• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • juni2013

Tilda93: Vi tänkte skicka ut våra kort någongång i januari. Vi tänkte använda mellandagarna till att göra klart korten. Vi skickar inga Save-the-date-kort, men vi har förvarnat många av våra gäster- inte minst för att vi vet att det finns "risk" för fler bröllop i bekantskapskretsen och släkten. Så har man förvarnat redan nu, så att ingen av våra gäster väljer samma datum.

Aviman: Kul! I november behöver man ju muntras upp. Jag hade gärna gift mig lite tidigare. Men pga bebisar i släkten som kommer kring jul och att min bror delvis anpassat sin hemflytt från USA efter vårt bröllop, så passar juni bättre. Och så är nog Hälsingska landsbygden charmigare i juni än i november eller februari.- vi vill ju helst att våra gäster ska komma frivilligt. Tungan ute Lycka till med förberedelserna till dig (och alla andra med såklart)

Min mamma har fått för sig att hon kanske ska sy min klänning. Hon är ingen stjärna, men har ju sytt och jag vill ha en enkel, så det ska nog gå bra. Vi ska ut snart och prova, så vi vet vilken typ av modell som kan passa. OHon tänkte sy en provklänning i billigt tyg först och sen den riktiga. Och hon har ju tid på sig- i värsta fall får vi väl lämna in den till en "riktig" sömmerska...

• JochP
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:29:39 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?

I början av nästa år tänker vi nog skicka ut inbjudningskorten, typ februari. OSA har vi inte funderat på än, men det lär ju vara minst nån månad före det är dags.

• Yomi

Hej hej, jag hoppar in här! Vårt datum är den 8 juni, och vi gifter oss i en kyrka ca 4 mil norr om Stockholm. Som det ser ut nu är kyrka, präst, kantor och lokal bokad. :) Tanken är att vi ska hålla budgeten under 40 000, helst närmare 30 000. Middag och fest är planerad för ungefär 60 personer, men maxtaket är 80 pers.

Igår var vi ute och provade kostym åt min blivande, men vi avvaktar ett tag till. Själv hade jag egentligen en klänning redan, men såg idag att Lilly hade utförsäljning av den gamla kollektionen. "Ska bara titta" blev "ska bara prova", som ledde till att jag stod och snyftade lite i provrummet... jag trodde inte att jag skulle bli så känslosam över en klänning, men det var kört - den fick följa med hem. Hjärta

• Marjasinus
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:29:39 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?
    Spara datumet-kort skickades i somras
    Inbjudningarna skickas i början av mars
    OSA 1 juni (bröllop 29 juni) 
  • johbeh

Vi tänkte gifta oss 15 juni. Vi funderar på att dela ut inbjudningskorten på julafton :).. Men det kanske är för tidigt?!? Ser att många tänker skicka ut senare på året.

Ser att många har kommit långt med planering vi har bestämt vilka gäster och bokat kyrka och restaurang. Restaurangen har ett helt koncept som vi köpt för 820 kronor kuvertet med verkligen allt. Jag tyckte först att det var dyrt men det enda som tillkommer är min klänning, kostym, brudnäbb, ring, blombukett o.s.v.

Gäster har vi valt de närmsta så vi blir allt som allt 26 stycken och då är 5 stycken barn.

• Heobea

Hej! Vi gfter oss den 29/6. Vi har bokat lokal, bestämt oss för kyrka (kan inte boka förrän den 1/10.......), har en prel. gästlista, dekor och färgtema bestämt. Inbjudningskorten är under produktion (hehe) och ja lite så. Vi borde dock ta oss i kragen och bestämma oss för fotograf också,,,,,,

Inbjudningskorten tänker vi skicka ut i februari och osa, ja det är en bra fråga. I maj nån gång kanske....

