Chicita skrev 2012-08-13 21:04:30 följande:
Låter som en bra plan
![Tungan ute Tungan ute](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
Jag brukar strössla med smileys, men jag hade lite bråttom så jag hann inte slänga dit nån. Tyckte det var tydligt ändå eftersom det var "i samma ton"...
Ja min make är chokladtokig så här blev det en superchokladig tårta.
(Skrivet så att det som står längst ner är det som var längst ner)
Sockerkaksbotten
Vit chokladmousse
Sockerkaksbotten¨
Hallonmousse med hallonbitar
Chokladbotten med chokladbitar
Mörk chokladmousse med riven choklad/ chokladkrisp
Chokladbotten med chokladbitar
Det skulle vara täckt med sockerpasta, men den vita chokladmoussen blev för mjuk så den höll inte för att lägga sockerpasta på utan att all vit chokladmousse ville pysa ut ur tårtan.
Så jag fick bygga ihop den på plats och sen ta den sista grädden vi hade och försöka täcka tårtan så gott det gick.
Det blev typ plan X eller nåt och jag är inte nöjd med resultatet även om den var riktigt god
Haha, ja det kan nog bli så för att man hör i sitt eget huvud hur det låter men för den som läser (dvs jag) så blev det inte alls skojsigt för jag fattade inte :P Men bra att vi rett ut det, tycker att det är en väldigt trevlig sida det här och har inte märkt några dåliga vibbar alls! Alla är så glada =) En trevlig omväxkling från FL där jag hänger annars
Jag och sambon, eller min m2b som jag lärt mig att det heter, har suttit och kollat igenom alla bilder i tråden tillsammans och får ju fasiken ångest, finns hur många olika varianter att välja på som helst, både till utseende och smak. Och vi ska ju inte gifta oss där vi bor så blir lite meck med att fixa tårta och sånt men det kan vi få hjälp med på det stället vi ska ha festen så får fixa mycket på samma gång när vi åker dit innan.
Man skulle ha nån som är bra på att baka =) Choklad är ett måste i tårtan, annars vägrar jag äta
Din tårta låter god, och hellre en tårta som är riktigt god och inte så snygg än tvärtom
Får väl försöka fixa så att vi kan provsmaka innan vi bestämmer oss. Och vilka färger beroende på färgtema. Gud så mycket det är att planera