• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Humle
    confuzed86 skrev 2013-02-26 09:55:33 följande:
    provutskrift på inbjudan, dock ej så noga klippt hehe

Jättefin inbjudan! Jag vill bara komma med ett tips, i all välmening. Man brukar skriva "övervara" vigseln, vilket helt enkelt betyder att man närvarar, fast med ett lite finare ord.  Övervaka betyder bevaka eller kontrollera och det kanske inte riktigt är det man tänkt sig att gästerna ska göra.  

• confuzed86

Hehe tack för tipset! Ska genast se över det ;)

• Chicita
    Humle skrev 2013-02-26 10:26:13 följande:

Jättefin inbjudan! Jag vill bara komma med ett tips, i all välmening. Man brukar skriva "övervara" vigseln, vilket helt enkelt betyder att man närvarar, fast med ett lite finare ord.  Övervaka betyder bevaka eller kontrollera och det kanske inte riktigt är det man tänkt sig att gästerna ska göra.  

Jepp, det är många som inte tänker på det Glad

Jag använder hellre "bevittna" eller rätt och slätt "närvara" i ställetGlad
  • BrideToBe 84

Servettringar med pärlor i lila, silver och vitt

• BrideToBe 84

Ljuslyktor klädda i spetstyg och lila sidenband
  • Larssonmaria86

Bridetobe 84: Vad fina servettringar! Har själv tänkt göra något liknande :) Vad använder du som tråd? Vanlig ståltråd?

• BrideToBe 84
    Larssonmaria86 skrev 2013-02-27 20:18:50 följande:
    Bridetobe 84: Vad fina servettringar! Har själv tänkt göra något liknande :) Vad använder du som tråd? Vanlig ståltråd?
    Tack så mycket!! Jag använde tunn koppartråd sen snurrade jag tråden ett par varv runt en tändsticka. Den är så lätt att jobba med och man slipper få ont i fingrarna :P
  • Sofie82

Nu har jag följt det här forumet ett tag och samlat idéer, så nu tänkte jag dela med mig av det som jag har fått klart.

Inbjudan: inuti har jag gjort som med bordsplaceringen, lila ram med transparent papper med texten på.
    Landade i allas brevlådor på Alla hjärtans dag.

Bordsplacering och servettring:

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)