• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • iSusanna

Lösnaglar från Kina på vårt bröllop i september. Helt sjukt konstigt!

• daniiel
    TheD skrev 2012-01-19 17:01:43 följande:

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

De är ju jättefina och väldigt moderna, dessutom kostar de ju en slant. Du kan väl bara sälja den om du inte vill ha den? :)
  • Jag han

Min gamla farmor som var rätt glömsk och virrig gav mig en julklapp för många år sen. En söt liten tomte i keramik. Det lustiga var att den tomten hade jag gett henne i juklapp året innan :)

Men det var mer komiskt och gulligt än en besvikelse :)

• aniara
    TheD skrev 2012-01-19 17:01:43 följande:

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

Jag vet inte om du har någon väldigt extrem personlig smak så att din svärmor skulle ha kunnat räkna ut att du inte skulle gilla de skålarna, för de är bland "vanligt" folk superpopulära. Och som sagt inte så värst billiga heller. Det låter som en väldigt välmenad present tycker jag. Jag hade blivit jätteglad för en sån.
  • aniara

Jag brukar oftast få väldigt bra presenter men ibland blir jag lite besviken. Till exempel fick jag en bok i julklapp av fästmannens bror; "Svenska ödehus 2". Det är säkert jätteintressant om man är intresserad av just urban exploring. Det är inte jag. Jag gillar att läsa och han hade kunnat ge mig ungefär vad som helst annat i bokhandeln och jag hade blivit nöjd. Tyvärr lyckades jag inte hålla masken när jag öppnade paketet för jag fattade inte om det var en seriös present eller ett skämt.

Min förra födelsedag var en enda stor besvikelse med presenterna. Allt jag fick kändes så ogenomtänkt och opersonligt. Om det ska vara så så är jag hellre utan presenter.

• TheD
    aniara skrev 2012-01-19 18:36:43 följande:
    Jag vet inte om du har någon väldigt extrem personlig smak så att din svärmor skulle ha kunnat räkna ut att du inte skulle gilla de skålarna, för de är bland "vanligt" folk superpopulära. Och som sagt inte så värst billiga heller. Det låter som en väldigt välmenad present tycker jag. Jag hade blivit jätteglad för en sån.
    Jag har faktiskt inte träffat på någon som tycker att de är fina... Det är inga dyra historier.. 280:- är ju inget speciellt.
  • TheD
    daniiel skrev 2012-01-19 18:16:20 följande:
    De är ju jättefina och väldigt moderna, dessutom kostar de ju en slant. Du kan väl bara sälja den om du inte vill ha den? :)
    Slängde den har jag för mig.
  • förlovadflicka
    daniiel skrev 2012-01-19 18:16:20 följande:
    Håller med, sen när är marimekko tantigt? Vet jag tonåringar som gillar ;)
  • aniara

280 kr för en dessertskål tycker i alla fall jag är mycket pengar, i alla fall om man vill ha en uppsättning och inte bara en udda pjäs. Och jag tycker att din reaktion var väldigt stark. Spy på sakerna och sen kasta dem... Du hade fått nästan nypriset om du lagt ut den på Tradera, kan jag lova.

• sofi 88
    TheD skrev 2012-01-19 18:57:50 följande:
    Jag har faktiskt inte träffat på någon som tycker att de är fina... Det är inga dyra historier.. 280:- är ju inget speciellt.
    Jag fick också en marimekko skål av min svärmor när jag fyllde år, 21 år fyllde jag nog det året, å de är ju helt underbara! Å 280 kr är ganska mycket för en så liten glasskål får jag nog säga. Alla jag känner tycker de är superfina och många som har sånna hemma är mellan 20 och 25 år så tycker din svärmor har bra smak, inte alltid lätt att vara svärmor när man inte vet vad svärdottern önskar sig. 

Min värsta present var när jag fyllde 15 och fick någon form av virkad grå linnesak med fejk-knappar som gick strax över naveln, farmor och farfar hade fått för sig att det var inne med magtröjor men de var väl sådär 6-8 år fel i tiden där... Behöver jag säga att den inte längre finns kvar och jag TYVÄRR aldrig fann rätt tillfälle att använda den :D
Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?