• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Chicita

Jag har inte använt någon metod för att få inbjudningarna att se gamla ut.
    Om vi hade varit på medeltiden (vilket var känslan vi ville få fram) så hade man ju inte använt gammalt pergament liksom Flört 
    Däremot blandade vi fonter och jobbade med Större majuskler i början av styckena, som det brukar se ut i gamla texter.
    Jag orkade inte handtexta massor med inbjudningar men jag textade kuverten i alla fall med mörkbrunt bläck, har dock inga bilder på kuverten.
    Pappret vi använde var ett vaniljfärgat papper med struktur som känns som en modern form av pergament.
    Och så här såg inbjudningarna ut

Här ser det ut som ett vanligt vitt papper, men det är vanilj/beige med struktur och rätt tjockt...
  • suewy

Allt mitt pyssel har jag i min blogg jag gjorde förra sommaren, knäppt mycket kort och lagt upp i den, för jag vill kunna kika tillbaka och minnas, sen kanske man kan hjälpa någon annan?

www.johannasbrollopsblogg.blogg.se

• Olmo

här kommer våra inbjundningskort.
    Hämtade inspiration från en sida där man egentligen ska beställa kort.
    Jag tänkte dock att om de kan jag också!! är rätt nöjd med resultatet.

• johanson

Var på Granit igår och köpte runda gem som vi ska ha som placeringskortshållare. De var väldigt hjälpsamma och jag fick testa mig fram om det gick att böja till deras gem till hållare. När det fungerade sade hon att detta skulle de tipsa fler om och de bad att få behålla den som jag gjorde i affären.
    Blir billigare hållare då de tog 39 kr för 100 gem. Bild kommer sen.

• lillsmilla

Förmodligen sista pysslet, på lördag smäller det! :)

• MamaMia

Undrar om nån kan hjälpa mig här med en sak?

Letar efter ljusrosa "papperaktig" bordsslöpare till festen, inte nå så dyrt... gärna om de ser tygaktigt ut är bäst men inge måste.

Hittar ingestans.

Kollat Duni men om nån har en idé var mer de kan finnas? :)

Såå tacksam för svar!

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)