• Future Mrs S

Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S

Vi ska ha buffe på vårt bröllop, exotisk planka med potatisgratäng och vi har tänkt ha sallad till.. tänkte en vanligt grönsallad men nu känns det lite tråkigt? eller?

Hade tänkt isbergssallad, gurka, tomat... men det känns faktiskt tråkigt.. Vad kan jag göra för att "piffa" upp den lite? Rädisor? :S Paprika känns inte aktuellt, inte majs heller.

Någon som kan tipsa mig? :)
    Jag vill alltså inte ha bulgur eller pasta eller något sånt i utan bara grönsaker.. :) 

• Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S
  • SnuttisSessan

Fetaost tycker jag :) Sen kan man ju piffa upp den med jordgubbar eller vattenmelon eller annanas

• Future Mrs S
    SnuttisSessan skrev 2011-08-17 18:56:14 följande:
    Fetaost tycker jag :) Sen kan man ju piffa upp den med jordgubbar eller vattenmelon eller annanas
    Fetaost är bra, m2b skulle gärna leva på fetaost om han fick ;D men jag kände mig osäker på om gästerna kommer tycka att feta inte riktigt passar med maten? :S
  • Kattpoet

Du kan använda fler sorters sallad, isberg, ruccula, frisee sallad, ekblad  och sedan tomat, torkad och färsk ta både röda och gula tomater, gurka,  ärtskott  och mandel.

Det kan funka med exotisk planka,  har du feta ost så kan det blev lite för mycker ihop exotisk planka. 

• SnuttisSessan

Feta passar till allt! :) Gärna feta från ica som ligger i kryddlag den är supergod =) Annars någon frukt eller bär som sagt eller lite morrötter =)

• SnuttisSessan

Just det rå blomkål och broccoli är jättegott i sallader :)

• Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-17 19:00:54 följande:
    Du kan använda fler sorters sallad, isberg, ruccula, frisee sallad, ekblad  och sedan tomat, torkad och färsk ta både röda och gula tomater, gurka,  ärtskott  och mandel.

Det kan funka med exotisk planka,  har du feta ost så kan det blev lite för mycker ihop exotisk planka. 
    Toppenbra förslag! :D 
    Jag tänker liksom inte längre än det vi brukar köpa och det är alltid samma sak, går på rutin liksom ;D

• AnnaAK

jag älskar minispenat.
    kolla på sånna färdigblandade påsar vad de innehåller och köpt lite sånt. fast inte påsarna då utan det som står som innehåll.
    sen kan du ju göra såser till, oljor eller så. själv älskar jag citronolja till sallad
    uppepå som dekoration kan man ha granatäpple, små röda kärnor är det, lite kladdiga. supergoda och piffar upp färgmässigt oxå.
    och kanske fågelfrön om alla kan äta det.

• Kattpoet

snuttissessan,  kanske det men inte till glass. ;)

Problemet med feta är att om gästerna  inte är van vid fårmjölk smaken så brukar folk rynka på näsan. 

• Kattpoet

Har ni barn  på festen håll er undan  från spenat, små barn kan inte smälta spenaten och kan få rännskita.

• Future Mrs S

Vilka bra ideer ni har!! :D TACK!!

Vi kör nog på feta i en skål brevid salladen tror jag, det finns några allergiker så behöver dom inte tänka på det :)

Dressing brukar vi aldrig ha hemma så ni får gärna berätta hur man gör det? vet att det finns på påse men man kan väl göra egen? ::) 

Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S