• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • Burre
    millanfs skrev 2012-10-12 22:00:15 följande:

Jättefin klänning!! vad var det för sida du hade beställt på?

Jag har bokat kyrka och präst, fick byta datum för prästen kunde inte vårat datum först, En riktigt bra präst säger alla här omkring..

Lokal är samma där vi har haft dop för våra två barn.. Skulle ha haft en finare lokal först men fick aldrig svar på om den var ledig dagen innan bröllopet, så då valde vi bygdegården som vi kan ha flera dagar innan och bara kostar 800 kronor.. så vi får göra den fin!! Vi bor i Ulricehamn och ska gifta oss där!!

budget:

Lokal:800kr

Frisör: min bästa kompis svägerska 1500 och då ska jag ha massa löshår..

Fotograf: 6000kronor och då tar hon bilder innan vigseln och är med hela dagen/kvällen och tar bilder på hela våran dag!!

Bil: får körningen Gratis i bröllopspresent utav en vän..

Blommor och buketter fixar sambons syster cirka 1500kr (ingen anning vad det kostar men cirka) + all utsmyckning och blommor i lokal 2000kr

Min klänning 4000kr Har varit ute i butik men inte hittan någon ska prova mer på Måndag.Har hittat en på tradera men vill prova en liknande och se om den passar på mig..

Tärnklänningar 800 kr styck mina två bästa vänner och den ena ska även hjälpa till som toastmaster..

bestman klar..

Mina två döttrar på 3 och 4 år ska vara näbbar och deras klänningar ligger på 300 kr styck..

Smycken köpta 100 kronor på ebey..

Mat vet jag inte alls än, kikar på buffe eller tre rätters..

Bröllopstårta fixar min svägerska och hon ska provbaka först så får vi hoppas den blir bra..

grejer till inbjudningskort köpta men vet inte riktigt hur jag vill ha dom..

en trubadur är kontaktad som kan sjunga i både kyrka och fest..

MIn tärna/ toastmaster ska även sjunga i kyrkan..

Naglar ska en tjej fixa som min kompis känner men vet inte pris än..

Ja så långt har jag kommit i planering och budget..

cirka 45000 för 70 personer, men då vet jag ju inte hur mycket maten kostar det är den som gör att det drar iväg.. Vi skulle först ha med alla barn och då blir vi runt hundra, men vi fick dra ner på det lite så nu blir det nästan bara vuxna vi bjuder till festen, tänkte bjuda lite fler till själva festen så kanske 70 till maten och 80 till festen.. Vi vill ha med fler vänne på festen och då får dom tårta bara..

Den är köpt från jenjenhouse.com =)

Ja våran mat gör att det också drar iväg! Min m2bs bror gifte sig förra året och de lagade all mat själv (med hjälp av föräldrarna) men kom ihåg att de sa att det var ungefär lika dyrt som att catera maten! Så de ska vi göra =)
  • nixteina
    Burre skrev 2012-10-15 16:55:45 följande:
    Ja tyvärr var det så! Den kostade 1375kr någonting.. kommer ej ihåg riktigt!
    Grejen var den att jag köpte skor där också och även en förvaringspåse för klänningen, så allt som allt gick det på 1900kr någonting!

Jag betalde inte någon tull, inte vad jag vet iaf. Den blev levererad direkt hem till dörren och då fick jag fakturan för frakten (DHL) som låg på 235kr, den skulle betalas inom 10arbetsdagar!

Ja de lät jätte fint med tyll faktiskt... Jag vet inte vad jag ska göra med allt snöre som blir över efter att man snörat på sig den.. En rosett är ju fint o så men jag tycker det inte är jag riktigt!

Nu har jag också beställt en underkjol från ebay :) 200kr kostade den, kommer bli kanon to my dress!  Skulle vilja gifta mig idag bara för att få ta på mig den -fniss-
    Tack för infon! Så himla billigt så jag nästan svimmar ;)

Nu är jag såklart tokig över att den inte finns kvar att beställa hehe. Men får leta lite och se om jag hittar liknande någon annanstans.

Ja, tänk när dagen är här och du får ta på dig alltihopa!!! Vilken lycka! Jag hoppas att jag känner mig som dig när jag hittat och köpt min klänning. :)
  • annelie78

Hej =) Nu har jag beställt placeringskorthållare ifrån en här på bröllopstorget.Pussklockorna =) Och jag har beställt frimärken från posten.ett steg längre ialla fall ;) jag kämpar på med att bestämma mig vilka färger som skall vara på dukningen och hur mina inbjudningskort skall se ut.Jag vet att jag vill ha vitt och silver sen är det svårt med den tredje färgen..Jag tänker att den tredje färgen måste passa in med festhäftet!Jag har även bestämmt mig vilka inbjudningskort jag skulle vilja ha men tror det blir svårt att förverkliga det tyvärr.Jag har även sett en tårta som jag tycker är såå fin.På den är det råsa rosor på och välkomsglasen kommer vara fyllda med rosa bubbel så det lutar åt rosa som en tredje färg kanske..Jag är igentligen ingen fan av råsa så det är lite jobbigt att bestämma sig känner jag.Ha en trevlig helg allihopa!