• Hockeytjejen

hej!

här är en blivande brud till och datumet är inte bestämt än men månaden blir juni Glad 
    vårat färgtema kommer att bli färgerna från våra favorit hockeylag hv71 och leksand...blå,vit och gult, det kommer chocka många för alla tror det kommer att bli lila och svart då det är mina favorit färger....så vi kommer lura dom lite...så inbjudningskorten kommer gå i lila och svart och allt det andra i vårat färg tema och dom färgerna ska vi hålla hämligt Glad 

vi har inte såå stor budget så det blir ett budgetbröllop och det kommer bli ett litet och imtimt bröllop med max 40 gäster under vigsel och middagen men sen på festen så kommer flerra bli bjudna Glad

vi vet även vilken präst vi vill ha och i vilken kyrka vi vill vigas i....så det går framåt!!

• sommarvinter

yeeeiii! Idag bokade vi lokal! 15 juni (prel.) gifter vi oss!

Och det är ungefär sålång vi kommit hittills.
    Jag tittar efter klänningar på nätet, killen ska iväg till en butik och kolla kläder imorgon (dom har utförsäljning), jag har börjat skissa lite på inbjudningskorten som antagligen blir handmålade.

Just det, vi ska ringa och höra hur det fungerar med vigselförättare i dagarna också. Hade ju inte varit kul om dom inte kan den 15:e... Men, vi är ute i ganska god tid så det får man hoppas!

• johbeh

Lite dåligt snack på denna tråd ;)

Vi har nu bokat restaurang och kyrka. Jag har börjat planera in i kalendern för nästa år t.ex. bokning av manikyr, hår och liknande saker. Jag vill inte riktigt börja med det redan. Vi har beställt save date kort men vi diskuterar gästlistan än... hahha... kan bli utdraget.

Klänning kommer jag nog beställa snart från Kina så jag hinner få den i tid och hinner skaffa ny i värsta fall!
    Hans kläder kommer vi ta på vårkanten enligt hans egna önskemål. Ringen kommer omarbetas av samma guldsmed som designat förlovningsringen. Det blir fler och större stenar plus att tillägga vitt guld. Blommor vet jag ungefär hur jag vill ha min sambo är inte intresserad av den delen.

Restaurangen sköter allt dekoration, personal, mat, dryck och tårta så det blir inte så jättemycket planerande för vår del och det tycker vi är skönt. Vi bestämmer bara vilken mat vi vill ha.

Ja, det blir nog bra det här! Bara min sambo vore lika upprymd som mig ;)

• loveshaped

Åh, vilken rolig tråd! Skrattande

Här har vi en till blivande brud i juni! :) Den 15 juni blir jag och min älskade fästman äkta makar. Vi bor i Örebro och har bokat Täby kyrka och festlokalen blir Karlslunds herrgård. Jag har planer på att faktiskt återanvända min brors frus klänning som hon gifte sig i för två år sedan. Roligt när klänningen går i släkten, hoppas bara att den passar. Om den inte gör det så blir det klänningsjakt sen.

Fotografen är också bokad. Har valt ett halv-paket som jag tyckte kändes lagom med porträttfotografering, vigselfotografering samt bilder från festen.

Försökte mig på att boka frisör men fick till svar att de inte kan boka något sådant förrän i januari då de planerar in semestrarna osv för personalen(!)

Tårta och blommor bokar jag senare, men jag vet iaf att vi ska ha ett vinrött/vitt tema så jag har spånat på inbjudningskorten! :) Vi skippar save-the-date-kort och kör på ett inbjudningskort i god tid, vi tänkte oss också runt januari-någongång.

Toastmaster/toastmadame + 1 tärna är också klar. Tror att tärnklänningen skall beställas från internet. Tillkommer eventuellt fler tärnor/marskalkar inom tid. Jag och fästmannen är lite i funderarstadiet på vilka vi vill tillfråga. Han är förresten också aktiv i planeringen och fixar en egen bröllopshemsda för all information till gästerna. Vi rådgör tillsammans om allt. Det är ju trots allt vår dag.

Bröllopsresan går mot Aruba och skall bokas så fort resorna för nästa vinter släpps. Vi förlänger känslan lite och åker iväg november 2013!

Svar på tråden Juni 2013?