• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • Miss Lindberg
    aviman skrev 2012-03-11 20:07:40 följande:
    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP
    Vill bara göra en liten rättelse, vi har planerat att gifta oss den 1/6 2013 och inte 13/6. Ingen stor grej...men vill att det ska stå rätt :)
  • Dalatösen
    JochP skrev 2012-07-20 19:40:50 följande:
    Var ska ni gifta er?
    Vid svärföräldrarnas fäbod På vägen mot Dala-Järna från Leksand sett, mitt i skogen med andra ord!
  • Dalatösen
    JochP skrev 2012-07-20 19:40:50 följande:
    Var ska ni gifta er?
    Ska ni vara i Tibble förresten? Lät så med tanke på ankomst med båt! Om så är fallet har ni valt ett supermysigt ställe.
  • aviman
    Miss Lindberg skrev 2012-07-21 22:29:16 följande:
    Vill bara göra en liten rättelse, vi har planerat att gifta oss den 1/6 2013 och inte 13/6. Ingen stor grej...men vill att det ska stå rätt :)
    Såklart! Ursäkta! Fixar det Glad
  • LinaL

Hej. Ska också gifta mig i juni 2013. Samma helg tror jag bestämmt, den 29 juni! Glad
    Det blir ett borgerligt bröllop här i kommunen med vigsel och fest på samma plats.
    Tycker dock det är svårt att veta när man ska göra vad.
    Tex:
    när ska man börja leta klänning
    när ska man kika på vigselring
    osv.

Grattis till alla er andra blivande brudar.Glad

• Marjasinus
    LinaL skrev 2012-07-23 14:56:58 följande:
    Hej. Ska också gifta mig i juni 2013. Samma helg tror jag bestämmt, den 29 juni! Glad
    Det blir ett borgerligt bröllop här i kommunen med vigsel och fest på samma plats.
    Tycker dock det är svårt att veta när man ska göra vad.
    Tex:
    när ska man börja leta klänning
    när ska man kika på vigselring
    osv.

Grattis till alla er andra blivande brudar.Glad
    Inget grattis till mig? ;)

Jag tror mycket på att smida medan järnet är varmt. Engagemanget kring bröllopet kommer gå upp och ned under året så har du lust och tid nu så börja arbetet. Prova ut kläderna kanske man ska göra lite innan, särskilt om man, som jag, har tänkt sig att gå ned några kilon innan själva dagen d. Men man kan ju kolla på bilder och försöka komma fram till vilken typ av kläder man vill ha.

Vi tänker försöka hitta ringar på ebay så vi kollar hela tiden för att hitta om det dyker upp några snygga modeller. 
  • Krystal

Vi har börjat prata lite om vilka vi ska bjuda...så man kan få iväg inbjudningar i tid. Ska dessutom pyssla ihop dom själv så det är ju bra att ha ett hum om hur många kort jag behöver och material till dessa. Vi blir inte så många, just nu är vi uppe typ 56 st (77 st om man räknar med barnen) Men den siffran har redan krympt då några m2bs släkt/vänner med familjer bor utomlands och vi tror inte att hela familjen kommer. Sen så ska vi ha två fester, en i samband med vigseln och sen en ett par veckor senare, och det ser väl ut då att bli 20-30 pers på vardera fest...

• LinaL
    Marjasinus skrev 2012-07-23 15:03:34 följande:
    Inget grattis till mig? ;)

Jag tror mycket på att smida medan järnet är varmt. Engagemanget kring bröllopet kommer gå upp och ned under året så har du lust och tid nu så börja arbetet. Prova ut kläderna kanske man ska göra lite innan, särskilt om man, som jag, har tänkt sig att gå ned några kilon innan själva dagen d. Men man kan ju kolla på bilder och försöka komma fram till vilken typ av kläder man vill ha.

Vi tänker försöka hitta ringar på ebay så vi kollar hela tiden för att hitta om det dyker upp några snygga modeller. 
    Joo absolut grattis till er alla. :)

Ja de är sant. Vi har tänkt att ta tag i de mesta nu när semester tiderna är över.
    Men vi kände att de viktigaste var att hitta en lokal där vi kunde gifta oss och ha festen först så man kan spika datumet. Sen får man ta resten utifrån de. :)

Smart att titta efter ringar sådär på internet, min enda tanke har varit att titta här hemma i butikerna som finns och hoppas att någon passar ihop med min förlovningsring.
  • Want to

Här är en blivande juni brud till.
    Efter en del missförstånd mellan mig o sambon ,eftersom ingen ville köra över eller trampa på några tår, så landade allt i förra veckan =)
    Så vi har kommit en liten bit i planeringen:
    den 29 juni blir det för oss, exakt 10 år sen vi förlovade oss då.

Vigsel plats bestämd men lite små detaljer kvar.
    Håller på att diskutera middags reservation med resturangen men alla har ju semester just nu :-/
    Hotell bokat för oss och våra närmaste.
    Klänning bestämd men inte beställd, vill ner några kilon. Skor inköpta.
    M2b funderar på sin klädsel men har inte bestämt sig.

Känns som vi är dom enda med mindre bröllops planer.
    Vi kommer bli totalt 28 personer (om alla kommer och inkl barn) under vigseln och middagen och sen blir vi 21 personer som bor på hotellet.
    Litet intimt och med endast våra närmaste  =)
    För oss är det viktigt att få umgås med våra gäster och inte alls över huvudtaget tänka på typ något på vår dag.
    Vilket verkar ordna sig kanon, där vi har vigseln tar hand om dekorationerna efter vissa önskemål från oss, resturangen tar hand om allt också och självklart får vi komma med lite önskemål. Hotellet tar hand om gästerna och frukosten för oss
    Ett latmans bröllop

• Marjasinus
    Want to skrev 2012-07-25 22:58:45 följande:
    Ett latmans bröllop
    Grattis!

Det finns nog fler som gör som du, men det här forumet är ju lite ett tillhåll för de som gillar att göra mycket själva. Är det inte svårt att bara komma ned i så få gäster? Jag satt och på skoj och gick igenom min lista för att se vilka vi hade plockat bort om vi hade stannat vid "de närmaste". Vi landar ändå på över 30 vuxna och ett 10-tal barn.
Svar på tråden Juni 2013?