• millanfs

Jag ska ha vitt, silver och rosa men för mig var rosa självklart.. :) min favo färg!! Har idag köpt min brudklänning på tradera och hoppas verkligen den är som jag hoppas!! Men såg i tråden att ni betalade för dhl när klänningen kom?

Jag satte in den summan på hennes konto som jag köpte klänningen utav, gjorde jag galet tro?

• johbeh

Jag har en rolig sambo! Från att varit lite ointresserad säger han häromdagen "det skulle vara rolig och ha en lokal där vi kan göra som vi vill ha det " vi hade bestämt att ha det i en restaurang och prel. bokat. Sagt och gjort jag fixade lokal men vi får svar efter nyår om den är ledig. Till 99% var den ledig då. Så nu krävs det lite mer planering men vi kan ju ändå inte sätta igång eftersom det inte är helt hundra. Oooh karlar alltså. ;)

• millanfs

Jag har med haft en sambo här hemma som har varit lite ointresserad men efter att vi köpte våra vigselringar i Måndags har han verkligen ringt runt och kollat band och massa catering firmor, så på Tisdag ska vi träffa en trubadur och veckan äfter en kock.. :) Har hänt massa denna veckan så nu känns det verkligen bättre koll på läget.. :) Har även köpt min klänning på tradera och hoppas verkligen det blir rätt nu.

Ja lyckades blanda ihop två säljare som hade min klänning så rätt klänning får jag men hoppas att jag får rätt storlek. känner mig ganska nervös!!

• Burre
    millanfs skrev 2012-10-21 22:55:10 följande:

Jag har med haft en sambo här hemma som har varit lite ointresserad men efter att vi köpte våra vigselringar i Måndags har han verkligen ringt runt och kollat band och massa catering firmor, så på Tisdag ska vi träffa en trubadur och veckan äfter en kock.. :) Har hänt massa denna veckan så nu känns det verkligen bättre koll på läget.. :) Har även köpt min klänning på tradera och hoppas verkligen det blir rätt nu.

Ja lyckades blanda ihop två säljare som hade min klänning så rätt klänning får jag men hoppas att jag får rätt storlek. känner mig ganska nervös!!

Vad roligt :)
    Min m2b är den som oroar sig för att kostnaderna ska dra iväg, tycker de är lite jobbigt! Jag sitter o kollar runt på nätet och försöker att hitta de billigaste alternativet som ändå känns lyxigt om ni förstår vad jag menar, billigt men ser dyrt ut! haha!

Kanske låter jätte konstigt, men vi är inte gjorda av pengar hihi

Jag tror att din klänning kommer sitta bra =) Oroa dig inte! Om de nu inte skulle vara så så finns det ju alltid bra sömmerskor som kan hjälpa till!

kram
  • millanfs

Ja det är verkligen så lätt att det drar iväg, en liten summa då och lite där. Och köper man lite då och då så känns det inte som att det blir så mycket pengar.. Ska bli kul eller hemskt kanske och se vad allt landar på.. :) Nej inte vi heller, så man försöker hela tiden se vad man kan dra ner på och tänka till innan man köper, jag kan nog sväva iväg en del tur att min sambo frågar om vi verkligen behöver ha saker och ting!! Men vist är det roligt men man måste ju ha pengar till annat med!!

• Burre

Snart går vårat flyttlass och jag kan börja pyssla och planera ORDENTLIGT! :)

Ville inte börja med massa saker nu innan flytten då saker och ting kan komma att försvinna! Sen så har min m2b velat ta flytten först och sen planeringen när vi kommit in i nya lägenheten.. o de ee snaaaart :) Tjoho

ville bara skriva av mig :) Kram på Er <3

• johbeh

Hej!

Hur går det för alla?!

Här är det lugna puckar känns som det har gått i stå.... i väntan på svar på lokal. Hittade en klänning åt vår dotter på rean hos Lindex så nu är det bara i stort sett min sambo som ska kläs.!

Vad gör ni andra till vardags?.. Jag läser till socionom och tar examen i Januari :) Men har innan det arbetat som undersköterska i flera år.

Svar på tråden Juni 2013?