• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • hsmamma

Inte läst hela tråden, svarar inte på inlägget ovan, utan skriver vår budget, tror ni det funkar? Borglig vigsel Lokal: 200 kr Klänning: om jag vågar beställa en kinaklänning ca 1000 kr, annars 2500 kr Kostym: har sambon redan, blir skjorta, slips, skor, kanske väst. 1000 kr Barnens kläder ca 1000 kr Dekorationer: 500 -1000kr, tänker köpa från ebay Mat: egen kallbuffe 1500 kr Tårta el cupcakes: 800 kr el vad det kostar baka själv Bukett: 500-1000 kr, min syster gör den Hår: 1000 kr Hotell+middag: 2500 kr Ringar: 1000 kr, från www.guldklippet.se Vi kommer ha fm bröllop, bjuda på kallbuffe, på em, åka,själva till hotellet för middag. De gäster som vill äta m oss får det. Vår budget ligger på 15000-20000

• FelizLane

Någon som har erfarenhet av att planera frön innhomhus för blommor? Tänkte försöka mig på det för blommor till dekoration... Men ingen aning om det funkar eller blir bra :S 

• Brud 121212

hej

här kanske jag oxå får vara med?
    jag o sambon planerar bröllop nu..
    den 12-12-12 skall vi gifta oss =)

Vår budget är låg, knappt 10.000 kommer bröllop gå på =)

Än så länge har jag köpt inbjudningskort från Ebay och brudklänning och de har kostar 2600 kr ca =)
     Kommer handla de mesta på Ebay, inkl min brudbukett =D

• fasit
    hsmamma skrev 2012-01-24 15:46:33 följande:
    Inte läst hela tråden, svarar inte på inlägget ovan, utan skriver vår budget, tror ni det funkar? Borglig vigsel Lokal: 200 kr Klänning: om jag vågar beställa en kinaklänning ca 1000 kr, annars 2500 kr Kostym: har sambon redan, blir skjorta, slips, skor, kanske väst. 1000 kr Barnens kläder ca 1000 kr Dekorationer: 500 -1000kr, tänker köpa från ebay Mat: egen kallbuffe 1500 kr Tårta el cupcakes: 800 kr el vad det kostar baka själv Bukett: 500-1000 kr, min syster gör den Hår: 1000 kr Hotell+middag: 2500 kr Ringar: 1000 kr, från www.guldklippet.se Vi kommer ha fm bröllop, bjuda på kallbuffe, på em, åka,själva till hotellet för middag. De gäster som vill äta m oss får det. Vår budget ligger på 15000-20000
    Är du nöjd med din ring? Funderar också på att beställa ringen därifrån.
    Tack för hjälpen!
  • hsmamma

Vi har inte köpt dem än. Ringarna är inte viktiga för oss, kommer ta snygga stål. Fanns jättebilliga

• knyttan
    hsmamma skrev 2012-01-24 15:46:33 följande:
    Svårt att säga,för hur många personer? 1500 kr låter lite lite för buffe även om man gör själv, om man är fler än typ 10-15 pers? Kan inte så bra beräkna sånt, men det låter lite...
    Jag ska också säga att detta med dekorationer går på mkt mer än man tror... Vi har en fin och fräsch lokal ska ej ha stolsöverdrag o behöver ej klä in väggar med tyg eller ngt sådant så jag tänkte inte lägga mer än ca 500 kr max på dekorationer, (tänkte typ att "det är väl bara att köpa nån liten blomma...") men det har vi överskridit bara genom att köpa löpare (150 kr) servetter (200 kr) och vaser (200 kr) och fortfarande så ska vi köpa blommor mm och så måste vi hyra dukar, för det fanns inte i lokalen som vi trodde...
  • hsmamma

Om alla kommer som vi ska bjuda blir vi 40 pers. Vi kommer göra vår egen buffe m: kassler, potatissallad, skinka, kycklingspett, frukt och grönsaker, pastasallader. Dekorationer: tänkt köpa från ebay, knoppalakan från ikea. Vi ska ha ett enkelt bröllop och bjudning. Vi vill lägga pengar på.oss istället för gästerna

• annapanna88
    Imke1977 skrev 2012-01-24 15:14:58 följande:
    Jag köpte sådana i lila (lite mörkare) färg. Och dom såg väldigt annorlunda ut i verkligheten mot på bild. Just den lila var mer åt burgundy eller vinröd lr nått. Passar inte alls in för oss. Men, dom var ju så pass billiga så det handlade inte riktigt om så mycket pengar. Så i det här fallet gör det inget kände vi. Men jag tror inte jag chansar igen.
    Har sett tjockare stabilare tapeter på Rusta i den lila jag tänkt mig. Så jag tänkte nog köpa mig en sådan rulle och försöka skära ut löpare på något sätt. Blir kanterna riktigt fula kanske man kan vika in dom och fästa med sån taperunner lr så. Vi får se
    Ja det är ju alltid en chansning, särskilt när det gäller färger. Synd att det inte funkade! Men ni kanske kan sälja dem till någon med annat färgtema? Tapet tror jag blir väldigt häftigt som löpare!
  • Tinzi
    hsmamma skrev 2012-01-24 18:18:49 följande:
    Om alla kommer som vi ska bjuda blir vi 40 pers. Vi kommer göra vår egen buffe m: kassler, potatissallad, skinka, kycklingspett, frukt och grönsaker, pastasallader. Dekorationer: tänkt köpa från ebay, knoppalakan från ikea. Vi ska ha ett enkelt bröllop och bjudning. Vi vill lägga pengar på.oss istället för gästerna
    Det klarar ni! Vi har budget 4000:- för 88 personer. NOGA uträknat!
  • hsmamma
    Tinzi skrev 2012-01-24 20:57:00 följande:
    Det klarar ni! Vi har budget 4000:- för 88 personer. NOGA uträknat!
    Hoppas vi klarar det. Om vi inte tycker vi klarar budgeten, så blir det tyvärr bara tårta, champagne/bubbel och kaffe.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)