Visa era bröllopstårtor! :)
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Se till att beställa provsmakning med konditoriet först bara. Om ni bara traskar in så tror jag inte att det är lika lätt och ni får säkert inte lika mycket att prova...
Är det någon här som har tips om jag vill göra bakelser iställer för cupcakes? Alltså sånna som Theresebride visar ovan ungefär.. Förslag på formar kanske? Eller hur man gör överhuvudtaget:)
Vi hade 5 tårtor varav en "honnörstårta" så att säga...=) Vit marsipan med blå rosor och silverblad, blåbärsmousse som fyllning, jättegott!. En bekant tog 1200 kr för dem. =)
Vi hade 5 tårtor varav en "honnörstårta" så att säga...=) Vit marsipan med blå rosor och silverblad, blåbärsmousse som fyllning, jättegott!. En bekant tog 1200 kr för dem. =)
Jättefin tårta!! Får man fråga hur många ni vad och vad ni betalade för den?
Och var den är gjord?
Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!
1) Citronfromage
Vit chokladmousse
Lemoncurdmousse
2) Päronmousse
+ ??????????
3) Vit chokladmousse
Hjortron
4) Kiwi - och krusbärsmousse
+ ??????????
Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.