• Soon Mrs Kamprad

Provuppsättning - vad tycker ni?

Tjejen som ska fixa mitt hår, smink och naglar på mig och mina tärnor kom hem till mig i götet och vi gick igenom allt i minsta detalj hur jag ville ha det och detta är resultatet. Jag är så väldans nöjd. Ville ha det lite halvt uppsatt bara. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Provuppsättning - vad tycker ni?
  • Soon Mrs Kamprad

Tro mig jag HAR läst dom och jag VET nu och aldrig mer att jag lägger upp en bild här! Har lärt mig min läxa. Jobbigt att ni ska vara så på bara.

• TheAndieGirl
    Erin skrev 2011-11-09 15:46:16 följande:
    Shit... Gud vad Ni håller på fortfarande trots att hon bett om ursäkt... Alla kan göra/skriva/agera fel men det innebär inte att Ni ska stå och hacka ner på en, en efter en... Jag tror att budskapet har kommit fram...
    LÄGG NER NU med en massa onödiga kommentarer... Detta är sååå typiskt tjejer..
    Lägg ner & gå vidare nu...
  • TheAndieGirl

Helt ärligt!!!

Låt människan  vara!!!
     oavsätt om man har suttit här på forumet länge eller kort tid så är det väl varje människas rätt att säga " nej nu räcker det" och om man fortsätter få den människan att känna sig dålig eller till illamods så är det och kallas  MOBBNING!!!

Och en annan sak har man större rätt att få andra människor att må dåligt för att man har varit på ett forum länge?

Nä det finns inget rätt i det utan bara FEL!!!

Oavsätt om det är en som vill göra smygreklam eller inte...

Andie

• Mariamilena80
    Chicita skrev 2011-11-09 13:11:44 följande:
    Men varför säger du att "detta är resultatet" och visar en bild som inte är på dig i så fall?
    Varför inte visa en bild på det som faktiskt var resultatet av provuppsättningen?
    Jag har lite svårt att greppa det...

-Så här tänkte jag ha mitt hår-
    eller
    -Jag hoppas att mitt hår kommer att se ut så här-
    då hade jag fattat att bilden inte var på dig. Men inte när du skriver att "du har varit och gjort en provuppsättning och så här blev resultatet" och sen lägger upp bilden.

Att du sen rekommenderar den som gjort provuppsättningen efteråt, där man ju då berömmer frisören baserat på bilden (på en frisyr hon inte gjort) är ju faktiskt falsk marknadsföring.

Om du vill ändra något i tråden så får du vända dig till moderatorerna. Dom kan hjälpa dig att ta bort bilden eller ändra i inläggen / ta bort inlägg eller hela tråden.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel ibland. Men här ser inte jag något oavsiktligt fel, utan jag tycker att det är tydligt att det är gjort med avsikt just eftersom du har skrivit som du gjort och rekommenderat en frisör baserat på någon annans arbete...
    Jag hoppas att jag har fel, men jag tror faktiskt inte det... 
    Håller med!
    Väldigt konstigt att skriva att man varit och fixat håret och detta är resultatet och sen visa en bild som inte är du.
  • Hanna och Petter

Och att det skulle vart BT som la till vattenstämpeln? Ge dig. Skulle sajten listat ut när du tog fotot och bara bestämt sig för att lägga till det?

Hade det gått till så och du var medveten om reglerna för upphovsrätt till bilder antar jag att du hade sett till att felet blev fixat. (utan att nån hade behövt påpeka det för dig) 

• Soon Mrs Kamprad

Nej men när jag la upp bilden så väljer man ju om de ska vara stämpel å jag gjorde misstaget att välja det. Nu i efterhand har jag läst och förstått och detta kommer inte hända igen men ni vill säkert det så ni kan fortsätta hacka på mig fast att jag förklarat o bett om ursäkt.

