GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Hittade denna: irinascutebox.blogspot.se/2012/09/chain-maille-bracelet-with-pearls.html
och det verkligen kliar i fingrarna på mig att göra en sån till bröllopet... Men det är bara 2 månader kvar och innan dess ska jag:
- Sy 50 stolsdynor
- Virka knytband till 50 stolsdynor
- Virka rosor till dekoration
- Virka band till rosdekorationen
- Sy 11 bordsdukar
- Sy 11 löpare
- Dekorera 22 ljusstakar
- Vika 50 servetter
Så det finns nog inte tid... Eftersom jag dessutom ska ha en möhippa (där går en helg), ska åka till tyskland och handla sprit (där går en helg till) och jobbar 2 helger innan bröllopet...
Här kommer en bild på en första prototyp på ljuslyktor som jag tänkte knåpa ihop till bröllopsfesten. Ska dra upp spetsbandet lite så att inte "burkgängorna" syns så tydligt. Kan det funka? Ska kanske tillägga också att det inte kommer att vara värmeljus i utan kupéljus, lite smalare och mindre blockljus typ.
Wow vilka fina ljuslycktor ni har gjort! Älskar dem! Synd man inte gifter sig igen för de hade passat perfekt till det jag gjorde.
Jag har skrivit här förr så jag vill inte återuprepa mig, så för de som är intresserade kan titta på min blogg där jag har bilder ifrån bröllopet, bordsdekoration, klänningen, etc. Jag gjorde all dekoration själv vilket jag tyckte var otroligt kul och det kändes extra speciellt och personligt.
pulmonate.blogspot.it/2012/09/the-wedding-18-august-2012-lake-garda.html
Det var billigare att pilla med inbjudningskorten själv, även ifll dom inte blev lika perfekta som ett maskin skrivet.
Hej alla pysslare! Vad kallas den här typen av snöre, och, var kan man köpa det...? tack!
Jag tycker att det ser ut som någon sorts hampasnöre.
Ska det vara grovt så kan du kolla på plantskolor och liknande. Annars kan det finnas på panduro eller andra hobby-ställen.
Åh hampasnöre verkar vara ordet! Har försökt googla ett tag utan att hitta, men nu fick jag bra träffar! Verkar svårare att hitta tjockare, grovare dock.. Tack!!
3 mm grovt finns på Biltema.
Det heter då Hushållssnöre och har artikelnr 251606