• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Lollie 120707

Operfekt: superfina bilder! Vi ska träffa våran fotograf på måndag, spännande!

• zinizune

7 juli: jag förstår att allt känns väldigt jobbigt :( Hoppas hoppas att det bara var hon i butiken som var totalförvirrad.

Operfekt: Vilka underbara bilder! Jättefina verkligen!

För oss går det framåt. Jag ska "bara" skriva ut festprogrammen och knyta ihop dem med pärmarna som jag redan gjort iordning. Nästa vecka ska jag ringa cateringfirman och dubbelkolla, likaså med blomsteraffären och bageriet. Annars är alla förberedelser gjorda och det slutgiltiga spurten drar igång på fredagen.

Vi var ute där vigeln ska hållas och det verkade som att de redan målat färdigt vår kyrka :D Känns så skönt. Det enda jag oroar mig för nu är att tjejerna från möhippan ska nämna något om sexpartyt och/eller visa bilder från det. Jag skulle bli så ledsen, för jag tycker itne att det hör hemma på vårt bröllop. Har pratat med tärnan och hon skojar om det. Känns lite sådär =/

• Enilorac

Träffade prästen och övade i kyrkan igår, kollade på blommor, hämtade ringarna och va hos frisören och testade håruppsättningen idag! Kan inte förstå att vi gifter oss nästa helg!
    Enda problemet är att affären där jag köpt min klänning skulle höra av sig när dom gjort lite ändringar på den. (typ för en månad sen)  Har inte hört ett ljud från dom. Idag åkte jag in dit, dom erkände inte det, men jag fick känslan av att dom glömt bort den helt....... Och inte alls hade nån koll på vart den tagit vägen....... Men dom lovade dyrt och heligt att den ska va på plats på fredag förmiddag så jag kan testa den med skor! Lite stressande och irriterande!
    Men det löser sig säkert!

• Vingilot

7 juli: vad jobbigt för er! Håller alla tummar för att allt ändå löser sig på bästa sätt!

Och här hos oss har klänningen plötsligt blivit klar. Jag är nästan vilsen o småchockad. Efter så många månaders slit och elände och ändringar och stress är den med ens klar...! Fattar ingenting. Kan inte ens känna mig lättad än, tror liksom att jag ska komma på nåt viktigt jag glömt på den, eller att jag inte ska lita på att den håller och uppför sig på stora dagen. Men klar är den och jag tror jag börjar slappna av lite lite grann, åtminstone på den fronten. Fråga mig igen om ett par timmar så kanske jag har landat...Flört

Och så pratade jag med prästen idag igen för att friska upp minnet så vi kan göra vigselprogrammet.

• Dazzle

7 juli> Tror de flesta känner så, tolkar tecken och oroar sig. Det är väl det där lilla ordet evighet som får folk att oroa sig även om man vet att detta är det man vill. Jag förstår dock din enorma oro men jag tror att alla har massa saker som går hit och dit just nu. Vi har massa saker, men jag tänker att allt ordnar sig. Alla får gripa in å hjälpa till och göra det bästa av det. men man har ju annat planerat att pyssla med nu så det är inte kul att behöva lägga tid på ordna saker man trodde var klara! Kämpa på!!

operfekt> underbara bilder!!! så avis! Vi fotades lite i helgen å jag såg gravid ut i nionde månaden så jag tvingade alla att åka tillbaka å ta om dem... puh...

Förr ordnade man ett bröllop tillsammans, som en familj eller släkt. Idag ska man göra allting helt själv, å allt ska vara tusen gånger mer än förut. Jag har bett tre vänner om hjälp som så gärna hjälper till i förväg - men jag känner mig så grymt misslyckad å dålig för jag inte klarat det själv. Vi har dock 110 gäster, 7 hjälpare, å jag vill inte minska pysselgraden i lokalen. Folk e säkert bara glada att de kan å får hjälpa till. Men jag känner mig så dålig!!

L

• väktarbrud

Dazzle: Jag tror att folk är glada över att få hjälpa till och känna sig delaktiga. Mina vänner frågar hela tiden om de kan hjälpa till med något och jag har gett flera stycken uppgifter redan. Det känns jättebra att kunna göra det! Dock är det vissa grejer som man själv har inne  i huvet som man måste ordna med själv :)

Nu är det nästan bara en vecka kvar tjejer!!! Tills det smäller!!! Wow!! Imorgon jobbar jag sista dagen innan semester och min kollega på jobbet hjälper till att skriva ut 90 festprogram :) Så i helgen får vi sitta med detta och fästa ihop dom.

