• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • EmIg
    notch skrev 2012-08-02 19:53:51 följande:
    Vi tänkte nog skicka ut inbjudningar i december/januari för att ge folk tid att hitta barnvakt etc eftersom vi hade tänkt att ha ett nåtsånär barnfritt bröllop. Det vi sitter och letar efter nu är band och fotograf. Vi vill gärna ha ett band på festen som kan se till att folket dansar =) kontaktade ett band, de skulle ha 11000!! kronor, tycker att det är alldeles för mycket! Har någon här kontaktat ett band, vad skulle de ha isåfall? Vi letar även fotograf som även det verkar bli en väldigt dyr post =(
    Spelar själv i band och dessvärre låter det ganska vanligt. Vi brukar ta mellan 8000-10000 men det beror ju helt och hållet på hur länge du vill att de ska spela och hur mycket du vill "lägga dig i" repertoaren. Ett band är ju oftast på 5 personer, vilket innebär att varje person får 2000 kr för ett gig som åtminstone tar en hel kväll (uppriggning, spelning, nerriggning). 

Ett billigare alternativ men som kan bli nästan lika bra är en form av trubadur. Säg 2-3 personer på gittar, trummor och sång. Kanske kan de spela lite kortare set, ex. 3 set på 25 min vardera. Det brukar ligga på ca. 4000 eftersom de är färre antal bandmedlemmar :) 

Lycka till :) 
  • tesse208

Var tog mitt lååååånga och mödosamt skrivna mobilinlägg vägen?! Vi har iaf den 15:e som "the big day" resten skriver jag när jag har tillgång till datorn... sov så gott alla, dröm sött.

• notch
    EmIg skrev 2012-08-03 22:28:45 följande:
    Spelar själv i band och dessvärre låter det ganska vanligt. Vi brukar ta mellan 8000-10000 men det beror ju helt och hållet på hur länge du vill att de ska spela och hur mycket du vill "lägga dig i" repertoaren. Ett band är ju oftast på 5 personer, vilket innebär att varje person får 2000 kr för ett gig som åtminstone tar en hel kväll (uppriggning, spelning, nerriggning).

Ett billigare alternativ men som kan bli nästan lika bra är en form av trubadur. Säg 2-3 personer på gittar, trummor och sång. Kanske kan de spela lite kortare set, ex. 3 set på 25 min vardera. Det brukar ligga på ca. 4000 eftersom de är färre antal bandmedlemmar :)

Lycka till :)

Tack för svaret =) har ju aldrig hyrt band innan så vet ju inte riktigt vad priset "bör" ligga på! Men då vet vi nu =) har varit i kontakt med lite annat folk/trubadurer men inga verkar så bra som bandet vi hittade först. Lutar åt att det blir det ...

Fotograf är ju en annan post som verkar bli dyr =( det bästa vore väl om man hittade någon hobbyfotograf som inte tar riktigt lika mkt som ett "proffs" ...

Annars så går planerna vääääldigt långsamt, sambon är inte alltför intresserad av att få tummen ur och det är ju lite tråkigt. Vi är ju ändå två som ska genomföra det här...hur är era sambos?

• Marjasinus
    notch skrev 2012-08-04 19:42:41 följande:

Vi är ju ändå två som ska genomföra det här...hur är era sambos?

Min sambo är mest intresserad av sin klänning än så länge. Men hon nickar och ser glad ut när jag berättar om allt praktiskt jag har bestämt/kollat upp :P
  • aviman

Min sambo är väldigt involverad, vi har inga direkt uppdelade "sysslor" kring bröllopet utan vi är båda inne med huvud och fötter. Känns väldigt bra att han är lika bubblig kring bröllopet som mig! Solig

• sanzan

Tjiho! Kyrkan är bokad och lokalen är prelbokad, men både jag och m2b är till 99% säkra på att det blir den lokalen. Den 8/6 är det äntligen min tur att få stå som brud. Det bara bubblar i hela mig

• ThedaywesayIdo

Har nu hittat ett par alldeles sagolika skor som jag funderar på att köpa!

Har lite beslutsångest eftersom det är så långt kvar, tänk om jag ångrar mig? Fast tänk om jag inte köper dem och inte hittar finare och ångrar mig för det? Som sagt...lite beslutsångset:)

Svar på tråden Juni 2013?