• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Krystal
    Minuz skrev 2012-08-14 09:23:25 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att ha amaryllis i min bukett. Och letar nu utstickare eller liknande för att göra amaryllis till tårtan. Men hittar det ingenstans. Någon som gjort amaryllisar? Någon som vet hur jag ska göra? Vart jag kan köpa en utstickare?

Amaryllis påminner väl om liljor, så då kanske denna är till hjälp:

http://www.tradera.com/2-st-utstickare-veined-lily-leaf-sugarcraft-cutter-plunger-auktion_342545_156704602

• Minuz
    Krystal skrev 2012-08-14 09:57:51 följande:

Amaryllis påminner väl om liljor, så då kanske denna är till hjälp:

Har jag inte ens tänkt på............... Klart man borde kunna använda dessa till att göra amaryllisar..... Tror tom att jag har såna i baklådan. Skrattande
  • Theresebride

Våran tårta hade chokladbotten och sen ett lager chokladmousse och ett lager rabarbermousse. Fick betala 35 kr/biten.

• Theresebride

Här kommer bilderna på den. Vi hade en stor och sen bakelser.

• Milano

Vi har också funderat på att ha en liten tårta + bakelser till alla gäster, så jag blir nyfiken nu: hur många bakelser hade ni och hur mycket betalade ni?

Theresebride skrev 2012-08-14 11:35:46 följande:
    Här kommer bilderna på den. Vi hade en stor och sen bakelser.

• Theresebride

Det blev en 8bitars tårta upptill och sen var det 72 bakelser. Vi betalade 2800 kr för allt. Så 35 kr/biten fick vi betala :)

• Milano

Åh, det var ju inte så farligt Himla fina var de!

Theresebride skrev 2012-08-14 20:13:22 följande:

Det blev en 8bitars tårta upptill och sen var det 72 bakelser. Vi betalade 2800 kr för allt. Så 35 kr/biten fick vi betala :)

• Theresebride

Nä jag tyckte att det var ett riktigt bra pris ändå :) Tack!

• LyckligaBruden
    Chicita skrev 2012-08-13 22:34:23 följande:
    Vi gjorde det ju svårare för oss själva än vi hade behövt Flört
    Vi hade medeltidstema, jag sydde mina och makens kläder, kläder till serveringspersonalen, till brudnäbbarna, min bror, ena fotografen (den andra fick låna makens "fattigmanskläder"), till min styvmor och till en kompis, hennes make och deras son - men dom hoppade av dagen innan bröllopet och kom inte alls *typiskt*

Och så skulle det ju sys vepor och göras vapensköldar mm mm. Plus att jag då bakade vår tårta Flört

Mitt råd är att försöka göra så mycket du kan - så tidigt du kan. Så när det börjar närma sig så har du tid att sitta och fila på fötterna, göra ansiktsmasker, hårinpackningar och annat för att skämma bort dig lite.
    Boka gärna in massage en eller två dagar innan bröllopet till både dig och din blivande Solig 

Men nu blev det inte mycket tårta av det här pratet... Så vi kan väl fortsätta nån annan stans om du vill Glad 
    Jisses, du är flitig du! Hoppade av dagen innan? Usch vad tråkigt!

Ja jag fortsätter gärna nån annanstans, finns ju trådar till allt här =)

Tillbaks till tårtorna!

Visst kan man väl betala för provsmakning av tårta?
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)