• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • Lilique
    Jane skrev 2012-01-23 10:47:33 följande:
    Vaaaaa???? Skrikandes Jag fattar varför det tog slut, sånna killar borde fan inte finnas! Samma sak som om vi tjejer skulle köpa någon slags "penisförstorare" och säga "jaa, jag blir inte tillräckligt tillfredställd, du behöver en större"

...men det gör vi ju inte, eller hur? Obestämd
    Haha, nej han var verkligen i en klass för sig... samma kille ringde en gång bara för att säga att han sett en liten sak i en butik och direkt tänkt på mig, så han var bara tvungen att köpa den. Lät ju gulligt. Det var en sån gosedjurs-mikrob som föreställde någon tarmsjukdom. Jag såg väl ut lite såhär:  O.O'  när jag fick den. Jag varken har eller har haft någon tarmsjukdom, eller ens någonsin nämnt det. Hade förövrigt aldrig ens hört talas om Giant Microbes innan dess heller xD

En fena på att köpa presenter, den killen haha.

Synd att jag inte tänkte på penisförstoraren! =)
  • lyckliga jag

Min kusin fick ett 12-pack ägg i 40-års present av sin mamma!Skrattande Och det var allt dessutom.
    Han avskyr att stå i köket, så vad han skulle med dom till vet man inte.
    Det är inte det att hon har ont om pengar och inte hade råd med något annat.

• TheD
    Lilique skrev 2012-01-23 10:38:02 följande:
    Hade ett ex en gång i tiden som, när jag fyllde år, kom med en brun papperspåse från ICA på vilken det stod "Presentpåse". I den låg det en massa billiga småsaker som typ en fluffig nyckelring, ett senilsnöre till min telefon med tryckt företagsreklam på (typ.. SEMCON?), en femkronorsnagellack i banangult, och så vidare. Kanske en 10-12 såna saker. Jag dolde nog inte min besvikelse speciellt bra, men så sa han att han "sparat det bästa till sist!" och hämtar ett stort och tungt välinslaget paket. Oj oj oj, vad kan detta vara?

Jo, 3 stycken 25-portionspaket med Nutrilett-shakes och en shaker, med motiveringen "Jag insåg att du hade rätt i att du börjar bli tjock". Snällt.
    Neeeee! Käftsmäll*10!!!
  • Cosy

för några år sen fick jag i julklapp av mitt ex en bild på honom.. det var allt 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • 120530

Bästa tråden på länge!

Ett år fick jag en cykelreflex och en cykelsadelmuff av min svärmor. Det var ju en ganska tråkig men ändå användbar present, men sedan förklarade hon hur hon tänkt. - XX (mb2)cyklar ju till jobbet så de kan han behöva! De var alltså inte ens till mig!

Av min mormor har jag fått ett halsband som hon fått gratis i Allers tre år i rad. Exakt samma halsband! Det ser ut som en silvrig diskokula modell större. Nu börjar det ju bli lite kul att ha så många, hoppas på en fjärde nästa år!

Av min pappa fick jag ett år en bok om Pelle Svanslös. Jag var ca 17 år och lite förbi Pelle, men pappa hade hört att han var i ropet! Jag fick dessutom en stor guldig gunghäst på kedja, för lång för att vara ett armband (och dessutom alldeles för tung gunghäst) och för kort för att vara ett halsband.

Fast till mormor och pappas försvar fick jag andra, jättefina presenter av dem också också :) Mina föräldrar vill att jag och min bror skall få exakt lika mycket i present så ibland för vi konstiga "utjämningpresenter". En jul fick jag 63,50 i ett kuvert. Jämt skall det va!

• Juni 2012
    Red skrev 2012-01-23 14:28:01 följande:

Bästa tråden på länge!

Ett år fick jag en cykelreflex och en cykelsadelmuff av min svärmor. Det var ju en ganska tråkig men ändå användbar present, men sedan förklarade hon hur hon tänkt. - XX (mb2)cyklar ju till jobbet så de kan han behöva! De var alltså inte ens till mig!

Av min mormor har jag fått ett halsband som hon fått gratis i Allers tre år i rad. Exakt samma halsband! Det ser ut som en silvrig diskokula modell större. Nu börjar det ju bli lite kul att ha så många, hoppas på en fjärde nästa år!

