• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • annapanna88
    Charlie13 skrev 2011-10-24 17:07:56 följande:
    Måste bara tipsa er om att Guldfynd har jättebra rabatt på ringar just nu! 100 kr rabatt för varje 500 kr du handlar för eller nåt sånt! Min ring blev plötsligt 1200 kr billigare!! Helt klart värt det ur budgetsynpunkt!
    Jag såg också det igår, blev sjukt glad :) Såg också i någon tråd här att Albrekts guld har typ 30% rabatt just nu, men hittar inget om det på deras hemsida...
  • Charlie13
    annapanna88 skrev 2011-10-24 18:28:03 följande:
    Jag såg också det igår, blev sjukt glad :) Såg också i någon tråd här att Albrekts guld har typ 30% rabatt just nu, men hittar inget om det på deras hemsida...
    Nej inte jag heller! Jag var och köpte min ring idag! Loooooove it! Sen att det tar lite extra tid för att jag har pyttesmå (enligt dem) fingrar är väl en annan femma! :) Det är ju länge kvar till juli men när de har billigare pris på en drömring är man ju dum om man inte slår till!!!
  • Fiaa
    BlomAnna skrev 2011-10-24 13:05:39 följande:

Det finns ju sånna kit som man gör själv. Vet inte hur många det blir men man kan säkert göra dem små och fina

Jo, kollade upp det. Det blir nog att göra själv. Kanske lite roligare känsla när man gjort dom själva också :)
    Hehe, blev så sjukt pysselsugen men nä då är ledigveckan slut! Så jag ska passa på att beställa hem grejer så man har fullt upp nästa vecka då det är ledigvecka igen :)
  • Daludd

Ett het tips för alla som är som mig och inte känner sig hemma i stora brudklännings-kreationer är att köpa en billig vit festklänning, med passform som smickrar din kropp. Jag har massa söta klänningar som jag tycker om och känner mig bekväm i och det är den typen av klänning jag valt som bröllopsklänning också.
    Den här är från nelly.com och kostar 200 kronor:

Vi lägger pengarna på maten vi, klänningarna kommer inte kosta så mycket :P
  • ema
    annapanna88 skrev 2011-10-24 18:28:03 följande:
    Jag såg också det igår, blev sjukt glad :) Såg också i någon tråd här att Albrekts guld har typ 30% rabatt just nu, men hittar inget om det på deras hemsida...
    Det står i deras julkatalog. Priserna gäller fram till julafton!  Glad

http://viewer.zmags.com/publication/4fa999ec
  • Imke1977

JÄKLARS va ledsen jag är nu Idag kom tärnklänningen som vi beställde från en UK site. Tydligen sys dom upp i Kina. Den va superfin och välsydd. MEN, den va i TOTALT fel färg! Jag hade beställt en lilac/lavendel och hem kom en rosa klänning!   1500 kr åt helvete.... Känner mig så less. På sidan står saker som att dom inte accepterar att ta tillbaka klänningar om det är fel på färg eller storlek
    Ser ni nått som är lila i den här klänningen?

• Styrka
    Daludd skrev 2011-10-24 23:04:50 följande:
    Ett het tips för alla som är som mig och inte känner sig hemma i stora brudklännings-kreationer är att köpa en billig vit festklänning, med passform som smickrar din kropp. Jag har massa söta klänningar som jag tycker om och känner mig bekväm i och det är den typen av klänning jag valt som bröllopsklänning också.
    Den här är från nelly.com och kostar 200 kronor:

Vi lägger pengarna på maten vi, klänningarna kommer inte kosta så mycket :P
    Vad fin!
    Jag såg många fina vita klänningar på Backaplan, N.Y. Collection tror jag butiken hette, för ca 200 kr styck.
    Såå nyfiken på din sambos klänning!  Posta bild?
  • Styrka

Min sambo är hopplös. Att vi behöver begränsa budgeten är han helt med på, men vid varje enskild post väljer han alltid det dyraste alternativet och så kommer det en lame ass motivering i stil med "Men hur många gånger har du tänkt gifta dig? Ska vi inte få det som vi drömt om? Speciellt?"

Nja, lite överdriver jag. Vi valde en billigare lokal.

• Daludd
    Styrka skrev 2011-10-25 22:02:35 följande:
    Vad fin!
    Jag såg många fina vita klänningar på Backaplan, N.Y. Collection tror jag butiken hette, för ca 200 kr styck.
    Såå nyfiken på din sambos klänning!  Posta bild?
    Hon har ingen klänning än! Vi ska leta en åt henne så småningom :)
  • Daludd
    Imke1977 skrev 2011-10-25 21:24:51 följande:

JÄKLARS va ledsen jag är nu Idag kom tärnklänningen som vi beställde från en UK site. Tydligen sys dom upp i Kina. Den va superfin och välsydd. MEN, den va i TOTALT fel färg! Jag hade beställt en lilac/lavendel och hem kom en rosa klänning!   1500 kr åt helvete.... Känner mig så less. På sidan står saker som att dom inte accepterar att ta tillbaka klänningar om det är fel på färg eller storlek
    Ser ni nått som är lila i den här klänningen?

Jisses. Den ärinte i närheten av lavendel. Går den att färga in kanske?
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)