• Chicita

Jag tror inte att någon försöker få någon annan att må dåligt. 
    I alla fall är inte jag ute efter det. Jag försöker bara förstå varför det blev som det blev och varför TS sa vad hon sa från början...

Jag hoppas att TS får den frisyr hon vill ha på sitt bröllop och att frisören hon rekommenderar är så bra som hon säger, oavsett om det är den frisören som gjort frisyren på bilden eller inte och oavsett om det är TS på bilden eller inte. (vilket ju vi redan fått svar på, men bara för att förtydliga)

Hur det än är så har TS lärt sig vad man får och inte får göra här inne och det är enda saken som betyder något.
    Jag tror inte och jag säger inte att TS är en dålig människa, och oavsett om hon avsiktligt eller oavsiktligt fört andra medlemmar bakom ljuset så känns det som att det här är utrett och utagerat nu. Och förhoppningsvis så kan vi få se TS slutgiltiga frisyr när den är gjord sen Glad 

Jag har fått dom svar jag ville ha och jag är nöjd så. Hoppas att övriga också kan nöja sig nu och släppa detta. 

• 070831
    Erin skrev 2011-11-09 15:46:16 följande:
    Shit... Gud vad Ni håller på fortfarande trots att hon bett om ursäkt... Alla kan göra/skriva/agera fel men det innebär inte att Ni ska stå och hacka ner på en, en efter en... Jag tror att budskapet har kommit fram...
    LÄGG NER NU med en massa onödiga kommentarer... Detta är sååå typiskt tjejer..
    Lägg ner & gå vidare nu...
    Jag håller med alla kan göra fel någon gång.. och oftast är det oftast tjejer som inte släpper ämnet.. Men man ska ändå inte behöva klandra folk.. så jag håller med dig Erin.
  • 070831
    TheAndieGirl skrev 2011-11-09 18:06:58 följande:
    Helt ärligt!!!

Låt människan  vara!!!
     oavsätt om man har suttit här på forumet länge eller kort tid så är det väl varje människas rätt att säga " nej nu räcker det" och om man fortsätter få den människan att känna sig dålig eller till illamods så är det och kallas  MOBBNING!!!

Och en annan sak har man större rätt att få andra människor att må dåligt för att man har varit på ett forum länge?

Nä det finns inget rätt i det utan bara FEL!!!

Oavsätt om det är en som vill göra smygreklam eller inte...

Andie
    håller med
  • ewaulrica
    TheAndieGirl skrev 2011-11-09 20:37:34 följande:
    men vänta lite nu... om vi ska börja med vem som bryter mot regler så är det väl väldigt många inne på BT som gör det... med tanke på att det är väldigt många inkl du (mitt tycke) är otrevliga...

å jo, jag har läst reglerna på angående forumet... och jag förklarade att när det kommer till mobbning så spelar det ingen roll om en människa gör smygreklam eller inte för oavsätt så är mobbning fel i min mening!

och kära du! jag viftar inte med någon flagga....

men denna regel är det väldigt många som bryter...

". För att detta ska fungera krävs vissa ramar och regler. Forumet ska vara en central plats för debatt med en trevlig ton. Alla ska känna sig välkomna och positiva till medverkan i forumen, välj därför ord med omsorg. Det hör till god ton att följa generell netikett vilket annars kan leda till avstängning."
    såhär är det.. om du går tillbaka och läser så har jag varit allt annat än otrevlig. (mot TS) den jag blev otrevlig mot var mot dig, du som kommer in mitt i diskussionen och börjar anklaga oss andra för att ha gjort fel. Jag har sagt till TS att det är ok, att det är lugnt för min del, att jag önskar henne all lycka på den stora dagen, t o m gett henne mer inspiration i form av länk till tråd för oss med långt hår? så hur får du det till att jag mobbas? Obestämd

Vad man däremot bör undvika skriva, tycker jag, är saker som "Lägg ner" följt av en massa "!!!!" , gärna med STORA BOKSTÄVER, det om något kan uppfattas väldigt provocerande. (om du kollar på ditt första inlägg så är inte det så himla trevligt i tonen, nu om något)

