GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Såg förresten en jättesnygg "fågelbur" på tradera, om någon letade :)
Tack Chicita och Juli2013!
Vi får testa dubbelhäftande tejp och hoppas på att det fungerar.
Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er duktiga pysslare kan hjälpa mig med.
Det är så att vi sitter och håller på att pyssla ihp våra inbjudningskort.
Först så har vi ett lite tjockare papper som utgör bakstycket av kortet. På det ska vi limma fast ett annat lite tunnare papper där själva texten står på.
Vårt problem är att vi inte hittar något lim som riktigt fäster på ett speciellt bra sätt. Vi har provat två stift lim det ena av dem ska vara extra starkt. Men det släpper iaf.
Då köpte vi ett flytande lim istället som skulle vara starkare.
Visst det fäster bra men, det tunnare pappret blir helt bubbligt, och man kan se vart man har haft på limmet, trotts att lagret av lim är väldigt tunt.
Hjälp mig, vad ska vi ha för lim?
Vilket lim är bra?
Eller ska man skippa lim helt och köra på dubbelhäftande tejp iställ?
Tack Chicita och Juli2013!
Vi får testa dubbelhäftande tejp och hoppas på att det fungerar.
Jag vill tipsa om biltemas dubbelhäftande tape!! Syrafri, stora rullar, billig!!! Jag (och alla scraparvänner jag känner) använder den till allt!! Bara att klippa i lagoma bitar och klistra fast! Man behöver ju inte täcka hela papperet heller utan det räcker med hörnen! Sitter som berget! Å bonusen är att man kan skicka blivande maken och handla! De brukar ju gilla detta "gubbdagis"! :)
Jag vill tacka alla som har hjälp mig med tips pch råd för mitt "lim dilemma."
Vi åkte iväg och köpte dubbelhäftandetejp (syrafria), och det funkade hur bra som helst. Så TACK!!!
Så här blev resultatet:
våra placerigskort
provutskrift på inbjudan, dock ej så noga klippt hehe