GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Tackar! Ja det är en gammal tacosås burk som jag bundit grenar runt. :-P Hehe
Och så är det en bit säckväv som jag använt till att binda med. Eller rättare sagt en söm på säckväven... Jag kommer antagligen ha tre på varje bord tillsammans med en stor lyckta som dessa typ.
Fremm: om ni ska ha varm soppa i skålarna är det kanske inte så lyckat att ha festprogrammet ovanpå då det kommer att bli blött av ångan. Bättre under servetten då så kan ni duka fram allt och de som ska servera bara ställa dit skålen m soppa i. Ska ni ha både efterrätt och tårta? Vi hade förrätt, buffé och sen kaffe å tårta. Vi hade karaffer m vitt å rött vin, vatten och öl på bordet och gästerna fick ta själva det de ville ha. Hade även några läsk utplacerade. Efter maten hade vi bensträckare då toastmaster körde ut alla ur rummet. De som hjälpte till i köket plockade bort allt från borden, ställde fram kaffekoppar m skedar på och assietter, tårta och kakor på fd buffébordet. Så när vi skulle äta efterrätt gick vi och hämtade den själv och vid kaffebordet stod en serveringspersonal och hällde upp avec. Kaffe hade vi i kannor på bordet så manick servera själv. Funkade superbra! Har man nån som kommer och serverar drycken, som du skriver vitt till förrätt och rött till varmrätt så tycker jag ni ska duka med båda glas plus vattenglas från början.
Fremm:
Japp det är fint med ljus men kanske ska ni satsa på att bara ha 2 olika(men desto fler) på bordet och kanske ha burkarna vid fönstren, andra bord eller nåt bra ställe?
Jag skulle dukat med 2 vinglas och ett vattenglas. Det första vinglaset placerar du i mitten av allt(mittemellan besticken) detta är vitvinsglaset
Det andra vinglaset placerar du till höger om det andra vinglaset och sen sist vattenglaset längst till höger.
För de som vill dricka öl och läsk så kan de använda vinglasen.
Undrar också över dessertbesticken, ska ni ha dessert+tårta så ha endast dessertbesticken i dukningen, på det sättet Pyttsan beskrev. Samma sak om ni bara ska ha tårta. Ska ni däremot ha bägge så ha tårtskedar vid tårtan/kaffet, alternativt att det dukas fram senare.
Hur många gäster ska ni ha och när gifter ni er?
Pyssel Pyssel
Hej på er alla!
Älskar denna länken!!!
Ni är så duktiga & jag får så mycket insperation från er alla.
Tusen tack nu ska jag själv gå in i mitt pyssel rum & göra våra inbjudningar, lovar att lägga upp bild på dem.
Ha en underbar Höst Söndag
Fremm: om ni ska ha varm soppa i skålarna är det kanske inte så lyckat att ha festprogrammet ovanpå då det kommer att bli blött av ångan. Bättre under servetten då så kan ni duka fram allt och de som ska servera bara ställa dit skålen m soppa i. Ska ni ha både efterrätt och tårta? Vi hade förrätt, buffé och sen kaffe å tårta. Vi hade karaffer m vitt å rött vin, vatten och öl på bordet och gästerna fick ta själva det de ville ha. Hade även några läsk utplacerade. Efter maten hade vi bensträckare då toastmaster körde ut alla ur rummet. De som hjälpte till i köket plockade bort allt från borden, ställde fram kaffekoppar m skedar på och assietter, tårta och kakor på fd buffébordet. Så när vi skulle äta efterrätt gick vi och hämtade den själv och vid kaffebordet stod en serveringspersonal och hällde upp avec. Kaffe hade vi i kannor på bordet så manick servera själv. Funkade superbra! Har man nån som kommer och serverar drycken, som du skriver vitt till förrätt och rött till varmrätt så tycker jag ni ska duka med båda glas plus vattenglas från början.
Fremm: om ni ska ha varm soppa i skålarna är det kanske inte så lyckat att ha festprogrammet ovanpå då det kommer att bli blött av ångan. Bättre under servetten då så kan ni duka fram allt och de som ska servera bara ställa dit skålen m soppa i. Ska ni ha både efterrätt och tårta? Vi hade förrätt, buffé och sen kaffe å tårta. Vi hade karaffer m vitt å rött vin, vatten och öl på bordet och gästerna fick ta själva det de ville ha. Hade även några läsk utplacerade. Efter maten hade vi bensträckare då toastmaster körde ut alla ur rummet. De som hjälpte till i köket plockade bort allt från borden, ställde fram kaffekoppar m skedar på och assietter, tårta och kakor på fd buffébordet. Så när vi skulle äta efterrätt gick vi och hämtade den själv och vid kaffebordet stod en serveringspersonal och hällde upp avec. Kaffe hade vi i kannor på bordet så manick servera själv. Funkade superbra! Har man nån som kommer och serverar drycken, som du skriver vitt till förrätt och rött till varmrätt så tycker jag ni ska duka med båda glas plus vattenglas från början.
Oj. UrsäktA!! Ser att jag lagt in samma inlägg flera ggr. Vet inte hur det gick till.
Cissi:
Undre helt klart, less is more. Eller kanske bara en enkel ram istället för alla små grejer?
Är det vanligt foliepapper du använt?