• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • annagustafson89
    Burre skrev 2013-02-11 14:05:09 följande:

Lite från oss än så länge...

För våra "gift cards"... :)

Jag ber om ursäkt om jag är lite efter nu.. Men Gift cards, vad menar ni då? 
  • Juli2013

Doofie: jag var på Granit men de sa att de inte säljer sånt snöre längre, så typiskt, jag har ofta sån otur :) Ska kolla biltema men det ligger långt bort så inte ofta man har vägarna förbi.. Får leta vidare! Finns även på Granit om du har tillgång till den affären. Köpte en grövre variant (ser ut att vara ungefär samma som på bilden) en rulle på 1kg (konstigt att det inte uppges i meter :P ). www.doofie.blogg.se

• Burre

Annagustavson89 - nej de är lugnt :) Gift Card står för presentkort, vi önskar oss nämligen bara presentkort på SOVA :) och då tänkte jag man kunde lägga dom i buren! En rolig detalj bara! kram

• johanson

Våra inbjudningskort!

Här har jag gjort placeringskortshållare av "runda gem".

• Linnea89

Har tapetserat färdigt våran kuvertlåda nu :)
  • stormhelen

Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er duktiga pysslare kan hjälpa mig med.

Det är så att vi sitter och håller på att pyssla ihp våra inbjudningskort.

Först så har vi ett lite tjockare papper som utgör bakstycket av kortet. På det ska vi limma fast ett annat lite tunnare papper där själva texten står på.

Vårt problem är att vi inte hittar något lim som riktigt fäster på ett speciellt bra sätt. Vi har provat två stift lim det ena av dem ska vara extra starkt. Men det släpper iaf.

Då köpte vi ett flytande lim istället som skulle vara starkare.

Visst det fäster bra men, det tunnare pappret blir helt bubbligt, och man kan se vart man har haft på limmet, trotts att lagret av lim är väldigt tunt.

Hjälp mig, vad ska vi ha för lim?

Vilket lim är bra?

Eller ska man skippa lim helt och köra på dubbelhäftande tejp iställ?

• Chicita

Kör på dubbelhäftande tejp.
    Det finns speciell tejp för foton som är syrafri. (vilket alltså gör att du inte får gula fläckar på pappret så snabbt som man kan få om man har tunnt och lite känsligare papper) 

• Juli2013

Vi köpte superba, väldigt tunn, dubbelhäftande tejp på rulle, på en pappersaffär (om du bor i Göteborg har jag bra tips ;) Fäste ett jättetunnt genomskinligt papper på papp och det blev jättebra.

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)