• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • lordoz

Hittade denna: irinascutebox.blogspot.se/2012/09/chain-maille-bracelet-with-pearls.html

och det verkligen kliar i fingrarna på mig att göra en sån till bröllopet... Men det är bara 2 månader kvar och innan dess ska jag:

- Sy 50 stolsdynor
    - Virka knytband till 50 stolsdynor
    - Virka rosor till dekoration
    - Virka band till rosdekorationen
    - Sy 11 bordsdukar
    - Sy 11 löpare
    - Dekorera 22 ljusstakar
    - Vika 50 servetter

Så det finns nog inte tid... Eftersom jag dessutom ska ha en möhippa (där går en helg), ska åka till tyskland och handla sprit (där går en helg till) och jobbar 2 helger innan bröllopet...

• Madame B2B

Här kommer en bild på en första prototyp på ljuslyktor som jag tänkte knåpa ihop till bröllopsfesten. Ska dra upp spetsbandet lite så att inte "burkgängorna" syns så tydligt. Kan det funka? Ska kanske tillägga också att det inte kommer att vara värmeljus i utan kupéljus, lite smalare och mindre blockljus typ. 

• fayefaye
    Madame B2B skrev 2013-02-04 20:57:34 följande:
    Här kommer en bild på en första prototyp på ljuslyktor som jag tänkte knåpa ihop till bröllopsfesten. Ska dra upp spetsbandet lite så att inte "burkgängorna" syns så tydligt. Kan det funka? Ska kanske tillägga också att det inte kommer att vara värmeljus i utan kupéljus, lite smalare och mindre blockljus typ. 

Snyggt med noterna!
  • pulmonate

Wow vilka fina ljuslycktor ni har gjort! Älskar dem! Synd man inte gifter sig igen för de hade passat perfekt till det jag gjorde.
    Jag har skrivit här förr så jag vill inte återuprepa mig, så för de som är intresserade kan titta på min blogg där jag har bilder ifrån bröllopet, bordsdekoration, klänningen, etc. Jag gjorde all dekoration själv vilket jag tyckte var otroligt kul och det kändes extra speciellt och personligt.
    pulmonate.blogspot.it/2012/09/the-wedding-18-august-2012-lake-garda.html

• MiaMiniMe

Det var billigare att pilla med inbjudningskorten själv, även ifll dom inte blev lika perfekta som ett maskin skrivet.

• MissBroccoli
    GabriellaIvarsson skrev 2013-01-31 21:03:53 följande:
    ÄNTLIGEN är våra inbjudningar klara!

Vi har köpt vinyler som vi satt på nya ettiketter och gjort nya fodral till.
    Tog sin lilla tid, men oj så nöjda vi är! 

Vilken rolig idé! Min man är vinylsamlare så han hade älskat en sån här inbjudan! å jag tycket det var både fint och roligt!
  • Juli2013

Hej alla pysslare! Vad kallas den här typen av snöre, och, var kan man köpa det...? tack!

• Chicita

Jag tycker att det ser ut som någon sorts hampasnöre.
    Ska det vara grovt så kan du kolla på plantskolor och liknande. Annars kan det finnas på panduro eller andra hobby-ställen. 

• Juli2013

Åh hampasnöre verkar vara ordet! Har försökt googla ett tag utan att hitta, men nu fick jag bra träffar! Verkar svårare att hitta tjockare, grovare dock.. Tack!!

• Chicita

3 mm grovt finns på Biltema.
    Det heter då Hushållssnöre och har artikelnr 251606 

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)