• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • Chicita

Jag måste nog hålla med TheD om att jag tycker att Marimekko-skålarna inte är min stil.
    Jag vet faktiskt inte vart jag skulle göra av en sån skål om jag fick den, troligtvis skulle den hamna längst in i något skåp för att aldrig mer användas eller möjligtvis hitta ett nytt liv hos nån kompis som gillar den stilen.

Å andra sidan så är det ju en trendig inredningspryl. Så jag kan förstå varför hennes svärmor köpte den...

• TheD

Men skålen var ju inte ens liten... Vi firade inte jul ihop och det skulle inte vara några julklappar.. Snälla, kalla tanten inte för svärmor för det är hon inte.Till en början kan man ju vara mor/mamma till sina egna barn i första hand.

min reaktion var/är som den är. Blir förvånad att ni säger att ni tycker det är fina dammsamlare..Måste nog leta rätt på folk som gillar sånt för helt ärligt så jag har verkligen inte träffat någon som tycker om dessa skålar... :)

och Chicita: den här tanten vet inget om inredning ;)

• Chicita
    TheD skrev 2012-01-19 19:41:16 följande:

och Chicita: den här tanten vet inget om inredning ;)

hehe.. Nej men går man in på Cervera så står det såna i massor - i skyltfönsterna och överallt och dom rekommenderas av säljarna så fort man andas "presenttips" Tungan ute
  • TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 19:42:52 följande:
    hehe.. Nej men går man in på Cervera så står det såna i massor - i skyltfönsterna och överallt och dom rekommenderas av säljarna så fort man andas "presenttips" Tungan ute

tyvärr så är det så haha. Jag gillar stilrent! Inte en glasgöd där det är klumpar och ränder och bara...inte passar med annat. Du kan ju se mig framför dig på fika och berätta detta med armrörelser osv ;)

• TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 19:42:52 följande:
    Älsklingen kunde inte förstå hur hon tänkte... han sa:"Släng fanskapet"
  • KirsiLaa
    TheD skrev 2012-01-19 17:01:43 följande:

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

Vad är en tantskål? 
  • Fiaa

Åh! Vet att den disskutionen nått sitt slut nu men inte slänger man väl en marimekko skål?! Du skulle ha gett den till mig! ;) har själv tre stycken, funkar utmärkt som en sockerskål t.ex. :) Min värsta present var när jag fyllde 14 och fick en dildo av mina tjejkompisar! Jag var då oskuld och blev riktigt besviken och ledsen.. Visst vi hade ganska rå humor men trodde väl aldrig att det skulle "gå så lång" ! Vet att jag tänkte "jaha, är det här det enda jag kommer få i mitt liv?" med tanke på att jag då aldrig hade haft någon pojkvän heller.. Nå jo jag gav tillbaka den till dom och sa att jag kan förlåta men jag glömmer aldrig!

• KirsiLaa
    KirsiLaa skrev 2012-01-19 20:02:35 följande:
    Vad är en tantskål? 
    Ah, jag postade lite väl snabbt. :) 

Marimekko skålar är ju så fina! Vi har önskat oss såna i bröllopspresent och jag hoppas att vi får en bunt! :)  
  • Godis

Jag fick en dörrklocka i julklapp förra året. En sån där stor tung sak i svart smide som man hade förr som numera endast kanske finns på äldre gårdar. 
    Till på köpet kan jag lägga till att vi bor i lägenhet med minimalisktisk vit inredning........

Har verkligen svårt att förstå hur min sambos moster tänkte där..... 

• Melton85

Efter att ha passat en kompis lägenhet samt haft hennes råttor boende hos oss i tre veckor när hon va i USA så fick jag och min sambo ett varsitt par fleecebyxor. På hans var de dollartecken och på mina rosa cupcakes, de var dessutom för korta.. De är nog en av de sämsta presenterna jag någonsin fått. :)

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?