• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Fiaa
    augusti2012 skrev 2011-10-20 21:53:46 följande:
    fiaa: kul att jag kunde hjälpa till {#emotions_dlg.flower} Man får dela med sig av sina bra tips  
    Snabb leverans också.  
    Härligt :D
  • Kramarina
    augusti2012 skrev 2011-10-20 21:07:06 följande:
    Kramarina: jag köpte kort på pyhobby. 100 stycken för 165 kr. (kort + kuvert) *tipsar* vita och creme fanns det har jag för mig. sök på pyhobby på google så hittar du affären. 
    Åh tack för tipset, de var ju väldigt bra i pris :)
  • BlomAnna
    augusti2012 skrev 2011-10-20 21:07:06 följande:
    Kramarina: jag köpte kort på pyhobby. 100 stycken för 165 kr. (kort + kuvert) *tipsar* vita och creme fanns det har jag för mig. sök på pyhobby på google så hittar du affären.
    Herrejösses vilken farlig sida Här kommer handlas! Tack för tipset!!
  • Imke1977

Fick precis SÅ bra nyheter. Jag har hittat en vigselring som jag bara älskar. MEN, problemet var att den kostade 13500 kr. Wayyy over budget :-/ Men nu har min älskade mamma varit till en guldsmed och frågat vad han tar för att göra precis en likadan ring fast med guld som jag får av mamma. Och han skulle ha 6700 kr!! Det är ju helt sjukt! Lycklig lycklig!!!

• Sara1291
    Förlovningsring

De har en sanslös REA på albrekts guld just nu. Har hittat min drömring där. Den kostar 2 939 kr för er som vill veta :) 

Jag har inte varit inne här på en vecka ca och det känns som om jag missat jättemkt som hänt inne i forumet. Saknar lite bilder och vidare tips på hur man håller budgeten nere.

Här kommer jag med ett tips angående mat:

Vi ska ju ha ett sällskap på ca 100 personer så det skulle bli svindyrt om man skulle köpa bröllopspaket på ngt hotell/restaurang. så vi har bett några vänner (som kan laga mat :P) att den dagen hjälpa oss med det. jag ska även be mina kompisar vara servitörer/servitriser och sedan får man väl ge något litet som tack, eller bara erbjuda sin hjälp när de väl behöver. 

Jag har betsämt mig för att maten som serveras inte ska vara i stora lass utan lite mindre men fint upplagd och kanske lite canapeér här och där för att hålla magarna mätta. man kan också ha bröd i korgar på borden.. 

Klänning:

har varit inne på massa kinasidor och bestämt mig för att inte lägga mer än 1500 kr på en kinaklänning. annars kan man lika gärna gå till en butik och köpa. jag har redan hittat fina billiga klänningar på nätet. 

alternativt skulle jag kunna be min mammas väninna om hjälp, hon är sömmerska och det skulle kanske vara roligare att vara med när klänningen "blir till". det tror jag inte hon skulle ta så mkt betalt för. kanske mest tyget.

Dekoration 

har bestämt mig för temafärg nu: lila (olika nyanser). så jag kommer att spana på reor och myrorna efter fina saker till dukning samt dekoration. en vän till mig ska hjälpa mig med att dekorera lokalen och bland annat lär det gå åt många knoppalakan från IKEA, det lär för den delen bli många turer dit för att hitta billiga saker. 

Hoppas det går bra för er andra med ert bröllopsplanerande och kampen att hålla budgeten nere :)

• Sara1291
    Imke1977 skrev 2011-10-21 11:29:35 följande:
    Fick precis SÅ bra nyheter. Jag har hittat en vigselring som jag bara älskar. MEN, problemet var att den kostade 13500 kr. Wayyy over budget :-/ Men nu har min älskade mamma varit till en guldsmed och frågat vad han tar för att göra precis en likadan ring fast med guld som jag får av mamma. Och han skulle ha 6700 kr!! Det är ju helt sjukt! Lycklig lycklig!!!
    gillar!! :) 
  • Future Mrs S

jag vill gärna ha tips på enkla efterrätter som man serverar i glas+ dekorationer på det, och det ska inte vara chokladmousse eller annan choklad för tårtan är en chokladtårta.. :) 
    recept till 40-45 personer ungefär.. förslag?
    enkelt billigt gott 

• izredam
    Future Mrs S skrev 2011-10-22 17:13:20 följande:
    jag vill gärna ha tips på enkla efterrätter som man serverar i glas+ dekorationer på det, och det ska inte vara chokladmousse eller annan choklad för tårtan är en chokladtårta.. :) 
    recept till 40-45 personer ungefär.. förslag?
    enkelt billigt gott 
    var på ett bröllop nu i september där de valde bort tårta (brudparet gillar inte tårta) och serverade pannacotta med tre olika såser till, det var omtyckt från många håll. Jag gillar inte pannacotta, men det är ju jag det. Hörde ingen annan som inte gillade det.
  • Brudiframtiden
    Sara1291 skrev 2011-10-22 16:58:16 följande:
    Förlovningsring

De har en sanslös REA på albrekts guld just nu. Har hittat min drömring där. Den kostar 2 939 kr för er som vill veta :) 

Jag har inte varit inne här på en vecka ca och det känns som om jag missat jättemkt som hänt inne i forumet. Saknar lite bilder och vidare tips på hur man håller budgeten nere.

Här kommer jag med ett tips angående mat:

Vi ska ju ha ett sällskap på ca 100 personer så det skulle bli svindyrt om man skulle köpa bröllopspaket på ngt hotell/restaurang. så vi har bett några vänner (som kan laga mat :P) att den dagen hjälpa oss med det. jag ska även be mina kompisar vara servitörer/servitriser och sedan får man väl ge något litet som tack, eller bara erbjuda sin hjälp när de väl behöver. 

Jag har betsämt mig för att maten som serveras inte ska vara i stora lass utan lite mindre men fint upplagd och kanske lite canapeér här och där för att hålla magarna mätta. man kan också ha bröd i korgar på borden.. 

Klänning:

har varit inne på massa kinasidor och bestämt mig för att inte lägga mer än 1500 kr på en kinaklänning. annars kan man lika gärna gå till en butik och köpa. jag har redan hittat fina billiga klänningar på nätet. 

alternativt skulle jag kunna be min mammas väninna om hjälp, hon är sömmerska och det skulle kanske vara roligare att vara med när klänningen "blir till". det tror jag inte hon skulle ta så mkt betalt för. kanske mest tyget.

Dekoration 

har bestämt mig för temafärg nu: lila (olika nyanser). så jag kommer att spana på reor och myrorna efter fina saker till dukning samt dekoration. en vän till mig ska hjälpa mig med att dekorera lokalen och bland annat lär det gå åt många knoppalakan från IKEA, det lär för den delen bli många turer dit för att hitta billiga saker. 

Hoppas det går bra för er andra med ert bröllopsplanerande och kampen att hålla budgeten nere :)

Vi ska också ha lila så hör av dig om du hittar något fint och billigt! Jag har redan köpt 12 ljuslyktor!!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)