Sambon före äktenskapet eller inte?
Jag är nyfiken helt enkelt. Hur ser statistiken ut bland oss som är registrerade på Bröllopstorget, är de flesta sambon före de gifter sig eller är andra modeller också vanliga?
Jag är nyfiken helt enkelt. Hur ser statistiken ut bland oss som är registrerade på Bröllopstorget, är de flesta sambon före de gifter sig eller är andra modeller också vanliga?
Jag tror som så att om kärleken är tillräckligt stark, då uthärdar den saker som att att man inte bor ihop eller kanske till och med avstår från sex innan man gifter sig. Hur jobbigt det än är. Jag tror också att det kan vara ett bevis på att kärleken är sann och att den klarar av det, för det är ju verkligen inte lätt att avstå från dessa saker, även fast man har beslutat det av t ex religiösa skäl. Kärleken ändras väl inte för att man ser att ens man eller fru inte är så bra på att diska eller aldrig byter lakan? Och hur länge ska man bo ihop då för att man ska vara säker? Ett halvår? År? Tio år?
Dejli, jag hade samma regel tills denna man och jag vill inte ha det ogjort, fortfarande lycklig och rejölt medveten om att allt inte kommer vara rosenrött och så¨tror inte han heller, istället jobbar vi på att komma åt samma håll.
Och dessutom fick han spel när jag tog hans svettiga träningskläder, som täckte heeeela vardagsrumsgolvet, och slängde ut på balkongen. De kunde ju bli smutsiga!!!! Till saken hör att han var en riktigt snål j*vel som bara köpte kläder skitbilligt eller fick avlagt av kompisar, så det var ju inget vidare skick på grejerna ändå. Och för att anknyta till trådens ämne ordentligt - jag anade absolut inte att han var så här fruktansvärt äcklig innan vi flyttade ihop, och då väntade vi ändå med att bli sambos till över 2 år in i förhållandet!
Delji min make säger att jag är inte den som är jobbigaste att bo med , det är katten som har blivit helt frälst i honom. Han får inte sova föränn hon har nattat honom och drömmer hon mardrömmar ska han trösta henne..