Red skrev 2012-01-23 14:28:01 följande:
Bästa tråden på länge!
Ett år fick jag en cykelreflex och en cykelsadelmuff av min svärmor. Det var ju en ganska tråkig men ändå användbar present, men sedan förklarade hon hur hon tänkt. - XX (mb2)cyklar ju till jobbet så de kan han behöva! De var alltså inte ens till mig!
Av min mormor har jag fått ett halsband som hon fått gratis i Allers tre år i rad. Exakt samma halsband! Det ser ut som en silvrig diskokula modell större. Nu börjar det ju bli lite kul att ha så många, hoppas på en fjärde nästa år!
Av min pappa fick jag ett år en bok om Pelle Svanslös. Jag var ca 17 år och lite förbi Pelle, men pappa hade hört att han var i ropet! Jag fick dessutom en stor guldig gunghäst på kedja, för lång för att vara ett armband (och dessutom alldeles för tung gunghäst) och för kort för att vara ett halsband.
Fast till mormor och pappas försvar fick jag andra, jättefina presenter av dem också också :) Mina föräldrar vill att jag och min bror skall få exakt lika mycket i present så ibland för vi konstiga "utjämningpresenter". En jul fick jag 63,50 i ett kuvert. Jämt skall det va!
Önskar mina föräldrar hade varit lite mer inne på utjämningspresenter... När jag var 17 och min lillasyster 13 så fick hon en jättefin stereo i julklapp. Vad fick jag? Ett trepack trosor, en deo och ett läppglans i en ful färg.
Förra julen gav mina föräldrar (presentexperterna) EN gummistövel och en stjärtlapp i julklapp till min tvåbente pojkvän. Den andra stöveln visade sig sedan att de gav till min systers pojkvän... Vet inte riktigt hur de tänkte där (heller)...
Till råga på allt så är min (blivande) svärmor precis presenttokig men hon ger mig så bizarrt fula saker! Ett tag var hon helt inne på armbandsur, så under ett och ett halvt års tid gav hon mig ca 5 armbandsur, typ plastiga klockor som man kanske har på mellanstadiet. Hon hänger liksom upp sig på EN typ av saker och sen ger hon det flera gånger...
Hennes mamma (alltså min pojkväns mormor) gav mig en gång ett par grisrosa trosor i en spetspåse, när vi firade jul med hans familj. Det var också konstigt.