• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • augusti2012

Snälla positiv energi i tråden... Glad Det mår alla bättre av.
    Vi tycker inte lika. Bara att inse.

40 000 har alla. Sen strunt samma vem som ger dig pengar eller om du sparar ihop dem själv. Jag tycker att det är oväsentligt.  Vi har alla runt samma summa. Samma stora dag att se fram emot. Jag är mest intresserad hur ni får ihop dagen. Vad är erat ess i rockarmen??? 

Våra ess i rockarmen är: Solist i kyrkan, lokala produkter, vättern som granne vid festlokalen, förhoppningsvis en eldshow, och kakbuffe.

• augusti2012

Erika83: varsågod. :) Nyfiken jag blev på din klänning :) :) 

• Kramarina

Vi kommer nog också ha bar till självkostnadspris, och eftersom vi inte ska gifta oss förrän nästa höst slår vi två flugor i en smäll och bilar ner till Tyskland i sommar och köper det vi behöver till festen.

Vi kommer nog laga en egen buffé istället för att ta kuvertavgift. Vet att svärmor, faster och mamma kommer kunna hjälpa till att laga lite.
    Och istället för vanlig bröllopstårta kommer vi köpa några WhiteLady på Coop och dekorera med lite bröllopsrelaterat som sockerhjärtan och brudpar. Tror det blir bra :) 

• Kramarina
    augusti2012 skrev 2011-10-20 20:34:21 följande:
    Snälla positiv energi i tråden... Glad Det mår alla bättre av.
    Vi tycker inte lika. Bara att inse.

40 000 har alla. Sen strunt samma vem som ger dig pengar eller om du sparar ihop dem själv. Jag tycker att det är oväsentligt.  Vi har alla runt samma summa. Samma stora dag att se fram emot. Jag är mest intresserad hur ni får ihop dagen. Vad är erat ess i rockarmen??? 

Våra ess i rockarmen är: Solist i kyrkan, lokala produkter, vättern som granne vid festlokalen, förhoppningsvis en eldshow, och kakbuffe.

Åh ess i rockärmen behöver jag komma på några, fastnade så mycket i färg och dekorationstänk att jag glömde av mig helt vad gäller den faktiska händelsen dvs bröllopet och festen :)
    Men nu har jag börjat skriva lite minnesanteckningar för att kunna skriva lite rim om samtliga gäster :)

Hittade 20 meter organzaband på tradera som jag ska knyta runt påsarna med ris. HIttade ett tyg på IKEA för 10 kronor som kommer funka att göra påsar av.

Men försöker hitta billiga dubbla kort men den affären på nätet som hade bra rabatter hade inte tillräckligt många.. :(
    Kom på att jag inte måste ha samma färg på korten, ingen kommer ju få två :) Så om de är vita, offwhite eller creme spelar ju ingen roll :) 
  • augusti2012

Kramarina: jag köpte kort på pyhobby. 100 stycken för 165 kr. (kort + kuvert) *tipsar* vita och creme fanns det har jag för mig. sök på pyhobby på google så hittar du affären. 

• Fiaa
    daniiel skrev 2011-10-20 20:17:08 följande:
    Jag kan iaf svara på detta. Vi hade kuvertavgift och våra gäster fick själva betala drickat på kvällen (vi bjöd på dricka till maten), dock i en bar som hörde till stället vi hade festen på. Väldigt smidigt :)

Bar till självkostnadspris verkar vara ganska vanligt, så det tycker jag absolut ni kan ha om ni inte vill/kan betala för alla gästerna :)
    Tack för medhåll. Vi kommer ju också bjuda på brudskål och dryck till middagen :)
  • Imke1977

Jag har ett presentkort på 1600 kr på Gävle spa. Och dom har ju allt möjligt. Manikyr, make up och sånt. Så jag funderar på att använda det då.
    Och sen har vi fått en hotell natt av sambons pappa och hans fru. Vi tänkte kanske ta den på bröllopsnatten. hihi
    Lite fräckt kanske.
    Men man tänker budget. :-P

• BlomAnna
    Kramarina skrev 2011-10-20 20:35:47 följande:
    Vi kommer nog också ha bar till självkostnadspris, och eftersom vi inte ska gifta oss förrän nästa höst slår vi två flugor i en smäll och bilar ner till Tyskland i sommar och köper det vi behöver till festen.

Vi kommer nog laga en egen buffé istället för att ta kuvertavgift. Vet att svärmor, faster och mamma kommer kunna hjälpa till att laga lite.
    Och istället för vanlig bröllopstårta kommer vi köpa några WhiteLady på Coop och dekorera med lite bröllopsrelaterat som sockerhjärtan och brudpar. Tror det blir bra :) 
    White Lady? Vad är det? *nyfiken*
  • Fiaa
    augusti2012 skrev 2011-10-20 21:07:06 följande:
    Kramarina: jag köpte kort på pyhobby. 100 stycken för 165 kr. (kort + kuvert) *tipsar* vita och creme fanns det har jag för mig. sök på pyhobby på google så hittar du affären. 
    Väldigt bra pris, tog just och klickade hem ett 100 pack :)

Tack för ett bra tips :P
  • augusti2012

fiaa: kul att jag kunde hjälpa till {#emotions_dlg.flower} Man får dela med sig av sina bra tips  
    Snabb leverans också.  

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)