• Annooo

Så himla ledsen & besviken på familj & vänners tysta reaktion på min drömbrudklänning!

Så otroligt ledsen :(

Som rubriken lyder så verkar det inte som någon som jag visat min klänning för tycker den är fin?
    Har visat den för vänner & några familjemedlemmar och reaktionen jag får är......
    Helt tysta??? Helt j*vla tysta.. & vad menar dom med det? Eller typ mummlar den var fin?!
    Ååh jag vet att jag inte ska bry mig men trodde verkligen jag valt en elegant & vacker klänning. Visserligen är den inte köpt än & är fortfarande långt kvar till bröllopet och jag har ångrat min ang klänningen men sen ändå valt tillbaks den så den ligger varmt om hjärtat men när dom tycker så eller ja tycker inget alls så blir jag chockad. Sambon säger att dom nog blev chockade över mitt "eleganta" val av klänning (hans ord) så dom blir stumma haha men jag tror han säger så för inte vill verka vara elak! Sambon vet heller inte riktigt vilken klänning det gäller men men!!

Snälla vad tycker ni? vet att jag inte bör hänga upp mig på detta men gör verkligen det!! :(

Här är bild på min vita dröm

Jag kommer dock göra någon enstaka ändrig som att ha den lite mer vid, vid låren & eventuellt ha den i hel spets men allt annat är jag såå galet förälskad i den! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 23:12
    hihi måste dock tillägga att det är dock inte jag på bilden!
    Men ska nog se minst lika bra ut i den sen när jag står som brud i den :)
  • Svar på tråden Så himla ledsen & besviken på familj & vänners tysta reaktion på min drömbrudklänning!
  • dss

Men herregud den är ju HELT SAGOLIK!!!!!!!!!!!!!

• Mace

Byt INTE!!

Strunta i vad alla andra säger - det finns inga fel på den där klänningen! Om du valt något kortkort eller udda hade jag förstått om de blev tysta, men den där är ju helt "normal" och det finns inga fel på den.

Låt bli att fråga fler vänner om råd om klänningen och köp den! DU tycker ju om den, och jag lovar att du kommer att ånga dig om du gör som någon annan säger istället för att följa din egen dröm.

(Det enda är ju att om du är väldigt långt från modellens kroppstyp så kanske du skall försöka gå till någon affär och prova något liknande - det är aldrig bra att köpa något som inte passar, även om man planerar att gå ned) 

• Madreh73

Men herregud, den är ju jättevacker!

Kan det var att dom tycker den ÄR vacker och att det är därför dom inget säger...du vet, att se en otrolgit vacker klänning kan ju få en männsika till att bli väldigt rörd.

Jag är sån iaf, riktigt blödig och gråter för allt eller inget. GråterSoligFlört

Vill du ha den ska du ha den!

• Annooo

Tack tack tjejer ni är så otroligt snälla..

Jag blir rörd av alla stöttande ord! =)

• ELO

Helt underbar klänning- var har du hittat den om jag får fråga? Letar själv:)

• MickeAngelica2011

Åh den är ju otroligt vacker, UNDERBAR!!!  Självklart ska du ha den, dem kommer tappa andan :)

• SaJo1981

Woh! Den var ju skitvacker! Lyssna inte på deras reaktioner om do år negativa.....jätte vacker klännibg!

• Annooo
    ELO skrev 2011-08-19 18:04:49 följande:
    Helt underbar klänning- var har du hittat den om jag får fråga? Letar själv:)

det är en jim hjelm..
    Men har hittat den på http://dragonorient.com
    för såå otroligt vansinnigt bra pris, men ska först beställa en stuvbit på spetsen så jag gillar den innan jag beställer. Men har fått höra från några att dom var jätte nöjda med deras spetsklänningar där ifrån :)
  • Nanna

Så oerhört vacker! I love it! Skit i vad de tycker! Det är DU som ska känna dig fin!!!

• fruhgan

För det första så är det en jättefin klänning och du ska välja den klänningen som är rätt för dig, är den rätt så vet du det innerst inne.
    För det andra så tror jag att omgivningen inte alltid förstår exakt hur en blivande och kanske nervös brud känner sig, inget konstigt med det egentligen. Om man inte varit i situationen själv (eller om det är längesen) så vet man inte hur det känns när man hittar sin drömklänning.
    För det tredje så är det naturligt att omgivningen har sina egna liv att leva och annat att tänka på, speciellt om det är ett bra tag kvar till bröllopet. De kan vara lika glada för er skull för det, men man är bara stjärna i sin egen show. Om omgivningen inte blir lika till sig som den blivande bruden över olika saker som tex klänningen så ska det inte nödvändtigvis tolkas som att de inte bryr sig eller att de tycker att de bruden väljer är fel eller fult, bara att de förstår inte ståhejet runt bröllopet för det är inte deras bröllop och är det långt kvar så har bröllopet inte riktigt börjat engagera deras hjärnor och hjärtan. För brudparet börjar bröllopet i samma sekund som man börjar planera men för omgivningen börjar det senare, kanske tex vid en ev möhippa eller när de välje presenter eller kläder till bröllopet.

Svar på tråden Så himla ledsen & besviken på familj & vänners tysta reaktion på min drömbrudklänning!