• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • lillsmilla
    Helena A skrev 2013-01-18 12:00:44 följande:

Jag ÄLSKAR dessa pyssel!! Kan jag sno dessa?

Kramar

KLART du kan! Tack!
  • Chicita
    Nyfiken01 skrev 2013-01-21 08:44:58 följande:
    De här ska vi ha runt våra "festhäften" det kommer alltså bli som en rulle som ligger på varje gästs plats. Vi har inga traditionella festhäften utan kommer ha lite bröllopsbingo och sånna saker

Bara en nyfiken fråga...
    Vad är ett "traditionellt festhäfte" för dig?

För alla jag sett är såna med bröllopsbingo och såna grejor, så det är väl det som jag skulle kalla för traditionellt Flört 
  • Nyfiken01

Det jag menar med traditionellt är dessa häften som är ihophäftade blad, såna som många brukar ha

• Chicita
    Nyfiken01 skrev 2013-01-21 12:03:40 följande:
    Det jag menar med traditionellt är dessa häften som är ihophäftade blad, såna som många brukar ha
    Ok, det var mer formen/ utförandet på det som var det traditionella och inte innehållet alltså.
    Då hänger jag med Glad 
  • johanson

Funderar på att köpa sådana här runda gem från ex. Granit och böja dem lite uppåt så de blir till bordsplaceringskort.
    Någon som har sådana och vet om det går?

• Camben

Här har ni en riktig nykomling i både bröllops- och pysselvärlden.
    Har läst igenom hela tråden och fått massor av tips och inspiration - tack alla som tar sig tiden! 

Jag har en riktig rookiefråga ang. de kort ni gör själva;
    Hur gör ni med själva texten? 
    Det ser ut som att de flesta av er använder ganska tjockt papper, funkar dessa att skriva ut på i en normal skrivare? Eller har ni fått de upptrycka och sedan lagt till dekorationerna?

Tack för svar! 

• Chicita
    Camben skrev 2013-01-22 12:28:27 följande:
    Här har ni en riktig nykomling i både bröllops- och pysselvärlden.
    Har läst igenom hela tråden och fått massor av tips och inspiration - tack alla som tar sig tiden! 

Jag har en riktig rookiefråga ang. de kort ni gör själva;
    Hur gör ni med själva texten? 
    Det ser ut som att de flesta av er använder ganska tjockt papper, funkar dessa att skriva ut på i en normal skrivare? Eller har ni fått de upptrycka och sedan lagt till dekorationerna?

Tack för svar! 
    Om du vill använda ett riktigt kraftigt papper så kan du göra inbjudningskortet i två steg.
    Använd antingen samma typ av papper om det ska se ut som om det bara är ett enda lager, men skriv ut på ett tunnare och limma ihop med det tjockare sen.
    Eller lämna en liten bit runtomkring som en "ram" när du klistrar dit det tunnare pappret (då är det snyggt om det är två olika papper) 
  • lurigmumin
    Chicita skrev 2013-01-22 21:23:55 följande:
    Om du vill använda ett riktigt kraftigt papper så kan du göra inbjudningskortet i två steg.
    Använd antingen samma typ av papper om det ska se ut som om det bara är ett enda lager, men skriv ut på ett tunnare och limma ihop med det tjockare sen.
    Eller lämna en liten bit runtomkring som en "ram" när du klistrar dit det tunnare pappret (då är det snyggt om det är två olika papper) 
    Precis så som Chicita beskriver gjorde jag våra. Det vita pappret är med lite struktur och lite lite tjockare än vanligt skrivarpapper. Funkar bra i skrivaren. Bakom ligger ett tjockt lila papper, cardstock 12"x12" som är tillskuret med skärmaskin.

• NinaH

Jag har provat men inte lyckats. Gemet var för litet och kunde inte hålla vikten av ett visitkort. Kanske om du har mindre kort eller större gem. Mina var ca 2 cm i diameter. Lycka till!

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)