• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • Burre

Vikingabrud - Tack!! Nu hoppas jag verkligen att den är kanon när jag får den :) såg i min order att den nu är skickad!!? Är såå spänd på att få den! :)

• Burre

Förresten... Hur gör ni dagen innan? Vi har två småbarn, ska ni sova borta? Eller hemma?

• johbeh

Burre

Jag funderar också på hur man ska göra. Vi har då en tvååring! Jag skulle vilja ta in på hotell men min sambo tycker det är en överdrift ;). Så hon kanske kan få sova över hos mormor eller farmor. Men samtidigt ska hon sova hos mormor bröllopsnatten. Svårt fall? Dessutom börjar jag fundera på vem som ska ha tid för henne på bröllopsdagen, vem som ska ha huvudansvaret under dagen och göra henne fin.

• Vingabrud

Burre : Åh , då håller jag tummarna att den är så fin som du hoppas ! :) och du får gärna lägga ut bild när du fått den,skulle vara kul att se den "live" :D

Vi har stora barn så vi kommer inte ha något problem med det men när jag gifte mig förra gången hade jag en 2 åring och han sov hos mormor natten innan och hon tog oxo huvudansvaret på bröllopsdagen vilket kändes bra och tryggt.

• Marjasinus
    Burre skrev 2012-10-08 09:20:25 följande:
    Förresten... Hur gör ni dagen innan? Vi har två småbarn, ska ni sova borta? Eller hemma?
    Jag sover hemma med barnet, min sambo sover på hotell tillsammans med de som ska hjälpa till att fixa henne dagen efter. 
  • Burre
    Marjasinus :) De låter kanon.

johbeh Jag resonerar precis som du faktiskt, de kommer säkert sova hos dom på natten sen, (Vårt bröllops är fortfarande hemligt)

Vi är fortfarande lite osäkra på om vi ska catera maten eller göra den själva! (läs våra föräldrar)
    Om de ska göra maten så har dom lixom fullt upp hela dagen med de sista inför maten osv och hinner kanske inte med barnen också, jaja vi får se men de skulle kännas bra o veta =)

Vingabrud - Klänningen kommer kanske idag! *ihhhhhh* eller i morgon, den var i västerås i morse och jag prata med dhl förrut. De kommer till dörren med paketet och det är rätt så bra om man är hemma då ;) och i morgon så lämnar jag på dagis sa jag till dom så måste veta när dom kommer så jag är hemma !=)
  • johbeh

JochP

Här kommer mina skor:

image.jpeg:)

Rejäl klack och väldigt sköna! Jag kan dansa hela natten med dem :) Jag ville dessutom att skorna skulle vara färgade och sätta ton på buketten. De är mörkare i verkligheten.

• annelie78

Hej på er allihopa!

Min sambo friade till mig nu i september när vi var på en liten resa utan barn i Dubai :) Vår stora passion är dykning å han friade under vattnet när vi dök i Oman.Jätte kul! Vi har bokat vigsel, det blir den 1juni 2013 i Göteborg.Vi bokade även lokal samtidigt.Jätte mysig plats men det är ett litet frågetecken om den verkligen är tillräckligt stor. Det är allt vi har gjort och nu när jag har läst igenom allt på denna tråden så får jag riktig panik.Ni flesta har kommit så otroligt långt i planeringen.Vi är nästan klara med gästlistan men allt annat är kvar.

Kommer vi verkligen att hinna? Jag har tittat lite på klänningar, inbjudningskort och placeringskort på nätet och jag har ingen som helst aning om hur de skall se ut.Jag vill så mycket men tyvärr är det självklart ekonomi som får vara med å styra en del oxå.

Man får jätte mycket tips härigenom men tycker ändå att allt verkar så svårt. En fråga till er alla som redan har brudklänning: Har ni varit ute i olika butiker och provat olika modeller innan ni har bestämt er eller tittar ni bara och sen beställer? Jag ser många jag tycker om men att få dem på sig blir ju en helt annan sak kanske? Även fotografer, hur har ni gjort då?Har ni ringt runt och begert offerter eller gått in till olika studier å kollat?

Någon som skall gifta sig i Göteborg? Har ni något extra speciellt mysigt och annorlunda hotell där vi kan tillbringa vår bröllopsnatt på? Eller rättade sagt, vi har bestämt att vi ser bröllopsnatten som natten efter festen! Vi sa det att natten då festen är så nyttjar man ju knappt rummet utan dagen efter så är det nog otroligt mysigt att ha det där underbara rummet å mysa och verkligen kunna se tillbaka på sin dag å fest som man hade ihop med sina käresta.

Jag kommer med glädja att följa denna tråd å säkert ha många funderingar under tiden.Det är så pirrigt när jag tänker på att nu ska vi faktiskt gifta oss på riktigt :) Tidigare har det ju bara funnits i tankarna att nån gång kanske.. Hej,hej så länge!

• Vingabrud

annelie78: Jag kommer oxo gifta mig i Göteborg 130601 :) Vi har bokat bröllopssvit på Hotell 11, verkar jättefint och ett hyffsat bra pris oxo tycker jag 2300 kr. Jag har lånat min klänning så har inte varit ute och provat nåt tyvärr:)

Har inte heller fått tag på nån fotograf än. Men ska ringa en hobbyfotograf snart och kolla med henne.

Kul att vi kommer vara brudar samma dag i samma stad ! :D

• Emmalinnea

Hej min smabo friade i juli och vi ska gifta oss den 8 juni 2013 :) 
    Just nu är det massor av planering och jag känner mig superstressad bara 8månader kvar nu :)
    Har beslutsångest  om alla beslut hehe. Vi har iallafall bokat plats för vigsel och lokal nu ppå sundholmen Äspered det ligger i Borås :)

Är SUPEREXCITED!!  :D

Svar på tråden Juni 2013?