Lägger ner detta nu. Önskar Soon Mrs Kamprad en fin dag, frisyren är återigen otroligt vacker hursomhelst och hennes ursäkt är fullkomligt godtagen! Flört
  • ewaulrica

TheAndieGirl: vill passa på att be om ursäkt till dig också, om du uppfattade att jag var otrevlig i tonen mot dig :) bröllopstorget ska ju vara en härlig plats att vistas på, mycket kärlek om man säger så! ;)

• Erin

Det jag ville komma fram till var att några kom med snarlika kommentarer. Helt onödigt. Varför  valde jag att skriva vissa meningar med stora bokstäver, jo för att någon gång måste det vara måtta....
    Vissa inlägg var provocerande.... jag menar tycker du/någon att det är lagbrott och att der stridet mot BT  regler, osv, varför inte anmäla inlägget istället??? Nej för då passar det att skriva kommentar efter kommentar fastän TS bad om ursäkt....

Alla har säkert befunnit sig i mer eller mindre samma situation och ALLA kan göra/skriva/agera fel som jag skrev tidigare, man är bara mer än en människa.
    Men men.. nog från mig..
    Lycka till alla Ni blivande brudar med Era bruduppsättningar och hoppas Ni får som Ni vill ha det..
    Peace out Glad

• ewaulrica
    Erin skrev 2011-11-10 10:31:29 följande:
    Det jag ville komma fram till var att några kom med snarlika kommentarer. Helt onödigt. Varför  valde jag att skriva vissa meningar med stora bokstäver, jo för att någon gång måste det vara måtta....
    Vissa inlägg var provocerande.... jag menar tycker du/någon att det är lagbrott och att der stridet mot BT  regler, osv, varför inte anmäla inlägget istället??? Nej för då passar det att skriva kommentar efter kommentar fastän TS bad om ursäkt....

Alla har säkert befunnit sig i mer eller mindre samma situation och ALLA kan göra/skriva/agera fel som jag skrev tidigare, man är bara mer än en människa.
    Men men.. nog från mig..
    Lycka till alla Ni blivande brudar med Era bruduppsättningar och hoppas Ni får som Ni vill ha det..
    Peace out Glad
    SkålFlört
  • Silketuss
    Erin skrev 2011-11-10 10:31:29 följande:

Men men.. nog från mig..
    Peace out Glad
    Jag tolkar det som att det är mig du syftar på, när det kommer till kritan? Det är mina inlägg som gjort dig så upprörd? Jag blev själv väldigt upprörd av att få ett privat mejl där trådstartaren tillrättavisar mig och säger åt mig att jag inte bör/får skriva som jag gjort i mitt allra första inlägg här i tråden.

Jag vet inte hur du själv skulle ha reagerat på att någon ville censurera vad du skriver, men jag tog iaf väldigt illa upp. Jag tänker inte återge i sin helhet vad hon skrev, eftersom jag tycker att det borde strida mot reglerna att göra det, och även om det inte gör det, så strider det mot mina egna principer. Men, uppenbarligen är jag då mindre än människa, ska tåla att man skriker åt mig mm, trots att jag inte vet vad jag har gjort för fel.

För om man vänder på det, så har isf de som tog ts parti, hoppat på mig så som "någon" har hoppat på ts. Blev det mer rätt, plötsligt?Med fleratal inlägg som säger samma sak? Och du, ts har inte bett om ursäkt för det mejl hon skrev till mig, det vill jag klargöra. Alltså har hon inte bett mig om ursäkt... Två fel gör inte ett rätt. Men du får gärna förklara för mig hur du tänker dig att jag i denna situation ska kunna känna mig välkommen, när inte ts kunde göra det, utsatt för samma sak?
Svar på tråden Provuppsättning - vad tycker ni?