• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Chicita

Päron och choklad är riktigt gott ihop.

Kiwi/krusbär tycker jag själv smakar parfym.
    Jag älskar både kiwi och krusbärsfrukter, men tillsammans så blir det parfymsmak för mig. Både i Loka/ramlösa (eller vem som nu har den smaken där) och i mousser.
    Vet inte vad det passar med alltså Obestämd 

• Minuz
    Chicita skrev 2012-08-16 10:35:44 följande:
    Päron och choklad är riktigt gott ihop.

Kiwi/krusbär tycker jag själv smakar parfym.
    After eight mousse till päronmousse är gott. Men får ju inte ha choklad i tårtan..... Rynkar på näsan

Aha, köpte en färdig kiwi/krusbärsmousse som jag tänkte prova, men det kanske jag inte behöver då? Glad
  • hallonfrossa

Hur många gäster var/är ni, hur många beställde ni tårta till och hur mycket blev egentligen över???
    Den frågan har nog många ställt, men jag ställer den igen.

Min tanke är att beställa tårta för 50pers men det är ca: 60 som komemr var av typ 5 är barn.

Tror ni det räcker??? 

• Chicita
    Minuz skrev 2012-08-16 10:46:38 följande:
    After eight mousse till päronmousse är gott. Men får ju inte ha choklad i tårtan..... Rynkar på näsan

Aha, köpte en färdig kiwi/krusbärsmousse som jag tänkte prova, men det kanske jag inte behöver då? Glad
    Testa den, det jag inte tycker om kanske du tycker är jättegott Glad

Prova bara mint i moussen till päronen kanske? Det är ju ändå det som är mest framstående i after eight.

Annars är faktiskt lingon jättegott till päron, även om jag inte vet om det blir så bra i en tårta Oskyldig 
  • Chicita
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 11:16:29 följande:
    Hur många gäster var/är ni, hur många beställde ni tårta till och hur mycket blev egentligen över???
    Den frågan har nog många ställt, men jag ställer den igen.

Min tanke är att beställa tårta för 50pers men det är ca: 60 som komemr var av typ 5 är barn.

Tror ni det räcker??? 
    Tror den frågan är ställd i varenda tråd om tårtor här faktiskt Flört
    Och svaret på frågan blir: hur långt är ett snöre?

Alltså - omöjligt att svara på.

Jag kan ju säga det igen, jag har sagt det överallt annars, säkert i denna tråd med tidigare.
    Till ett sällskap på 30 personer gjorde jag en 4våningstårta och halva bottenvåningen blev över.
    Till ett sällskap på 60 personer gjorde jag en 4våningstårta + en lös bottendel och dom fick över båda bottnarna och hälften av den näst nedersta.

Jag skulle hur som helst inte beställa för färre än det finns gäster eftersom man ju inte vet hur tårtsugna dom är. Och för mig så skulle det vara värre att 10 gäster blev utan tårta, än att jag fick tårta för 20 personer över...
    Tårta kan frysas (dubbla lager med plastfolie, se till att det är lufttätt och tina sakta i kylskåp när den ska ätas) så det gör väl inget om det blir över... 
  • hallonfrossa
    Chicita skrev 2012-08-16 11:26:32 följande:
    Tror den frågan är ställd i varenda tråd om tårtor här faktiskt Flört
    Och svaret på frågan blir: hur långt är ett snöre?

Alltså - omöjligt att svara på.

Jag kan ju säga det igen, jag har sagt det överallt annars, säkert i denna tråd med tidigare.
    Till ett sällskap på 30 personer gjorde jag en 4våningstårta och halva bottenvåningen blev över.
    Till ett sällskap på 60 personer gjorde jag en 4våningstårta + en lös bottendel och dom fick över båda bottnarna och hälften av den näst nedersta.

Jag skulle hur som helst inte beställa för färre än det finns gäster eftersom man ju inte vet hur tårtsugna dom är. Och för mig så skulle det vara värre att 10 gäster blev utan tårta, än att jag fick tårta för 20 personer över...
    Tårta kan frysas (dubbla lager med plastfolie, se till att det är lufttätt och tina sakta i kylskåp när den ska ätas) så det gör väl inget om det blir över... 
    Haha okej, men tror jag vet att mitt följe inte är så värst tårtsugna haha ;) ska fundera på det men tack för ditt svar :D
  • Chicita
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 11:35:21 följande:
    Haha okej, men tror jag vet att mitt följe inte är så värst tårtsugna haha ;) ska fundera på det men tack för ditt svar :D
    Men om dom inte gillar tårta... varför då ha tårta? Flört
    Bryt mot traditionen och ha vanlig efterrätt istället, eller en glassbuffé kanske?

Det kan vara precis lika romantiskt att mata varandra med chokladpudding eller vilken efterrätt man nu vill ha Flört 
  • Protexblue

Hur långt innan beställde ni era tårtor? :)

• hallonfrossa
    Chicita skrev 2012-08-16 11:38:38 följande:
    Men om dom inte gillar tårta... varför då ha tårta? Flört
    Bryt mot traditionen och ha vanlig efterrätt istället, eller en glassbuffé kanske?

Det kan vara precis lika romantiskt att mata varandra med chokladpudding eller vilken efterrätt man nu vill ha Flört 
    Sant, men där är det jag som är "larvig" och traditionell, vill så gärna ha en tårta så fixar det i alla fall, Skrattande
    Protexblue skrev 2012-08-16 12:37:03 följande:
    Hur långt innan beställde ni era tårtor? :)
    Jag och hon som ska göra den har pratats vid två gånger på 1 år ca. men hon ville ha den slutgiltiga beställningen en månad innan. Kolla med dom du ska beställa från, bättre för tidigt än för sent Flört
  • finallyithpn
    Deede skrev 2012-08-15 12:53:34 följande:

Jättefin tårta!! Får man fråga hur många ni vad och vad ni betalade för den?

Och var den är gjord?

Detta är inte vår tårta utan bilden vi hade som inspiration och lämnade till konditoriet. Vår tårta ingick i priset där vi var så jag har ingen prisuppgift.
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)