Annars ska jag ha en s k brudklänningsprovning med min svärmor och min blivandes faster i helgen. De är greker och så gör man där enligt tradition. Man ska titta på bruden i klänningen och även ge henne guldsmycken :) Tycker jag låter som en trevlig tradition Glad hihi

Andra traditioner vi ska ta med från Grekland är porslin att kasta i golvet, vissa traditionella danser som brudgummen m fl ska dansa...

• lovingyou
    väktarbrud skrev 2012-06-28 22:15:39 följande:
    Dazzle: Jag tror att folk är glada över att få hjälpa till och känna sig delaktiga. Mina vänner frågar hela tiden om de kan hjälpa till med något och jag har gett flera stycken uppgifter redan. Det känns jättebra att kunna göra det! Dock är det vissa grejer som man själv har inne i huvet som man måste ordna med själv :)

Nu är det nästan bara en vecka kvar tjejer!!! Tills det smäller!!! Wow!! Imorgon jobbar jag sista dagen innan semester och min kollega på jobbet hjälper till att skriva ut 90 festprogram :) Så i helgen får vi sitta med detta och fästa ihop dom.

Annars ska jag ha en s k brudklänningsprovning med min svärmor och min blivandes faster i helgen. De är greker och så gör man där enligt tradition. Man ska titta på bruden i klänningen och även ge henne guldsmycken :) Tycker jag låter som en trevlig tradition Glad hihi

Andra traditioner vi ska ta med från Grekland är porslin att kasta i golvet, vissa traditionella danser som brudgummen m fl ska dansa...

Ja 8dagar.. ojoj.. det är så pirrigt :)

För mig blir det nog att söka vårdcentral och få ordentliga mediciner mot pollen! Såhär kan man inte vara på sin stora dag :-/

Tradiotioner är inte alltid helt fel Hoppas ni får en mysig stund ihop!

Tänker på "mitt stora feta grekiska bröllop", thihi!

• Dazzle

Tur man blir gift ändå... Min klänning är för kort, vinkeln baktill på snedskärningen är superful (byter riktning mitt på rumpan) å boleron hon har sytt klias och gör ont. Frisören säger hon inte vill slinga så nära hårbotten för det ger mer liv åt håret om man inte gör det vilket alltid resulterar i att jag har utväxt redan när jag går därifrån...

Inte bästa dagen idag... Men sambon å jag hade ett personligt genombrott igår på något vi gått hos psykolog åpratat om i tre år så det kom riktigt lägligt inför bröllopet. Skulle kunna gifta mig i hösäck!!

L

• lovingyou
    Dazzle skrev 2012-06-29 18:07:58 följande:

Tur man blir gift ändå... Min klänning är för kort, vinkeln baktill på snedskärningen är superful (byter riktning mitt på rumpan) å boleron hon har sytt klias och gör ont. Frisören säger hon inte vill slinga så nära hårbotten för det ger mer liv åt håret om man inte gör det vilket alltid resulterar i att jag har utväxt redan när jag går därifrån...

Inte bästa dagen idag... Men sambon å jag hade ett personligt genombrott igår på något vi gått hos psykolog åpratat om i tre år så det kom riktigt lägligt inför bröllopet. Skulle kunna gifta mig i hösäck!!

L

Vad tråkigt att det blivit så med kläderna :( Men vad dumt med frisören! Klart du ska känna dig fin när du går därifrån! :/

Tråkigt med sånna dagar, har sånna ofta nu.. men det blir bättre!

Grattis till det genombrottet! :) vilken glädje! :) Imorgon är det bara en vecka kvar.. kan ni fatta, en vecka, som vi väntat... :D

• Vingilot

Igår sänkte sig ett visst lugn över mig, när det gått in att klänningen faktiskt blivit klar i tid. Idag har jag fyllts av glädje och förväntan. Trodde nästan inte att de känslorna skulle komma, att de skulle bli undanträngda av stress o nerver, men just nu är de här.Skrattande

Försöker få till vigselprogrammet men min skrivare har fuffens för sig. Men det rubbar inte mitt nyfunna lugn...Flört

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!