• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • malinax

taack för era svar!!=) men så får det nog bli!! ska fråga mina systrar så fort detta blir oficiellt=) och min bror fårf bara marshalk och sambons bästa vän bestman.. Det är typ det enda sambon bryr sig om i allt ståhej;) Har oxå tittat på dom skorna och är mer än sugen på att beställa hem såna.. vi kommer ha mörklila, silver och vitt som tema så dom skorna skulle va kanon! ska nog minsann beställa hem ett gäng såna=)ska oxå hitta lite inspirationsbilder tror jag. Verkar vara bra=)

• Imke1977
    sahu skrev 2012-01-26 08:57:27 följande:
    Jag röstar för den vänstra. Dels för att du får det enklare, men även för att det ser mer rent och ellegant ut tycker jag.

Sen om det är okej om jag lägger en kommentar på texten utan att du bett om det... Det som du har strukit under "Välkommen till vårt bröllop" samt namnen högst upp - om du tar bort linjen under ser det lite luftigare och renare ut. Eftersom namnen ändå är i lite större storlek samt att den andra texten är fetmarkerad behövs inte linjen, det är tydligt ändå :)

Våra inbjudningskort ser för övrigt väldigt likt dina fast i andra färger, snyggt! ;)

Ha en fin dag!
    jag tar alltid och gärna kommentarer om det jag lägger ut Därför jag lägger ut det. Tips kan aldrig bli fel.
  • Imke1977
    malinax skrev 2012-01-26 10:37:10 följande:
    och du har inte ångrat dig att du inte tittade runt mer?? det är det jag är rädd för.. men jag ska åka och prova den iaf. Kanske inte känner alls för detn när jag väl är där.. vet ingen..
    Jag har tittat HUR mycket som helst på klänningar efter det. Och såklart varit rädd att jag skulle hitta en finare. Och självklart har jag sett klänningar som är finare. Men varje gång jag tittar på min så känner jag ändå att den är helt rätt för mig och att jag inte vill ha någon annan

Skulle du ångra dig kan du ju alltid försöka sälja den. Men det är svårt, det förstår jag.
  • SaJo1981
    Pertinax skrev 2012-01-24 13:33:39 följande:
    Jättefin dukning! Har ni gjort servettringarna själva eller köpt dem nånstans?
    Tack=)
    ja du dom där servettringarna var en idé från en av mina bästa vänner, hon har fått äta upp det i efterhand kan jag säga:p haha...vi har gjort dom själv med silvrig ståltråd och pärlor men vilket jobb!!! (till 75 pers)
    Min sister klippte till ståltråd och satt till slut med plåster på varje finger och vi andra hade nog skavt bort fingertopparna över försöken att få det slätt och fint, jag gör det aldrig igen men jaaa det blev bra=) 
  • SaJo1981
    drömmer skrev 2012-01-24 21:37:29 följande:
    Precis en sån enkel och stilren dukning ska vi ha. Superfint!!
    tack=) jaaa vi blev jättenöjda, dessutom höll sig murgrönan så himla bra, vi köpte två stora krukor med murgröna i ampel för 500spänn på blomsterlandet och vi gjorde dukningen kvällen innan och dom hade inte blivit lite ledsna ens (fördelen med en tärna/bästa vän som är florist som hjälper till...)
  • knyttan
    SaJo1981 skrev 2012-01-26 20:31:47 följande:
    tack=) jaaa vi blev jättenöjda, dessutom höll sig murgrönan så himla bra, vi köpte två stora krukor med murgröna i ampel för 500spänn på blomsterlandet och vi gjorde dukningen kvällen innan och dom hade inte blivit lite ledsna ens (fördelen med en tärna/bästa vän som är florist som hjälper till...)
    Använde ni oasis eller nåt då? För jag vill också ha murgröna men är orolig för att de ska hinna sloka under natten (vi måste bli färdiga med dukningen kvällen innan).
  • Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • Rosi
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:48:34 följande:
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • SaJo1981

Nipe, ingenting:) vi klippte av stänglar och la ut på bordet och dom höll sig ötte fint utan varken vatten eller oasis eller nåt:) dom slokar inte!

• drömmer
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:48:34 följande:
    Åh vad kul!! Lycka till
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)