• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Lollie 120707

Vi hade prästsamtal igår och gick igenom hela vigseln.. så nu känns det vääääldigt nära!! Har fortfarande svårt att tro att JAG ska gifta mig!

• lovingyou

Det är välidgt nära nu, förstår inte heller att Jag ska gifta mig !

Vi ska ha prästsamtal dagen innan, för vi har inte haft möjlighet innan! Vad jag nervös, hur prästen är, hur det kommer gå.. :) :)

Glad midsommar till alla!!

Lollie 120707 skrev 2012-06-21 21:35:57 följande:
    Vi hade prästsamtal igår och gick igenom hela vigseln.. så nu känns det vääääldigt nära!! Har fortfarande svårt att tro att JAG ska gifta mig!

• lovingyou

nu tjejer kan vi säga att nästa vecka gifter vi oss!! :D

Hade tänkt att lämna in min ring idag men känner mig ganska förkyld idag så så får se om jag orkar det.. borde ju göra det, vet inte hur länge det tar tills man får tillbaka den från putsningen.. :/

• satinsilk

Nära nära nära!!

Har fortfarande inte fått tillbaka min klänning som jag lämnade in hos sömmerskan, men är inte så orolig ännu.

Har en miljon saker att fixa, och en låååång lista som ska bockas av pust :) 

• lovingyou

Satinsilk: Hoppas du får din klänning snart! När har du lämnat in den?

Jag skulle lämna in min ring idag, för är 100% säker att dom sa att det kan man göra en vecka innan... mm.. det kan man inte, :( 2-4 veckor kan det tydligen dröja nu.. . nu är jag lite arg-.- Nu kommer förlovningsringen vara jätte repig med vigselringen.. *morr*

• satinsilk

lovingyou

Jag lämnade in den för en vecka sedan, men jag är lite orolig över om den kommer vara bra när jag får tillbaka den. Är den inte det så blir det ju tight med tid om den måste ändras lite till...

Vad jobbigt det där med din ring :( blir med sur när de säger en sak, och sedan stämmer inte det. Hade själv problem med min vigselring, där de sa att jag kunde få rabatten när jag hämtade ut den, men sedan fick jag inte det iallafall. Dock hittade jag sedan en lapp där de faktiskt hade skrivit att jag skulle få rabatt, så jag fick pengarna 3 veckor senare...

Det är irriterande när man planerar som en galning för att allt ska bli perfekt, och så blir det inte det. jag försöker glädjas åt det som blir det iallafall :) Fick hem mina servetter i dag som jag sååååå gärna ville ha till bröllopet, och de är perfekta :) Det är sådanna små saker jag glädjer mig åt :)

• lovingyou

ja det klart, får hoppas att den passar perfekt när du får den!! :)

Vad roligt att du fått servetter som är super!

Ja man måste glädjas, vad blir det kvar annars:)

Jag är väl inte jätte ledsen längre, men visst det kommer nog synas på fotona att den är repig, men det är inte heela världen Men lite arg är jag fortfarande för att man tror att saker dom säger stämmer...

• 7juli

Undrar om det är meningen att vi inte ska gifta oss, det är så mycket som har gått emot oss på senaste tiden! =(

Vi skulle ju ha våran vigsel uppe på ett berg vid fint väder, men nu kan vi inte ha den där alls. De har börjat med vägarbete efter en av vägarna dit upp för flera veckor sedan, vi tog det med god ro och trodde de skulle vara klar i god tid innan. MEN nä för de skall tydligen bredda vägen och det verkar ta tid och vägen är rent ut sagt skitdålig att köra på!!! Så vi vill inte tvinga folk att köra efter den alls, så nu blir det i kyrkan. Vilket vi tycker känns trist, men gifta vill vi ju bli! =)

Sedan till nästa sak, inget stort men känns så tråkigt ändå. Tjejjen som skulle sjunga solosångerna på vigseln har varit superförkyld och hennes röst är fortfarande inte tillbaka helt. Så vi kom överens om att det nog inte är så bra att anstränga den ännu mer, så det sket sig! Men det ska väl gå att lösa oxå! =)

MEN TILL DRÅPSLAGET IDAG, vi har inte hört något om våra ringar än. Så igår har jag provat ringa Guldfynd vid flera tillfällen, men alltid möts av telefonsvararen. Men idag fick jag tag på en där och hon började leta våra ringar och beställningen, HON KUNDE INTE HITTA DEM!!!!! Vi har beställt dem redan den 13:e juni, så vid det här laget så skulle sambons ring oxå ha kommit! =(

När vi var och provade ringarna så bestämde jag mig för en ring som fanns inne i butiken, den skulle bara skickas på gravyr, medans sambons var beställningsvara. Så min ring borde iallafall finnas hos dem! =( Hon skulle kolla med tjejjen som sålde ringarna till oss och se vad som hänt och sedan återkomma under dagen. Nu får vi hoppas att hon gör det och jag kommer gå som på nålar fram tills dess!!! =(

Att allt ska komma med en och samma gång, tror att jag ger upp snart! =(

• operfekt

7juli: Usch, förstår att det inte känns roligt alls just nu! :(
    Hoppas det löser sig med både solist och ringar!

Men tänk på att det viktigaste är att ni får varandra, låt inte saker sänka ditt humör allt för mycket,
    är ni på bra humör så kommer allt kännas bättre under dagen, än om man grämer sig över saker som inte blev som tänkt!

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!