sätt!
    Skönt med semester fram till dagen, jag går på semester först måndagen samma vecka,
    men hoppas att jag inte har sååå mycket kvar att fixa då =)

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!