• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • vivahate

Nu gäller denna anekdot inte mig, men jag var med när det hände.
    En kompis var för ett antal år sedan tillsammans med en kille som var några år äldre.
    Hon fyllde jämt och vi var ett gäng som skulle fira henne, hon fick massa påkostade, fina saker men så kom hon till pojkvännens present - en deodorant från Ica.
    Hans kommentar: "jag tänkte att det var något du behövde"
    Behöver jag ens säga att det förhållandet avslutades där och då..

• AnnaJ01

När min bror var liten så var han bjuden på kalas hos en kompis. Mamma hade väl antagligen glömt att köpa en present, för han vart ditskickad med en KOTTE till kompisen.

• Mariem

När min syster gick i lågstadiet hade dom julklappslotteri i klassen. Alla skulle bidra med en julklapp för typ 20:- och sen lottade man om paketen. Kommer ihåg hur ledsen min syster var när hon öppnade sitt paket. Det innehöll en tändsticksask med två snäckor i...

• Tant M

Kul tråd! När jag fyllde 20 år fick jag av mina föräldrar 3 stycken slickepottar och en skurtrasa! Min pappa var vid tillfället allvarligt sjuk och mamma ville inte lämna honom så lång stund, utan tog en snabbsväng till kvartersbutiken. Vi har skrattat gott åt det många gånger!

Själv har jag under åren gett bort en del knäppa inflyttningspresenter, t ex 3 kg lök. Och en "bukett" bestående av två flugsmällor och en såndär färgglad dammvippa man hade på 90-talet.  Mest uppskattat blev dock då vi i ett stort gäng köpt en teservis, slagit in varje del för sig och stoppat ner i en sopsäck fylld med popcorn!

• TheD
    Marylojs skrev 2012-01-19 22:03:39 följande:
    Vilket fruktansvärt omoget och otacksamt sätt att se på saken.
    Tyck det du.
  • pimory
    Isabella133 skrev 2012-01-20 12:45:07 följande:
    Vi fick i bröllopspresent av min mans jobb ett presentkort för EN person att köra racerbil.  Det fanns även ett villkor med, hela firman skulle åka iväg tillsammans och köra. Jag kan inte förstå varför min man fick sin körning i brölopspresent när sen alla på firman ska med.... Och jag då? Jag vill ju också köra...
    fan vad taskigt!  Jag skulle bli asförbannad.. man får väl ändå sakerna tillsammans när man gifter sig..
  • Maseralda
    Jane skrev 2012-01-20 06:46:17 följande:
    "Klatschiga" färger! Skrattande
    Visst är det Skrattande Hade någon idé om att kanske ha som solskydd på barnvagnen, men nej, jag skulle aldrig våga visa mig ute hehe.
  • knyttan

Hahahaha detta är helt klart tråden för mig!!! Mina föräldrar är verkligen heeelt kassa på att ge presenter. Ett år så fick jag hemstickade grytlappar i neonrosa och mintgrönt av mamma. Hon hade lite garn över sa hon... Förra året så fick jag och min pojkvän varsin utfällbar "grillkorvshållare" av min pappa. Komplett med ett hölster att fästa i bältet. Det ska tilläggas att varken jag eller pojkvännen är några stora friluftsmänniskor...

Sen har vi alla år av sockor inslagna i separata paket (alltså två paket per par..) ett

• Sia

Jag har i många år kämpat med rejäl övervikt, som mest bar jag på 45 kg för mycket. Därför äter jag inga sötsaker vilket alla accepterar, utom min svärmor. Så en jul fick jag godis i julklapp av henne. Har fortfarande lite svårt att förstå om hon menade att vara rolig, bara var elak eller helt enkelt inte förstår bättre.

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?