• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Oslomyran

Här är mina sevettringar som även funkar som bordsplaserings hållare. Vad tycker du? Tänker även att gästerna får ta hem "sin" servettring som ett minne. Tror du att gästerna tycker de är kul eller??
  • Nano
    Oslomyran skrev 2013-01-19 21:28:03 följande:
    Här är mina sevettringar som även funkar som bordsplaserings hållare. Vad tycker du? Tänker även att gästerna får ta hem "sin" servettring som ett minne. Tror du att gästerna tycker de är kul eller??
    Tycker de var riktigt coola. 
  • fayefaye
    Oslomyran skrev 2013-01-19 21:28:03 följande:

Jättecoola!
  • fayefaye

Pysslat med inbjudningskort idag, har egentligen tänkt beställa från nätet men har några som ska till m2b's släktingar i Finland (kan inte finska så jag hoppas jag skrivit rätt!) Köpte kort och kuvert samt stämplar på panduro.

• FrökenMäkelä
    fayefaye skrev 2013-01-19 21:56:02 följande:
    Pysslat med inbjudningskort idag, har egentligen tänkt beställa från nätet men har några som ska till m2b's släktingar i Finland (kan inte finska så jag hoppas jag skrivit rätt!) Köpte kort och kuvert samt stämplar på panduro.

Jättefina! Väldigt imponerad om du inte kan skriva finska. Det jag kan se så är det rätt stavat. Vi har ikväll stoppat våra finska inbjudningar i sina kuvert så snart kommer de att postas. Men vi gifter oss först i september.
  • fayefaye
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-19 22:03:03 följande:
    Jättefina! Väldigt imponerad om du inte kan skriva finska. Det jag kan se så är det rätt stavat. Vi har ikväll stoppat våra finska inbjudningar i sina kuvert så snart kommer de att postas. Men vi gifter oss först i september.
    Har ju förstås fått hjälp av m2b att översätta men han va lite osäker på om det blev rätt (vågade ju inte använda google-translate liksom) så va skönt att du tycker att det ser bra ut!
  • Tuvan
    Chicita skrev 2012-11-28 22:37:11 följande:
    Påminnde om våra 
    Synd nog har jag ingen närbild (förutom i mitt galleri, som jag inte kan kopiera och lägga in här och även om det är öppet för alla så verkar ingen kunna se alla bilder)

Men det kanske går att se här

Hur gjorde du de brända kanterna? Försöker få till liknande själv.
  • Chicita
    Tuvan skrev 2013-01-20 20:14:23 följande:
    Hur gjorde du de brända kanterna? Försöker få till liknande själv.
    Jag använde en sax från panduro och sen en färg som kommer på en stämpeldyna.
    Jag klippte kanterna med saxen och sen tog jag kortet i vänster hand (är högerhänt) och stämpeldynan i den andra och liksom "strök" stämpeln snabbt över kanten
    Det tog några kort innan jag fick in snitsen så att det inte blev för "perfekt" 
  • BlomAnna
    Chicita skrev 2013-01-20 22:19:56 följande:
    Jag använde en sax från panduro och sen en färg som kommer på en stämpeldyna.
    Jag klippte kanterna med saxen och sen tog jag kortet i vänster hand (är högerhänt) och stämpeldynan i den andra och liksom "strök" stämpeln snabbt över kanten
    Det tog några kort innan jag fick in snitsen så att det inte blev för "perfekt" 
    Man kan även använda sig av kaffe för att få det att se bränt ut. Samma om man vill göra ett vitt papper att se gammalt ut.
  • Nyfiken01

De här ska vi ha runt våra "festhäften" det kommer alltså bli som en rulle som ligger på varje gästs plats. Vi har inga traditionella festhäften utan kommer ha lite bröllopsbingo och sånna saker 

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)