• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • JochP

Vad alla verkar ha hunnit långt med fixandet inför bröllopet.

Vi har bokat plats för vigseln och festlokal. That´s it. Vi har ju också börjat och spåna på hur vi vill att dagen ska se ut, hur ceremonin ska vara o s v men ingen mer är spikat.

Det som är bestämt är att vi gifter oss 29 juni på HIldasholm i Leksand. Festen blir i Tibble bystuga. Detaljerna får falla på plats efter hand.

• ZandraWestberg

Hej!

Här kommer en junibrud till.

29/6 som många andra tydligen :)

Vi ska gifta oss i Upplands Väsby, Stockholm.

Jag bokade kyrka idag och imorgon ringer dom angående lokalen då dom inte hade almenacka så långt fram i tiden än. :) Gäller att vara ute i god tid.

Inbjudningskorten har jag börjat skissa på i datorn.

Jag har en idé som ingen vet om..........jag tänkte sjunga på mitt bröllop.

Vet inte om jag kommer klara det när dagen är där men jag har tänkt göra det i typ 6 månader innan han ens friade. :)

• Moignon

29 juni är ett populärt datum, Tuve gamla kyrka och fest på Stora holm säteri. Beläget i utkanten av Göteborg. Det kommer bli fantastiskt! Däremot börjar jag få tandagnisslan över alla kostnader. Vi har det bra på så sätt att vi får ett rejält ekonomiskt bidrag men samtidigt vill vi ju känna att det är värt att lägga alla dessa pengar. Funderar på allt som vi kan fixa själva och leja ut på folk som kan. Önskar jag hade lite fler duktiga bekanta som kan det här med kreativitet och använda händerna. Hår, smink, blommor osv. Men, men. Det ordnar sig väl.

• Tilda93
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-08 21:00:21 följande:

Skorna har peep-toe... Då vill jag inte ha strumpbyxor utan bara ben, kommer jag behöva strumpbyxor? Kanske behöver några som håller in magen? Gahhh! Snacka om att tänka in för mycket i saker och ting...

Snart klickar jag:)

om du vill ha något som håller in magen finns det ju ´trosor´ som håller in magen :)
    jag ska ha det + korsett till min klänning :)
  • JochP
    Moignon skrev 2012-08-13 22:58:44 följande:
    29 juni är ett populärt datum, Tuve gamla kyrka och fest på Stora holm säteri. Beläget i utkanten av Göteborg. Det kommer bli fantastiskt! Däremot börjar jag få tandagnisslan över alla kostnader. Vi har det bra på så sätt att vi får ett rejält ekonomiskt bidrag men samtidigt vill vi ju känna att det är värt att lägga alla dessa pengar. Funderar på allt som vi kan fixa själva och leja ut på folk som kan. Önskar jag hade lite fler duktiga bekanta som kan det här med kreativitet och använda händerna. Hår, smink, blommor osv. Men, men. Det ordnar sig väl.

Ja, det blir ju höga kostnader hur man än gör. Jag tänker nog be mina systrar hjälpa mig med håruppsättning och smink. De är inga proffs, men jag tror det går att få till rätt bra hemma. Då sparar man en slant på det också har jag en mysig fömiddag med systrarna att se fram emot.

När det gäller blommor tänkte jag köpa min brudbukett. Andra blommor och dekorationer tänkte jag ta från trädgården.

Annars är det svårt att hålla nere kostnaderna. Vill inte stå och laga mat själva o s v så vi kör catering. Klänning ska jag försöka hitta på Blocket.

• Moignon

JochP: Hade jag kunnat dela min syster i 5 personer hade jag med glädje kunnat be om allt. Hon ska, antagligen, sy klänningen och hon ska sjunga i kyrkan. Skulle kunna be henne om håret om jag vågar lägga på henne ytterligare en sak. Smink skulle hon säkert fixa och skulle inte förvåna mig om hon skulle sätta ihop en grym brudbukett. Hon kommer vara tärna dessutom. :) Vår mat kostar en slant, ska ha kock på plats. 2 rätter. Men mamma fixar tårtan och vi ska fixa snittar själva. Hittade en sida i en annan tråd som säljer billiga kuvert och papper så inbjudningskort och tackkort kommer vi nog kunna fixa billigare än väntat!

• ThedaywesayIdo
    Tilda93 skrev 2012-08-14 15:25:42 följande:
    om du vill ha något som håller in magen finns det ju ´trosor´ som håller in magen :)
    jag ska ha det + korsett till min klänning :)

Ja där har du en poäng! Har inte köpt klänning än så jag vet ju inte ifall jag kommer behöva något som håller in... Men det tål att tänkas på:)

Tack!

• CarolinZ

Ån nu får man äntligen hoppa in här, vi gifter oss den 1 juni, precis bokat lokal och vigselförrättare...

Svar på tråden Juni 2013?