Av min pappa fick jag ett år en bok om Pelle Svanslös. Jag var ca 17 år och lite förbi Pelle, men pappa hade hört att han var i ropet! Jag fick dessutom en stor guldig gunghäst på kedja, för lång för att vara ett armband (och dessutom alldeles för tung gunghäst) och för kort för att vara ett halsband.

Fast till mormor och pappas försvar fick jag andra, jättefina presenter av dem också också :) Mina föräldrar vill att jag och min bror skall få exakt lika mycket i present så ibland för vi konstiga "utjämningpresenter". En jul fick jag 63,50 i ett kuvert. Jämt skall det va!

Haha! Utjämningsresent, fint!
  • 120530
    Moster Stina skrev 2012-01-23 10:47:26 följande:

I bröllopspresent fick jag och mannen flera sådana där gåvoboxar man kan köpa överallt. Någon var på en spaupplevelse, men så var det en som var en sån där eventyrsbox. Typ forsränning och sånt. Det var bara det att vi skulle få barn 1,5 månad senare. Och boxen går bara att använda frm till den 28 februari i år då lillan är mindre än 7 månader gammal.

Boxen är ju dyr (1400kr) men NÄR skulle vi kunna tänka oss att åka iväg på t ex forsränning med barn i magen eller litet och nyfött???

Hahaha, det var ju iofs en fin present om än lite extrem när man är gravid :) Kan ni inte ringa företaget och be dem förlänga giltlighetstiden?
  • Jane
    Oniq skrev 2012-01-23 11:16:04 följande:
    Min f.d. kollega (som för övrigt var ca 30 år äldre än jag) gav mig en bok (bara plötsligt en dag) med kommentaren 'Jag tänkte på dig, den här kan du verkligen studera'. Hon verkade uppriktigt glad över att kunna ge mig boken - något jag inte riktigt kunde förstå då jag aldrig nämnt att det skulle vara några problem på relationsfronten...

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Fint! Kollegan trodde eller kanske antog att det gick rätt så dåligt för dig på relationsfronten? Btw har du läst den? Tungan ute Iofrs skulle det ju vara en ganska bra present om man nu skulle ha berättat för denna kollega att det inte gick så bra i relationen.
    Cosy skrev 2012-01-23 14:10:04 följande:
    för några år sen fick jag i julklapp av mitt ex en bild på honom.. det var allt 
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Åhh, det där har hänt mig med, vill man ha en bild på sin pojkvän så fixar man ju en och har den i en ram i alla fall. Varför ska man få det i "present"?
  • knyttan
    Red skrev 2012-01-23 14:28:01 följande:

Bästa tråden på länge!

Önskar mina föräldrar hade varit lite mer inne på utjämningspresenter... När jag var 17 och min lillasyster 13 så fick hon en jättefin stereo i julklapp. Vad fick jag? Ett trepack trosor, en deo och ett läppglans i en ful färg.

Förra julen gav mina föräldrar (presentexperterna) EN gummistövel och en stjärtlapp i julklapp till min tvåbente pojkvän. Den andra stöveln visade sig sedan att de gav till min systers pojkvän... Vet inte riktigt hur de tänkte där (heller)...

Till råga på allt så är min (blivande) svärmor precis presenttokig men hon ger mig så bizarrt fula saker! Ett tag var hon helt inne på armbandsur, så under ett och ett halvt års tid gav hon mig ca 5 armbandsur, typ plastiga klockor som man kanske har på mellanstadiet. Hon hänger liksom upp sig på EN typ av saker och sen ger hon det flera gånger...
      Hennes mamma (alltså min pojkväns mormor) gav mig en gång ett par grisrosa trosor i en spetspåse, när vi firade jul med hans familj. Det var också konstigt.
  • Charlie13

Av min mormor fick jag när jag fyllde 15 , lite av hennes gamla grejjer. En liten spegel, fyra RIKTIGT gamla ögonskuggor, ett använt läppstift, puder (hennes nyans, inte min!), hennes gamla necessär och två pincetter. Vi har lekt med hennes sminksaker när vi var små, så det är klart man känner igen dem! Men det var som lite snopet!

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?