• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Chicita
    LyckligaBruden skrev 2012-08-15 10:50:34 följande:
    Visst kan man väl betala för provsmakning av tårta?
    Klart man kan Glad
    Om du beställer tårta via konditori så kan det ibland ingå provsmakning också (eller att man får betala en viss summa som dras av vid tårtbeställningen sen)
  • LyckligaBruden
    Chicita skrev 2012-08-15 10:51:46 följande:
    Klart man kan Glad
    Om du beställer tårta via konditori så kan det ibland ingå provsmakning också (eller att man får betala en viss summa som dras av vid tårtbeställningen sen)
    Kalas! Kommer bli ett himla ätande den dagen vi åker upp till Dalarna för att kolla lokal för bäst att passa på att göra allt sånt när vi ändå är där. Sen var det där med hur tårtan ska se ut också och då är det bra med såna här inspirationstrådar Cool

Hoppas nån lägger upp fler bilder, sitter här och väntar Tungan ute
  • Chicita

Se till att beställa provsmakning med konditoriet först bara. Om ni bara traskar in så tror jag inte att det är lika lätt och ni får säkert inte lika mycket att prova...

• Sofie13

Är det någon här som har tips om jag vill göra bakelser iställer för cupcakes? Alltså sånna som Theresebride visar ovan ungefär.. Förslag på formar kanske? Eller hur man gör överhuvudtaget:)

• Fangoria

Vi hade 5 tårtor varav en "honnörstårta" så att säga...=) Vit marsipan med blå rosor och silverblad, blåbärsmousse som fyllning, jättegott!. En bekant tog 1200 kr för dem. =)

• LyckligaBruden
    Chicita skrev 2012-08-15 11:17:11 följande:
    Se till att beställa provsmakning med konditoriet först bara. Om ni bara traskar in så tror jag inte att det är lika lätt och ni får säkert inte lika mycket att prova...
    Nej det är väl bra att förbereda. Vet att stället vi tänker ha festen och boende på kan hjälpa en med tips om bagare så ska ringa dit och höra mig för och sen får vi väl ringa konditoriet innan och boka in oss =)
  • LyckligaBruden
    Fangoria skrev 2012-08-15 11:47:12 följande:

Vi hade 5 tårtor varav en "honnörstårta" så att säga...=) Vit marsipan med blå rosor och silverblad, blåbärsmousse som fyllning, jättegott!. En bekant tog 1200 kr för dem. =)

Vilken fin! Fint med lite blått, behövde jag se som funderat över hur det blir med blå detaljer på tårta.
  • Chicita
    Sofie13 skrev 2012-08-15 11:34:55 följande:
    Är det någon här som har tips om jag vill göra bakelser iställer för cupcakes? Alltså sånna som Theresebride visar ovan ungefär.. Förslag på formar kanske? Eller hur man gör överhuvudtaget:)
    Du gör dom ju på samma sätt som en stor tårta. Bara att du får klä in massor med småtårtor istället.
    Antingen bakar du i långpanna och tar ut formen på bakelsen med ett glas, pepparkaksmått eller liknande om du inte skär bottnarna i fyrkanter helt enkelt. Eller så får du ju köpa in massor med småformar från någon specialbutik. 

Om du kan tänka dig fyrkantiga bakelser så är det lättast att göra hela stora långpannetårtor först och sen skära upp den i fyrkanter och klä in med sockerpasta / marsipan eller vad du nu tänkt 
  • Deede

Jättefin tårta!! Får man fråga hur många ni vad och vad ni betalade för den?

Och var den är gjord?

finallyithpn skrev 2012-05-08 22:49:52 följande:
    Ungefär så här såg vår ut

• Minuz

Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
    Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!

1) Citronfromage
         Vit chokladmousse
         Lemoncurdmousse

2) Päronmousse
         + ??????????

3) Vit chokladmousse
         Hjortron

4) Kiwi - och krusbärsmousse
         + ??????????

Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)