• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • 2 0 1 2

Kom på två konstiga presenter jag fått av pojkvänner. Första pojkvännen (som jag hade för femton år sedan) var evig Y-frontare. I alla hjärtans dag-present till mig köpte han sig ett par boxershorts till sig själv för att hotta till det lite, samt värmeljus formade som hjärtan. Eh?

En annan pojkvän gav mig två par minimala stringtrosor när jag fyllde år. TACK!

• pulmonate
    Incorporeal skrev 2012-04-02 17:13:03 följande:
    När jag var 17-18 fick jag ett hemmagjort presentkort av min bästa vän där det stod att hon skulle bjuda ut mig på en biokväll. Någon månad senare var det jul och vi träffades för att byta julklappar. När hon hade öppnat sin present berättade hon att hon hade kommit på att det skulle bli dyrt med biokvällen eftersom hon skulle behöva betala för både mig och henne. Så därför fick det bli även min julklapp.
    Bara satt och gapade... Så min julklapp var en biobiljett till henne...
    Detta har hant mig med!
    Med samma van hande det aven att vi hade bestamt att utbyta presenter for 150kr. Vi hade visst tydligen samma smak da vi gav varandra 2st likadana glas. Enda problemet var att dessa glasen kostade sammanlagt runt 80kr sa jag hade aven kopt en del andra saker. Hon forsokte pasta att dar maste ha blivit rea efter att hon kopt dem! haha. 
  • Tessa

Denna tråd har stått still i några månader ser jag, men gud vad jag har skrattat! Skrattande

Själv har jag förträngt en hel del märkliga presenter jag fått under årens lopp, men minns mycket väl förra årets födelsedagspresent från en kompis till mig som är ibland något av en mytoman...

Jag och min blivande bodde i en liten lägenhet, vi har massor av porslin och jag sa klart och tydligt när kompisen frågade vad jag önskade mig att jag i alla fall INTE vill ha glas, skålar eller anant porslin. Min födelsedag kom och kompisen räcker stolt över sitt paket till mig och säger "Det är importerat från min släkt i Italien". Jag blir glad över att hon ansträngt sig för min skull och sliter upp pappret. I lådan ligger.... en skål! Jag hade blivit glad ändå om skålen var fin och verkligen importerad från Italien...men.... Hon tillägger att det är en kristallskål - vilket jag ser med en gång att det inte är. Plus att jag insåg vad för skål det var... Samma vecka hade Åhléns gjort reklam för sina skålar på fot med lock som finns i olika färger. Det var exakt den skålen! Visserligen är det en fin skål, men historien kring den gjorde bara allt så fel. Obestämd

I år när jag fyllde år fick jag vadå av henne? .... Tada! Ytterligare en skål! En illrosa, jättetung historia som inte alls passar in i min stil. 

Jag har dock kvar båda skålarna, värre saker kan man få! Flört 

• Ingride

En skål av glas kan man ju ganska lätt råka slå sönder....

• TheD
    Ingride skrev 2012-07-20 17:37:19 följande:
    En skål av glas kan man ju ganska lätt råka slå sönder....
  • Loveit

När jag fyllde 13 år fick jag en bok av min morfar, Lejonkungen! Idag hade jag nog uppskattat det då jag har barn. Men jag kan säga att en 13åring som sminkar sig, träffar killar och som precis har börjat tjuvröka inte gillade den presenten haha! Goa lilla morfar!

Min farmor ger rätt roliga julklappar åt hela släkten. En kusin fick en vanlig matlåda med sånt där chiliconcarne snabbmix i. Jag själv har fått en diskborste och ändå har jag nog alltid haft diskat de gånger hon hälsat på! Haha

• rowan

Vi fick en skulptur i bröllopspresent. Det har blivit en pinsam historia för alla inblandade. Den härliga, fräsiga äldre damen som ville ge oss presenten (ett sätt att både ge oss en present och stödja lokala konstnärer så klart) är underbar. Idén var genomgod.

Mor till maken min ritade en skiss, full av poesi och symbolism som skulle ha med oss att göra (våra länder, språk och musiken vi spelar). Skissen skulle sen förvandlas till en skulptur av stål, av en konstnär som annars gör verk i parkstorlek. Och vi känner konstnärens dotter (som ju fiskade efter våra kommentarer efteråt).

Konstnären var fundersam för formatet var inte vad han var van vid (och troligen inte skissen heller).
    Mor till min make var frågande för slutresultatet liknade inte vad hon trodde hon ritat.
    Själva damen som betalade kalaset och gav presenten skavde skulpturen på ena kanten - så den måste skickas tillbaka i alla fall.
    Och där stod vi och visste inte vad vi skulle göra av (vid)underverket. Trädgårdskonst, låta murgrönan växa runt den?

• Chicita

Minns inte om jag har skrivit detta redan. Vet att jag har skrivit här men kanske inte om dessa presenter.

När jag fyllde 4 så frågade morfar min mamma vad jag ville ha i present och mamma sa "en hästbok eller nåt annat med hästar".
    Jag hade redan börjat läsa så enklare böcker kunde jag läsa själv...
    Men morfar köpte en svindyr faktabok  Tungan ute 
    Jag har haft mycket nytta av boken när jag blev äldre. Men just då var det ju inte så kul att få den... 

När jag var nånstans runt 11-14 (minns inte vilket år, men det var någonstans i övergången till tonåring) så fick jag en blå och vitrutig pläd i akryl av pappa...
    Jag har aldrig gillat pläden själv. Det är en väldigt fin blå, men man kan inte matcha den med något direkt. Och jag har väl aldrig haft blå som favoritfärg heller även om jag inte har något emot den...
    Men hunden älskar den filten nu Tungan ute 
    Det kan väl vara för att den är så "inpyrd" med matte-doft möjligen... 

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?