• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • NinaH

Skulle svara Johanson men lyckas inte citera!!

• Camben

Tack Chicita och lurigmumin (vilka härliga användarnamn förresten :) Jag misstänkte det, men man vet ju aldrig ;) Flera inlägg säger att det är dyrare att fixa allt själv, men ska ändå köra på det - då får man ju precis vad man vill, och jag kommer inte ha föööör mycket tingeltangel på våra grejer så det kan inte bli så mycket dyrare, utan det viktiga är att allt går i en enhetlig färg, form och stil. Dock har vi inte ens bokat lokal än (haha) men detta är ju det roligaste!!! Återkommer med bilder när jag är igång.

• msE
    camben:
    det beror nog helt på vilken typ av inbjudningskort man ska göra. Ska man ha mkt "tingeltangel" som du beskrev det så kan det lätt smita uppåt med priset.. ska man däremot ha enklare och det mer är fråga om papperskostnad enbart så kan man nog komma undan billigare.

Calligraphen och vistaprint är annars vanliga ställen o beställa inbjudningskort på, där finns det även en del mer stilrena kort om du vill jämföra priser.

Lycka till med pysslandet
  • johanson

Nina H: precis vad jag misstänkte. Tack!

• lurigmumin
    Camben skrev 2013-01-23 09:35:27 följande:
    Tack Chicita och lurigmumin (vilka härliga användarnamn förresten :) Jag misstänkte det, men man vet ju aldrig ;) Flera inlägg säger att det är dyrare att fixa allt själv, men ska ändå köra på det - då får man ju precis vad man vill, och jag kommer inte ha föööör mycket tingeltangel på våra grejer så det kan inte bli så mycket dyrare, utan det viktiga är att allt går i en enhetlig färg, form och stil. Dock har vi inte ens bokat lokal än (haha) men detta är ju det roligaste!!! Återkommer med bilder när jag är igång.
    Jag gjorde en snabb jämförelse på Calligraphen och kom upp i ca 1800kr för kort som ungefär skulle motsvara våra och så mycket är jag inte uppe i med allt materiel till de jag gör själv men visst kostar det lite. Vill man bara ha enkelt tryck finns det ju säkert biligare sätt men jag tycker det är lite kul att göra. Vi har ju två kort i det vita kortet med fickan och det skulle ju antagligen bli ännu dyrare om vi beställde, jämförde med bara ett och vanligt kuvert. De kort jag gör är inte så mycket på förutom papper och band :) är inte heller så förtjust i glitter, tingetangel och hjärtan utan färg va det viktiga.

Vi har en bra pappersaffär här i stan som har kostnadsfri rådgivning. Jag köpte såklart mycket materiel där sen men även lite på nätet, mest tejp och kuvert. Affären är dock inte så mkt dyrare än nätet plus att man får otroligt bra hjälp! men har man bara panduro där man bor bör man nog göra nätbeställning för där skiljer det massor!

• SofiaMagdalena

Här kommer en del av våra bordsdekorationer. Mussel och snäckskal  0:- Färg från panduro 50:-

Har man inte sandig stand nära kan man köpa blåmusslor på ica, koka dem i vitt vin, vitlök och persilja äta och sen spara skalen :D
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-23 22:31:42 följande:

Här kommer en del av våra bordsdekorationer. Mussel och snäckskal 0:- Färg från panduro 50:-

Har man inte sandig stand nära kan man köpa blåmusslor på ica, koka dem i vitt vin, vitlök och persilja äta och sen spara skalen :D

Vad fint!!!!!!!

Väldigt romantiskt med vita snäckskal.

Kommer bli super snyggt på era bord!

• Camben

@ lurigmumin Tack för varningen! Panduro eller ev. Åhléns var nämligen precis vart jag tänkt gå, haha. Ska definitivt göra som du att när jag bestämt designen ska jag jämför priserna.

• tr3apor

Kollade runt igår på caketoppers, tycker de skojigaste är vansinnigt dyra! Prövade nu att göra en själv av trolldeg! Det ska föreställa min M2b letandes i ett hål efter en cache (geocaching är vårt stora intresse), och jag får då sitta och vänta.. Har gjort en stenmur som ska vara i bakgrunden! Ska måla dessa efter de torkat ordentligt! Vad tycks? 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)