• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • stormhelen
    ThereseV skrev 2013-02-12 23:42:01 följande:
    Nu har jag pysslat ihop en liten prototyp till tärn-/toastmadam-present. Texten och layout är bara ihopslängd så den ska ändras lite och jag ska ha annat papper och använda en riktig håltagare när jag gör den riktiga:P
    Men jag kan inte bestämma mig för hur jag ska ha bandet, och om jag ska stansa ut ett hål i locket (täckt av plast)

Super fina!

Väldigt eliant. Det ser riktigt exklusivt ut.

=D

• ThereseV
    Chicita skrev 2013-02-13 10:00:08 följande:
    Jag tycker att insidan ser riktigt bra ut (kanske annat papper då, men layouten var det inget fel på)

Angående banden så skulle jag limmat fast banden på insidan, täckt med ett snyggt papper och sen knutit på utsidan så att bandet alltid sitter där det ska, även om man öppnar asken (ja man knyter ju inte de band som sitter på bottendelen av asken om man sätter några där alls Flört men du förstod förhoppningsvis vad jag menade)
    Tack! Det är mest lite småsaker. Tycker att texten hamnar lite för långt er om man kollar hur långt ifrån namnet den är, ev lite större radavstånd och så ska jag kolla hur det ser ut med någon enklare ram runt (tycker det ser lite tomt ut)

Smart tips, tack! 
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-13 10:29:16 följande:
    GUD VAD FINT!!!!!
    Denna utformningen var helt klart finast och vilken känsla av lyx med så mycket band!
    Tycker inte du behöver ändra på texten eller layouten. Är superfint redan som det är.
    stormhelen skrev 2013-02-13 10:32:59 följande:

Super fina!

Väldigt eliant. Det ser riktigt exklusivt ut.

=D

Tack! :D
  • Bamsemums

Nu har jag läst igenom den här tråden, vilken insperation! Nu kliar det riktigt i fingrarna!

• xMariax
    fayefaye skrev 2013-02-12 23:23:29 följande:
    Vilken fin bok!
    stormhelen skrev 2013-02-13 10:29:59 följande:

Jätte fin bok! =D

Har ni gjort den helt själva, med pärmen och inlagorna?

Eller köpte du en "färdig" bok som ni dekorerade?

Tack så mycket! Vi köpte denna: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303012-Pads-Block/1/264398-Spiralalbum-160x220-mm
    Klädde den sedan i ett vanligt svart tyg (klistrade fast) och ett vitt spetstyg. Tärnan hade detta hemma så tyget behövde vi inte köpa. Sen klippte jag bara ut en bit gammalt papper och skrev på med svart tusch.
    Vi köpte även pappersblommor: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3040-Tillbehor/304045-Pappersblommor/1/653074-Pappersblommor-8-st-vit och klistrade på dem och bandet: www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4030-Snore-Band/403040-Organza/1/029214-Organzaband-12-mm-5-m-ljusrosa (tror jag) och så tillslut klistrade jag på: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303040-Praglat/1/361046-Designark-emb-sirliga-hjartan på insidan för att dölja de fula kanterna från tygerna.
  • stormhelen
    xMariax skrev 2013-02-13 17:01:14 följande:
    stormhelen skrev 2013-02-13 10:29:59 följande:

Jätte fin bok! =D

Har ni gjort den helt själva, med pärmen och inlagorna?

Eller köpte du en "färdig" bok som ni dekorerade?

Tack så mycket! Vi köpte denna: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stampla...
    Klädde den sedan i ett vanligt svart tyg (klistrade fast) och ett vitt spetstyg. Tärnan hade detta hemma så tyget behövde vi inte köpa. Sen klippte jag bara ut en bit gammalt papper och skrev på med svart tusch.
    Vi köpte även pappersblommor: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stampla... och klistrade på dem och bandet: www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4030... (tror jag) och så tillslut klistrade jag på: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stampla... på insidan för att dölja de fula kanterna från tygerna.

Tack för all info! =D

Jag sitter och håller på aoch ritar en sagobok om hur vi träffades och vårt gemensammaliv. Sagan kommer att avslutas med att vi gifter oss.

Har funderat och funderat hur jag ska få till själva boken. Det hade varit roligt med en "hard cover" så att säga.

• CoG

Du får skicka den till ett bokbinderi.

stormhelen skrev 2013-02-13 18:38:22 följande:

Tack för all info! =D

Jag sitter och håller på aoch ritar en sagobok om hur vi träffades och vårt gemensammaliv. Sagan kommer att avslutas med att vi gifter oss.

Har funderat och funderat hur jag ska få till själva boken. Det hade varit roligt med en "hard cover" så att säga.

• stormhelen
    CoG skrev 2013-02-13 18:54:52 följande:
    Du får skicka den till ett bokbinderi.

Vet du hur mycket det kan kosta?

Vart hittar man en sådan?

• xMariax
    stormhelen skrev 2013-02-13 18:38:22 följande:

Tack för all info! =D

stormhelen skrev 2013-02-13 19:01:30 följande:

Spännande! :D Testa att googla ''Tryck egen bok'' eller liknande så kommer det massor med företag upp. När jag kollade upp det så brukade det kosta runt 300:- (sen beror det ju på format/antal sidor/färg eller gråskala etc)
    Har du problem att komma på en framsida så kan du höra av dig! (Arbetar som frilansare )
  • xMariax
    xMariax skrev 2013-02-13 19:10:48 följande:
    stormhelen skrev 2013-02-13 19:01:30 följande:

Spännande! :D Testa att googla ''Tryck egen bok'' eller liknande så kommer det massor med företag upp. När jag kollade upp det så brukade det kosta runt 300:- (sen beror det ju på format/antal sidor/färg eller gråskala etc)
    Har du problem att komma på en framsida så kan du höra av dig! (Arbetar som frilansare )
    (Attans! Han skicka iväg innan jag han ändra.. Såg nu att du ritar själv, så jag tar tillbaka det sista! Tänkte att du bara skrev..)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)